Inlägg från: hggeli |Visa alla inlägg
  • hggeli

Bf mars 2018 följas åt?

Nama skrev 2017-07-18 10:34:47 följande:

Förstår det. Är det första barnet? Har ni upplevt MF förr? DuFU behöver givetvis inte svara om du inte vill.

Självklart har inga problem svara.

Är andra barnet men första dig då han föddes för tidigt i 21 fullgågna veckor.

Sen fick vi tidigt missfall för 1.5 år sedan och efter det har det tagit tills nu. Eller jag tror vi har haft nått ultratidigt missfall för det vart positivt en gång vagt vagt men vände direkt nästan. En annan månad så vart det lite tydligare positivt men ändå svagt och var det några dagar sen vände det ca 2 dagar innan BIM.

Så har ju en historia med jobbiga upplevelser därav oron. Oroade mig aldrig första graviditeten troddes aldrig det skulle sluta som det gjorde att föda för tidigt. Och jobbigt man inte vet varför.

Sen trodde jag i te heller andra grav att det skulle bli tidigt missfall var inte alls orolig för det. Så hände det. Nu känns det väldigt svårt att lita på att det ska gå bra. Men försöker mitt bästa och ska hålla mig från att testa tror bara det gör oron värre. Speciellt nu då testen inte förändras så mkt. Men det kanske är så då de blivit lite starkare.

Ska ta ett som sagt innan UL cb digitalt men ska vänta med det tills det gått några veckor. Bara få lite mer trygghet medan vi är på semester :)

Långt svar hehe. Kram . Är det första grav för dig? :)
  • hggeli
    Madieee skrev 2017-07-18 16:46:12 följande:

Jag år i vecka 6 imorrn 5+6 och är beräknad 13/3. Jag vill jätte gärna vara med i grupperna ??Kram

Grattis :)
  • hggeli
    Isabellaknisting skrev 2017-07-18 20:37:26 följande:

Hej! Jag plussade den 3/7 och har bf 5/3 2018 :D

Hej välkommen. Grattis :)
  • hggeli
    regndroppe skrev 2017-07-18 23:30:40 följande:

Verkligen! De har barn och vill inte ha fler. Fattar inte alls varför man säger så. Vi var ju superglada och taggade på att berätta och prata om det och så fick vi den reaktionen.... Snopet :(

Håller med andra. Konstig reaktion. Har aldrig haft nån vän som sagt så.

Äh men de menade förhoppningsvis inget. Kanske vara var klumpiga. Men kanske du ska säga du vart lite ledsen ? Är det en bra vän som är äkta tror jag man kan va ärlig :)

Kram.till dig
  • hggeli
    SaraochLion skrev 2017-07-18 19:49:36 följande:

Hej,

plussade svagt igår. Har egentligen bim på lördag, men kände verkligen på mig att jag var gravid så tog ett test igår kväll och strecket kom på en gång! 

Enligt app, bf 27/3.

Detta blir mitt andra barn.

Lägg jätte gärna till mig i era hemliga grupper på FB : Sara Jardefalk 

Grattis välkommen :D
  • hggeli

Hej alla tycker jag har börjat må lite småilla ikväll. Lite känningar. Även endel yrsel och tröttare än tröttast men det har jag varit i en vecka åtminstone.

Hoppas ni mår bra. :)

Kram alla

• hggeli
    Lykkeliv skrev 2017-07-19 21:47:03 följande:

Här är en till som mår illa och har gjort varje dag i en 4-5 dagar nu. Lite yr då och då men värst är mitt humör OMG säger jag, stackars min sambo :-/

Vilken vecka är du i ? Jag är i 5+0 idag. Mådde illa imorse med sen gick det över. Går lite i vågor och är relativt lindrigt åtminstone än så länge. Får se om ett par dar om det tilltar i styrka ;)

Och vi ska på två veckor semester nu. Jippi. Hehe. Men äh samtidigt är jag glad känna av min graviditet. Gör mig lite tryggare :)
  • hggeli
    Lykkeliv skrev 2017-07-20 10:21:04 följande:

Jag är i v 7+6

Ja på nåt vis så är det "skönt" att må lite illa och ha dessa typiska gravidsymtom, förra gången kände jag inget mer än ömma bröst och det slutade i ett ma så detta gör att jag känner mig tryggare fast man vet ju aldrig ändå.

Jag har också semester vilket är rätt skönt för då slipper jag försöka dölja allt

Japp samma här. Så tänker lite så jag med. Ju mer symptom desto bättre. Klart är inga garantier ändå men känns lite betryggande. Dock mår jag inte så dåligt än men är ju så tidigt :)

Härligt! Helt enig då kan man mår dåligt ifred hehe. Nu får vi nog säga till mer av familjen om jag mår mkt dåligt där uppe. Om jag känner jag inte orkar göra nått kanske måste vila en hel dag. Behöver nog en förklaring då vi åkt 180 mil så lär de undra om jag är mkt orkeslös.

Kraam
  • hggeli

Alltså jag blir lite orolig. Har ju symptom som trötthet lite lite småillamående. Men igår fick jag lite rosa vagt vagt rosa i mina flytningar. Idag var de, imorse lite mer rosafärgade. Absolut inte blod men rosa. Och det oroar mig så. Är det nån som har det så?? Dessutom har jag lite molvärk men det är ju normalt för en graviditet också egentligen. Men åh är så rädd då jag fick tidigt missfall för 1.5 år sen så är jag så rädd nu. Har tagit så länge bli gravida igen...

Men har ni rosaaktiga flytningar? Är det normalt? Läste nån annanstans att det ej är helt ovanligt men vet inte om det stämmer.

• hggeli
    Lykkeliv skrev 2017-07-20 18:46:34 följande:

Nej va ledsamt, beklagar Har du haft blödningar?Nackdelen med sommaren nu är ju att det är svårt att hålla graviditeten hemlig :-S Jag har berättat för mina närmsta vänner, de hade ändå fattat när jag tackade nej till öl Hahaha

Jag hade berättat ändå för dem Hoppas magen inte blir större på ett tag för då blir det svårt att åka till badet med barnen, skyller på för god mat nu under semestern Hahaha

Hehe ja det e ju sant. Jag dricker aldrig alkohol ändå så där märker folk ingenting på mig hehehe :)

Jag tycker magen redan känns svullen alltså. Men det blir väl så av extra progesteron. Inte pyret ännu iaf ( :
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?