Inlägg från: hggeli |Visa alla inlägg
  • hggeli

Bf mars 2018 följas åt?

Starlights skrev 2017-07-25 09:34:58 följande:

Gick precis in i vecka 7 (6+0) och känner mig sååå trött.. jag och sambon har semesterplaner som innebär ganska mycket motion och långa turer. Funderar bara på hur jag ska orka allt. Känns inget kul att behöva ställa in, men å andra sidan måste man väl lyssna på kroppen också..

Samma för oss. Vi är på 2.5 veckors semester med mkt umgås med släkt promenader och annat. Samtidigt är jag så trött och illamående så jag försöker lyssna på kroppen samtidigt som jag såklart tar i lite mer än vad jag gjort hemma. Men tror också det är viktigt vila om vi behöver. Jag orkar då inte riktigt med samma fart som vanligt kram :) är i vecka 5+5
  • hggeli
    Hoppsan2016 skrev 2017-07-24 22:47:32 följande:

Hej. Får man joina er här? Plussade igår, och eftersom jag kan inte minnas när jag hade riktig mens (mensliknande blödning förra mens) vet jag inte exakt när jag har bf. Men vad jag och mannen räknade ut borde jag va i v 7+4 idag med bf 8 mars

Självklart välkommen :) och stort grattis
  • hggeli
    MistyM skrev 2017-07-24 20:17:46 följande:

Förstår inte hur ni andra klarar det, jag är helt nedbruten efter 4 dagar med att försöka pussla ihop att sitta upp, försöka äta något, vilja att tiden ska gå fastän det inte blir bättre med tiden. Yrar bara och vet inte vad som är start och slut. 

Är.det så.illa tycker jag du ska söka läkarvård ! Faktiskt. Du kanske behöver dropp? Får du i dig nått?
  • hggeli
    Johlit skrev 2017-07-25 10:57:43 följande:

Mitt illamående drog igång igår, är nu i v7 (6+5). Jag har laddat upp med lergigan comp, som än så länge hjälper bra. Jag har i mina tidigare graviditeter haft hyperemesis. Då kräktes jag konstant, kunde inte behålla nåt som jag åt eller drack. Lergigan hjälpte då inte alls, och inte heller primperan som jag också fick. Däremot när jag tog de ihop så gick det lite bättre. Så mitt tips till er som mår hysteriskt dåligt är att stå på er, för det finns hjälp att få. Kram till er alla!

Jepp helt enig. Jag fick lergigan och det hjälpte mig. Hade faktiskt inga problem alls få det. Kanske beror på vem man går till. De erbjöd mig det direkt då jag sa att jag mår så illa! Jag har just ringt och vill ha det denna graviditet också då jag känner mig rätt illamående av och till.
  • hggeli
    SupZan skrev 2017-07-25 18:27:34 följande:

Idag har jag vart på tidigt ultraljud. Och jag som trodde jag gick in i v9 (8+0) idag. Jag blev framflyttad 6 dagar så imorgon går jag in i v 10 (9+0). Så jag är beräknad den 27 feb nu.. men jag tror att jag stannar i denna gruppen :)

Ja gör det du :)
  • hggeli

Hej alla. Gud vad jag mår illa idag. Gah och är på semester. Svårt göra och orka allt som man brukar. Hade glömt hur otroligt jobbigt det är. Varit av och till några dagar men idag har det varit i princip hela dagen. Åtminstone inte spytt än. Puuh hoppas slippa. Spydde bara några ggr första grav trots jag mådde illa många veckor.

• hggeli
    Starlights skrev 2017-07-25 12:19:34 följande:
    Ja, är lite knepigt när man är med släkt och vänner men inte vill berätta om graviditeten än. De har planerat en vandring på 2 mil i fjällen i morgon, men jag funderar på att avstå. Kändes lite väl ambitiöst när man redan är trött och kroppen jobbar mer än vanligt liksom.
    Åh herregud. ja det låter väldigt avancerat. Du får känna efter hur du orkar.
    Igår mådde jag så sjukt illa, fortsätter detta medan vi är hos makens föräldrar kanske vi måste berätta för jag känner bara för att ligga i sängen sidoläge med spyhink typ. :/
    Denna morgon mådde jag också illa men nu har jag gått upp gjort lite frukost. pyttelite bättre än igårmorse. Känns som varannan dag mår jag tokilla och nästa är pyttelite bättre, men går i vågor genom hela dagarna.
    Usch hade glömt hur sjukt jobbigt det är vara gravid. försöker vara tacksam för vi har ju längtat så och har även velat må illa, eftersom när jag fick tidigt missfall fr 1.5 år sen då mådde jag aldrig illa. MEN det är jobbigt att må illa =) puuuuh! ingen lek!

