Inlägg från: celluliten |Visa alla inlägg
  • celluliten

Bf mars 2018 följas åt?

Lyckas inte kopiera listan från telefonen, den kopierar fel saker..

Hoppar in ändå, har precis plussat med nr 2! Hade ett missfall i november (oplanerad graviditet).

Har en dotter som är 1år 10 månader nu och som det verkar har vi bf 11/3!

Känner mig lätt illamående nästan hela dagarna, men inte så farligt, det går över med lite mat i magen!

Med dottern spydde konstant från v 5-38, så det här illamåendet är ingenting i jämförelse med förra graviditeten, så jag håller tummarna!

• celluliten
    KarinIngrid skrev 2017-09-25 08:58:30 följande:

Hej alla gravida medsystrar!

hur mår ni?

särskilt alla ni som mått riktigt illa?

Jag har varit rätt frånvarande för jag har verkligen mått pyton.

Äntligen äntligen tror jag att jag vågar säga att det börjar vända!!

Vecka 18 nu och jag kan äta lite smått igen. Kokta grönsaker, broccoli, potatis och morot går jättebra, wow! :)

frukt och soppor funkar mestadels.

Så jag börjar få tillbaka lite energi! Det känns skönt och jag börjar få tillbaka lite livsgnista!

Det börjar synas lite på magen nu och jag känner hur det sprattlar och rör sig i magen det är mysigt!

Hej! Jag har inte orkat vara aktiv. Varken här eller fb-gruppen, jag har mått så dåligt att jag inte orkat med annat än typ "överlevnad".

Periodvis inte fått i mig mer än att jag just så pass klarat mig från dropp.

Nu i v17 har jag börjat ha några hyfsade dagar, men just idag spyr jag igen..

Magen börjar komma men syns inte mycket alls. Mest på morgonen, fick mage väldigt sent med dottern också :)
  • celluliten
    KarinIngrid skrev 2017-09-27 08:47:02 följande:

Visst är det hemskt jobbigt, jag lider med dig, har själv haft så fruktansvärt jobbigt. Det känns så orättvist då vissa man pratar med typ inte kräks en enda gång och har inga problem att äta.. men men man får tänka att det är för en positiv sak i slutändan! Och som läkaren på akuten sa när jag kom in för dropp andra vändan "jag vet att du inte vill höra det här just nu, men ett kraftigt illamående är positivt då det är tecken på en stark och frisk graviditet"

Ja, att måsta må så här båda graviditeterna är ju verkligen ingen höjdare.. Det känns så orättvist vissa dagar, typ "vad har jag gjort för att förtjäna att må så här?".. men det går ju över.. så småningom!

Det är sant, jag har inga andra problem alls. Inte ont någonstans alls, alla värden var toppen hela graviditeten trots att jag mådde riktigt dåligt även med dottern, hon mådde som en prinsessa i magen trots att jag ville bryta ihop stora delar av tiden och ut kom en stark och frisk liten bebis, så jag är inte särskilt orolig den här gången heller även om det är sjukt tufft!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?