Inlägg från: hggeli |Visa alla inlägg
  • hggeli

Bf mars 2018 följas åt?

Bell13 skrev 2017-07-15 12:48:41 följande:

Jag har fått missfall. Gick ur fb-gruppen. Önskar alla ett stort lycka till.

Så ledsen höra. Beklagar :(
  • hggeli
    Skrutt 83 skrev 2017-07-16 10:51:11 följande:

Tack snälla du, testade när jag kom hem igår och nog har det blivit starkare allt när vi var borta, dessa tagna igår på bim+4 eller äl+18

Ja hoppas verkligen vi får följas åt hela vägen, vore så roligt! Ska ta ett sista digitala test nästa vecka och hoppas på ett 3+ och så ska jag ta sista Stickan, känns konstigt att släppa kontrollen och inte testa mer sen, sån underbar känsla att få se det där starka strecket som man så länge längtat efter, sen ska jag liksom aldrig kissa på ett graviditetstest igen, haha!

Åh vad kul :D grattis. Ser ju jätte jättebra ut!

Jaa jag hoppas det jag med. Tog ett ägglossningstest idag bara för.skojs haha var superpositivt. Avvaktade med gravtest då det var så positivt igår. Känner mig mkt tryggare.

Men precis som du ska jag köpa ett sista cb digital. Det blir mitt tredje så förhoppningsvis 3 + så småningom. Har ju fått ett 1-2 och ett 2-3 så det är sista och sen blir det inget mer testade bara njutande så går det förhoppningsvis bra. För.oss båda <3 :)

Jag tycker det känns grymt betryggande och med missfall för 1.5 år sen och nån kemisk efter (som aldrig höll såhär länge) så tycker jag det är ok få bli lite tryggare.

Eg skulle jag ju fått ta ultraljud i vecka 6+0 ca för att se hjärtat som.förhoppningsvis slår. Men nu när vi är bortresta blir det ej förrän ca vecka 9..iofs roligare om allt gått bra att pyret är större men känns ändå bra få ta ett cb digitalt då vi får vänta lite längre :)

Här är mitt ägglossningstest Fr idag. Superpositivt som sagt eheh . Det är så kul testa. ( :

• hggeli
    larssonc skrev 2017-07-16 09:10:06 följande:

Har inte heller ett enda symptom, 4+1 idag. Går och oroar mig för ofostrig graviditet..

Det är himla tidigt. Jag också är i 4+3. Enda jag känner är superömma bröst och extrem trötthet. Kanske lite småkänslig. Men tror det kommer mer. Brukar dyka upp illamående kring 4+4-6+0 nånstans mellan den tiden startAr det ofta för.mig. kan variera .

Och säkert för er med. Endel känner jätte tidigt endel.lite senare :)
  • hggeli
    Lullabay skrev 2017-07-16 11:09:55 följande:

Själv hade jag det lite mysko igår...har haft väldigt rikliga flytningar hela tiden, fick det redan efter ägglossningen. Men igår ändrade de sig och blev som brunaktiga med lite rött i :(...då blir man lite smått orolig. Har aldrig fått det i tidigare graviditeter. Fan...tänk om jag förlorat det nu :(

Håller tummar för dig! Kram.

Dock kan man ha lite blödningar i start. Är relativt vanligt. Så behöver inte betyda nått negativt.

Jag fick en polyp förra grav på livmoder tappen gjorde att jag blödde då och då. Kan vara nått sånt?
  • hggeli
    Lullabay skrev 2017-07-16 19:00:57 följande:
    Tack! Jag vet inte vad det kan vara faktiskt...men det var bara under ett par timmar igår som det var såhär och sedan försvann det. Idag har jag det som "vanligt" med rikliga flytningar.
    efterfest skrev 2017-07-16 16:54:43 följande:
    Jag upptäckte lite rosa på pappret idag när jag torkade mig, sen inget mer på hela dagen. Så jag förstår din oro med blandade flytningar, förhoppningsvis är det inget farligt. Är väl ganska vanligt att blöda lite under första delen av graviditeten, jag försöker hålla mig lugn och bara håller öga på om det blir mer.. hoppas det inte ökar och att det går bra för dig!!
    Hoppas det går bra för dig också! Ja, det är vanligt har jag också hört men man reagerar ju såklart när man aldrig haft det förut. Vi får hoppas båda två att inte är något allvarligt utan att allt är som det ska! :) 