Men som sagt , känn efter. Jag är sjukt noga med att inte pusha mig för mkt när jag är gravid. Lyssa på kroppen. Jag mår mer illa märker jag om jag är mycket aktiv. Jag mår bättre av lite lugnare tempo.
  • hggeli
    regndroppe skrev 2017-07-26 06:50:39 följande:
    lilaemma skrev 2017-07-26 06:34:06 följande:

Det är fruktansvärt hur lite sjukvården både bryr sig och kan göra i en tidig graviditet. Prova att ringa KK direkt, ibland är de mer förstående. Är det klumpar i blodet eller bara droppar? Vid mitt mf v7 kom allt ut som en enda stor klump (lång som en handflata och ca 2cm bred. ) Hoppas att de har rätt och att du har en framförliggande moderkaka som flyttar sig, eller nått annat som inte betyder mf.

Tack <3 Jag ska ringa gyn sen, men de öppnar inte förrän kl 9... Detta var inga klumpar, bara droppar av rent blod. Ssk jag pratade med sa att det kan vara mens, och att man kan ha det när man är gravid. Men jag väntar inte mens nu :( Men skönt att läsa att det kanske vara något annat också. Hoppas för allt i världen att det inte är något farligt :(
    jag hade en polyp förra graviditeten som gjorde att det blödde mkt. även när de hade tagit bort den. kanske var det rester av den . vet ej..men blödde ibland enormt stora klumpar. vecka 7 och vecka 9 åkte jag in akut och trodde det var helt kört, men lilla pyre låg därinne och mådde hur bra som helst :D

så blödningar även stora blödningar behöver inte betyda missfall. och min blödning speciellt i vecka 9 var jättestor. kom en klump om ca 5*5 cm åtminstone och sen fyllde jag en hel binda med blod på bara nån minut , höll på så i ca 40 min sen lugnade det sig. som sagt åkte jag ju in direkt och var helt övertygad allt var kört. men det var ingen fara. allt var helt normalt :)
    sen tappade vi ju barnet i vecka 21. de säger att det inte hade med detta att göra, så försöker lita på det, men ibland undrar jag faktiskt om moderkakan typ blev försvagad, men men kommer aldrig att få veta.

hoppas det går bra för dig! och blödningar behöver inte betyda missfall! kram
  • hggeli
    PuLoha skrev 2017-07-22 21:28:18 följande:
    Fint ändå att du fick ha han på ditt bröst och kunna ta farväl ordentligt <3 förstår din oro men som du säger så är nog risken inte så stor att det skulle hända igen.

Haha känner igen mig i det där med att man inland undrar om man inbillar sig symtom för att man så gärna vill ha dom :D men det är nog riktiga symtom. Idag har jag är jag verkligen extremt trött, hoppas bara det är en tillfällighet. Är lite orolig att jag ska behöva vara så här trött, har två riktigt hektiska veckor framför mig på jobbet med en hel del övertid..
    japp det är jag väldigt glad för =) <3 

svarar sent på detta hehehe. men tror inte jag svarade tidigare. jag är rätt övertygad om att jag inte inbillar mig nu. mår påtagligt illa i vågor. usch vad det är jobbigt, även om jag önskat mig det :/ härda ut några veckor till nu, försöker vara glad att jag känner av symptom och hoppas på det tyder på att allt är normalt. 
  • hggeli

Ska börja äta lergigan mot illamående idag. Åhh hoppas det hjälper. Fy jag mår så dåligt ochr bara i vecka 5+6 . Hur ska det inte bli om en vecka eller två då det brukar va som värst :(

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?