Starlights skrev 2017-07-25 12:19:34 följande:
Ja, är lite knepigt när man är med släkt och vänner men inte vill berätta om graviditeten än. De har planerat en vandring på 2 mil i fjällen i morgon, men jag funderar på att avstå. Kändes lite väl ambitiöst när man redan är trött och kroppen jobbar mer än vanligt liksom.
Åh herregud. ja det låter väldigt avancerat. Du får känna efter hur du orkar.
Igår mådde jag så sjukt illa, fortsätter detta medan vi är hos makens föräldrar kanske vi måste berätta för jag känner bara för att ligga i sängen sidoläge med spyhink typ. :/
Denna morgon mådde jag också illa men nu har jag gått upp gjort lite frukost. pyttelite bättre än igårmorse. Känns som varannan dag mår jag tokilla och nästa är pyttelite bättre, men går i vågor genom hela dagarna.
Usch hade glömt hur sjukt jobbigt det är vara gravid. försöker vara tacksam för vi har ju längtat så och har även velat må illa, eftersom när jag fick tidigt missfall fr 1.5 år sen då mådde jag aldrig illa. MEN det är jobbigt att må illa =) puuuuh! ingen lek!
Men som sagt , känn efter. Jag är sjukt noga med att inte pusha mig för mkt när jag är gravid. Lyssa på kroppen. Jag mår mer illa märker jag om jag är mycket aktiv. Jag mår bättre av lite lugnare tempo.