Inlägg från: hggeli |Visa alla inlägg
  • hggeli

Bf mars 2018 följas åt?

Jezz skrev 2017-08-13 19:22:34 följande:

Idag berättade vi för alla barnen om kommande bebis! Jösses vilken lycka, bara positiva och härliga reaktioner kom det!

De sa till och med att de skulle skämma bort och ta hand om mig framöver!

Så himla härligt!

Åh vad kul :D vilka söta barn. Så roligt de är förväntansfulla mot nytillskottet :)

Längtar tills vi har barn som vi kan meddela ska bli syskon hehe.
  • hggeli
    Starlights skrev 2017-08-12 15:39:44 följande:

Jag ska ut med några kollegor ikväll och det förväntas nog att man tar sig ett glas vin eller öl.. Funderar på att berätta om graviditeten för min närmsta kollega, tror hon skulle räkna ut det själv ändå annars.. Det känns så fult att smyga med alkoholfria drinkar och jobbigt att hela tiden dölja det. Går in i vecka 10 på tisdag och har sett pickande hjärta på vul i vecka 7.. Vad tycker ni? Hålla det hemligt ett tag till och smussla vidare, eller berätta?

Jag hade nog berättat :) tycker inte det är så himla viktigt att smussla och smussla. Kan va skönt folk förstår endel saker och också kanske man behöver lite stöd om nått skulle hända som missfall.

Risken är dock rätt liten efter pickande hjärta har jag hört. Under 5 procent.
  • hggeli
    Moorii skrev 2017-08-14 17:51:38 följande:

Och där kom embryot ut :( jag får önska alla er andra lycka till med era graviditeter! <3 Jag lämnar tråden.

Åh med Gud. Så tråkigt. :( Beklagar <3
  • hggeli
    SsonNica skrev 2017-08-14 16:29:21 följande:

Hej!

Grattis till alla er som plussa!

Jag känner att jag nu vågar joina tråden. Efter att ha fått missfall en gång innan vågade jag inte riktigt innan.

Jag är själv i vecka 9+0 idag och som för en hel del andra här inne har det inte varit en jätte lustfylld upplevelse då jag kräkts en hel del, oftast pga att jag har så mycket slem i halsen.

Jag är 34 och detta blir vårt första barn. Jag var gravid innan årsskiftet men det avslutades tyvärr i ma. Men jag var jätteglad att jag hade kunnat bli gravid helt på egen hand då jag har PCOS och var jätterädd för att jag skulle bli barnlös.

Grattis :) välkommen . Liknar mig dig beskrivning. Också 33 år med pcos som jag nyss fick veta jag har. Vi har haft en lång väntan. 3 år.men kan bli gravida själv dock fött ett barn för tidigt och fått ett tidigt mf. Nu efter lång väntan gravida igen på egen hand och hoppas det ska bli 3:e gången gillt. Är i 8+5 idag och har mått såååå illa flera veckor. Hur jobbigt det än är så tryggare det iaf att allt förhoppningsvis är som det ska.
  • hggeli
    Starlights skrev 2017-08-15 21:05:47 följande:

Går in i vecka 10 idag, dubbelsiffrigt, tjoho! Och har inskrivning i morgon. Känns spännande. :D

Grattis ! :D Vad kul. Det börjar ta sig för oss.
  • hggeli

Gjorde ett vul i torsdags , samma dag som jag gick in i vecka 10. Snacka livlig liten böna där inne. Guud vad den rörde sig och grejade på. Så häftigt med så mycket rörelser så tidigt =)

• hggeli
    Sofiamy skrev 2017-08-18 14:30:17 följande:
    Så härligt med bra resultat på nipt! Ska på kub i nästa vecka och är rejält nervös, har ju åldern inne för ettsämre resultat :(
    Håller tummar för dig.
    Ska också göra kub. Trodde inte jag hade åldern inne än så att säga =) är 33. Hade för mig man ska vara 35, men tydligen får jag kub. Och det är ju bara bra ändå få veta så mkt som möjligt.
  • hggeli
    Johlit skrev 2017-08-19 19:42:51 följande:

Vad roligt för dig!! Då kan du känna dig lite lugn nu då :) Hur går det med ditt illamående?

