Fral13 skrev 2017-09-07 14:59:21 följande:
Jag har ingen bild att jämföra med. Men jag har också rundat på mig en del del. Undra om den tänker minska igen som den gjorde förra gången eller hur det blir nu.
Sonen var 11 månader när jag blev gravid igen. Och helt ärligt har jag inte ansträngt mig tillräckligt för att bli av med det sista fluffet. Kg var tillbaka på startvikten innan första grav. Men magen var fortfarande mjuk så att säga.
Det jag minns från förra gången var i alla fall att jag var svullen som tusan till v typ 8. Sedan lugnade det ner sig. V 13/14 så fick jag en kula som växte fram till v 16 och sedan stannade upp. Den tog fart igen runt v 20. Sedan ökade den stadigt under resten av graviditeten.
Denna gången så har den inte minskat från den första svullnaden. Men jag känner att jag inte är bara svullen längre. Även om jag vet att livmodern fortfarande är liten så verkar kroppen ställt in sig på att bereda plats.
V 12 för mig nu.
Vi har ett första ul inbokat den 20/9. Lite pirrigt är det. För jag har väldigt svårt att förstå att det är någon där en gång till. Att man kan ha sådan tur?
Håller tummarna för fina bilder för er på måndag!
Åh visst är de svårt förstå tills man ser nån där inne även om magen växer =)
Känns mkt verkligare nu då vi haft flera dopplersessioner och fått höra hjärtat och även kub =) allt såg så fint ut och 1:20 000 på alla trisomier och superfina tydliga bilder. Fantastiskt mysigt <3
Så spännande håller tummar för dig den 20:e berätta hur det gått :D