kan vara kvar rester typ från tidigare menstruationer har jag för mig jag läst. speciellt om det är brunaktigt så är det gammalt blod och inte färskt.
    jag hoppas det inte är nån fara men små blödningar tidigt behöver absolut inte vara någon fara. känner flera och har läst om flera som haft det.
    jag blödde rikligt i vecka 7 och 9 förra graviditeten utan att det var nån fara. det var en polyp. men alltså jag trodde verkligen det var helt kört efter de blödningarna och åkte in men allt var helt normalt.
    sen föddes han för tidigt i vecka 21 , men av andra orsaker. infektion antagligen. hade inget att göra med de tidiga blödningarna.
    så man kan som sagt blöda utan att det är något =)
  • hggeli
    KarinIngrid skrev 2017-07-16 18:57:52 följande:

Usch
    Nu har det dragit igång här.
    Kräks så fort jag försöker äta nåt :(
    Får knappt ens behålla vatten. Mår såå illa.

huga. vilken vecka är du i? eller vecka + dag?
    jag vill mitt ska dra igång, hur jobbigt det än är. för då känner jag mig gravid. sist för 1.5 år sen mådde jag inte illa och då fick jag missed abortion så är livrädd för det. hur jobbigt än illamående är så välkomnar jag det nu!
  • hggeli
    FruGast skrev 2017-07-17 07:02:15 följande:

Hoppar in här! Testade positivt idag. Helt oplanerat.

Grattis välkommen ! :D
  • hggeli
    KarinIngrid skrev 2017-07-16 19:54:03 följande:

Gick in i vecka 8 idag!

Så 7+0

Min förra graviditet var hemsk. Från v 9-20 spydde flera ggr per dag. Fick knappt behålla nåt. Fick dropp ett par tillfällen pga uttorkning. Jag hoppas det inte blir lika jobbigt denna gång.

Men förstår din känsla. Hoppas det går bättre denna gång??

Jag har faktiskt hört även om det är relativt icke studiebaserat kanske meeeen av läkare med lång erfarenhet. De säger att man ofta kan må lite mindre illa efter första graviditeten. Mindre och mindre ju fler graviditeter. Om.det stämmer helt vet jag ej men enligt denna läkare bygger man eventuellt lite antikroppar mot hormonet hcg och därav mår man inte lika dåligt nästa gång.

Min kompis som mådde illa vecka 7-40 och fick ligga inne och få sånt mot illamående som man får vid cancer hade sagt 'jag ska aaaaaldrig mer ha ett barn' och då berättade läkaren detta. Att det ofta inte är lika illa nästa gång. :)

Kram
  • hggeli
    regndroppe skrev 2017-07-16 20:18:34 följande:

Nu hoppar jag också in här :) 26 år och bf 10 mars med andra barnet. Testade i onsdags och det blev jättesvagt plus, sen digitalt i torsdags och då stod det "gravid 2-3". Tog nytt vanligt test idag och andra strecket var tydligare än sist. Men är ändå så himla orolig. För ma och ofostrig grav. Skulle vilja göra privat ul men maken tycker att det är onödigt... Jag försöker njuta men jag är orolig. Speciellt eftersom jag inte känner några symtom. Bara lite molvärk emellanåt, och så är jag svullen, ser ut som att jag är i v 20 efter måltider :p Skönt att inte må illa men det gör att det känns ännu mer overkligt... Har någon tips för hur man kan slappna av och njuta?? Såhär ser stegringen på testen ut.

Stort grattis och välkommen hit :)
  • hggeli
    KarinIngrid skrev 2017-07-17 11:06:02 följande:

Tack för att du delar

Det inger hopp!

:) Kram jag hoppas det inte kommer va lika illa denna gång .
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?