Det har faktiskt blivit så mkt bättre. Ca sen vi var på vul. Haha. Så nu oroar jag mig för det. Att nått hänt sen vul. Istället för att njuta ;) åhh är aldrig bra.

Hur mår du?
  • hggeli
    Sofiiakarin skrev 2017-08-20 21:00:39 följande:
    Vet att de baraär svullet o inte bebis som är så stor.. Men har typ inte haft ngn mage alls. Nu ikväll blev de en hård liten kula! Haha! V.11
    Åhh jodå nog syns det :D :D
  • hggeli
    Sofiiakarin skrev 2017-08-21 15:23:30 följande:

Jaaa! Eller hur?! Men de måste väl vara tarmarna som är svullna? Eller va e de som sväller. Bebis är ju pytte. Är din mage med svullen?

Ja mycket tror jag är det. Men även om bebis är liten är väl livmodern lite större i omkrets så den ska ha plats?

Sen tror jag det beror på hur lång man är och vart liten ligger. Tror den ligger längre ut på vissa så man ser magen tidigare. Jag tror det iaf :)

Och även om man är gravid för andra gången får man mage snabbare för finns inget hålla emot. Ligamenten har redan sträckts. Det märker jag. Mage mkt tidigare denna gång!
  • hggeli
    Johlit skrev 2017-08-20 19:26:31 följande:

Haha, ja det är väl så. Man oroar sig från dag 1, och oron byts hela tiden ut mot något nytt.

Jag mår fortfarande illa, värst på morgonen. Men jag tar en lergigan när jag vaknar och klarar mig oftast på den hela dagen. Jag hoppas så att det ska ge sig snart. Min förra graviditet var fruktansvärt jobbig, då jag hade ett mycket värre mående som höll i sig fram till förlossningen. Men som sagt - det här är min bästa graviditet hittills. Min lilla nr 3

Hehe ja så är det. Jag spydde igen när jag var utan lergigan igår så tog det igen. Idag har jag mått rätt ok men ikväll är illamåendet här :( trots lergigan. Men jag tror att det har börjat komma ner i skov än konstant.

Gud så jobbigt att ha det så länge !åhh jag hoppas för din del att du slipper det helt snart :) då kan man njuta som bäst. Allra bäst när man känner barnet röra sig också och kan avgöra allt verkar bra!
  • hggeli

Nån som börjat känna några rörelser än? Själv är jag bara i vecka 9+4 så inte än. Men endel är väl nästan i vecka 14 så ni kanske ? :)

Finns ju de som känner supertidigt också. Vecka 12 typ.

• hggeli
    Starlights skrev 2017-08-20 10:16:00 följande:

Jag svimmande igår. Var utomhus bland ganska mycket folk med några vänner. Så sa jag plötsligt att jag känner mig yr och vill gå en sväng. Vi hann gå några meter bara sen föll jag ihop på gräset.

Det var egentligen inte så obehagligt, jag har svimmat förut, eftersom jag alltid haft lågt blodtryck. Men jag tror att graviditeten gör att jag blivit mer känslig. Jag har ju också lite järnbrist, och har precis börjat med järntabletter nu i veckan. Förhoppningsvis hjälper det.

Oj otäckt! Tur du var på mjukt underlag! Att du hann känna av det innan.

Järntabletter hjälper säkert! Jag äter mkt extrajärn. Har vanligtvis lätt till järnbrist och lågt tryck som medför yrsel och nästan svimning. Blir ännu värre under graviditeten! Men tycker det gått rätt bra denna gång. Kanske pga att jag började äta Järn direkt typ.

Skulle prata med bm om jag var du om det finns nått annat göra också :)
  • hggeli

Hej längesen jag var på familjeliv nu. Skriver oftast på Facebook :)

Nu vill jag dock skriva här också till er som ej är där att hoppas ni har det bra i era graviditeter!

Det har jag. Kub på måndag! Hoppas allt ska gå bra så nervös. Men vet bebbe lever jag hörde hjärtat med doppler igår. Och magen växer som aaaaattan! Vill visa en jämförelsebild på vecka 7 och 13 ;) vart tror ni detta slutar magmässigt? Förhoppningsvis med en bebis hehehe. Men hoppas jag inte sprängs innan dess. :)

• hggeli
    Starlights skrev 2017-09-06 19:21:21 följande:

Hej vänner. Kan ni lugna mig lite?.. Jag gjorde cellprov igår, i vecka 12+0. Enligt min bm är det absolut inget som kan påverka graviditeten, och det var på tiden att jag gjorde det så hon tyckte det var bättre att göra det nu innan jag gått för långt än att vänta efter graviditeten. Men såklart har jag idag fått små bruna flytningar. Innerst inne vet jag ju att det mest troligt inte är någon fara alls. Det beror väl säkert på att de har varit "där inne" och rört om, tagit prover, att slemhinnorna är extra känsliga så att det är därför jag blöder lite. Någon annan som gjort cellprov i en pågående graviditet?

Livmodertappen är extremt lättblödande som gravid. Förstår du oroar dig men det är säkert absolut ingen fara. Bara sex kan göra så.man blöder och ta cellprov kan säkerligen också reta den.

Kraam <3 oroa dig inte jag tror din bebis mår fint :)
  • hggeli
    Fral13 skrev 2017-09-07 14:59:21 följande:
    Jag har ingen bild att jämföra med. Men jag har också rundat på mig en del del. Undra om den tänker minska igen som den gjorde förra gången eller hur det blir nu.

Sonen var 11 månader när jag blev gravid igen. Och helt ärligt har jag inte ansträngt mig tillräckligt för att bli av med det sista fluffet. Kg var tillbaka på startvikten innan första grav. Men magen var fortfarande mjuk så att säga.

Det jag minns från förra gången var i alla fall att jag var svullen som tusan till v typ 8. Sedan lugnade det ner sig. V 13/14 så fick jag en kula som växte fram till v 16 och sedan stannade upp. Den tog fart igen runt v 20. Sedan ökade den stadigt under resten av graviditeten.

Denna gången så har den inte minskat från den första svullnaden. Men jag känner att jag inte är bara svullen längre. Även om jag vet att livmodern fortfarande är liten så verkar kroppen ställt in sig på att bereda plats.

V 12 för mig nu.

Vi har ett första ul inbokat den 20/9. Lite pirrigt är det. För jag har väldigt svårt att förstå att det är någon där en gång till. Att man kan ha sådan tur?

Håller tummarna för fina bilder för er på måndag!
    Åh visst är de svårt förstå tills man ser nån där inne även om magen växer =)

Känns mkt verkligare nu då vi haft flera dopplersessioner och fått höra hjärtat och även kub =) allt såg så fint ut och 1:20 000 på alla trisomier och superfina tydliga bilder. Fantastiskt mysigt <3

Så spännande håller tummar för dig den 20:e berätta hur det gått :D
  • hggeli
    KarinIngrid skrev 2017-09-25 08:58:30 följande:

Hej alla gravida medsystrar!

hur mår ni?

särskilt alla ni som mått riktigt illa?

Jag har varit rätt frånvarande för jag har verkligen mått pyton.

Äntligen äntligen tror jag att jag vågar säga att det börjar vända!!

Vecka 18 nu och jag kan äta lite smått igen. Kokta grönsaker, broccoli, potatis och morot går jättebra, wow! :)

frukt och soppor funkar mestadels.

Så jag börjar få tillbaka lite energi! Det känns skönt och jag börjar få tillbaka lite livsgnista!

Det börjar synas lite på magen nu och jag känner hur det sprattlar och rör sig i magen det är mysigt!

Grattis till minskat illamående. Visst är det skönt. Har lättat för mig med. Inte spytt sen vecka 12. Men så pang igår kväll spydde jag. Men känns bättre idag igen. Så hoppas det bara var tillfälligt.

Åhh vad mysigt du känner bebis. Det gör jag med. Liksom lite fladder ibland. Är dock bara i vecka 16 så är rätt subtilt än men tveklöst bebis sen det sista dagarna varit så mkt mer jag känner när den är aktiv och rör sig mkt. Speciellt om jag varvar ned verkar den varva upp ;)

Hihi. Längesen jag skrev här. Hoppas ni alla.mär bra <3 min mage har växt eeeenormt är så mysigt! Känner mig nästan höggravid :P
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?