• Sara2017

För oss med bim JULI 2017

Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!

• Svar på tråden För oss med bim JULI 2017
  • mjaomjao
    oONinniOo skrev 2017-07-19 17:13:39 följande:

Verkar gå åt pipsvängen den här gången också.. Molvärken är borta. Brösten ömmar visserligen fortfarande. Men från svagt men ändå synbart plus på Testlagrets på ÄL+9 & 10, till knappt synbart på PE och CB idag på ÄL+10.. Ytterligare en kemisk graviditet verkar det som..

ÄL+9 & 10 (här torkat)

Idag ÄL+12..

Heja heja! Om inte det går vägen ses vi i augustitråden..
  • oONinniOo
    mjaomjao skrev 2017-07-20 17:29:18 följande:
    Heja heja! Om inte det går vägen ses vi i augustitråden..
    Jag räknar med att vi ses i augustitråden..
    Försöker med syskon sen januari -17
  • Sonaten
    Norrlandstjejen skrev 2017-07-20 08:43:35 följande:

BIM + 4 idag :). Såååå glad och pirrig just nu!
    Nu hoppas vi verkligen att det här kommer gå bra hela vägen. Känns overkligt att plussa på första försöket när det tog 8 månader med första barnet :). Men ibland lyckas man pricka in.

Grattis alla som plussat i tråden och ni som kämpar: fortsätt kämpa! Ge inte upp! Helt plötsligt kommer plusset!

Grattis! Vilken fin bild :)
  • Tumvante
    oONinniOo skrev 2017-07-20 17:56:18 följande:

Jag räknar med att vi ses i augustitråden..

Lycka till, nu är det dags att ditt strålande plus kommer! Hoppas du får en bebis i april nästa år. Kram
  • SaraochLion

Ser inget tyvärr..

hundenhubbe skrev 2017-07-20 09:00:53 följande:

Hejsan! Hoppar in här osäker på bim, slutade med P-plåster i april och har sedan dess varit lite oregelbunden men tror det ska va runt nu. Tog test igår kväll, hållt mig sex h. Ser jag i syne eller är det något svagt? Ska jag kissa nu med morgonurin eåller vänta några dagar?

• oONinniOo
    Tumvante skrev 2017-07-20 18:50:16 följande:

Lycka till, nu är det dags att ditt strålande plus kommer! Hoppas du får en bebis i april nästa år. Kram

Ja, nu tycker jag verkligen att det är dags för ett plus! Tack. April är en bra månad att fylla år på (fyller själv år då).
    Försöker med syskon sen januari -17
  • Kavanna
    oONinniOo skrev 2017-07-20 17:02:51 följande:

Fast att gå från svagt plus till ännu svagare brukar inte vara bra. Har fått så 4 månader på raken nu och mensen kommer ett par dagar sent sen. Så jag räknar med mens när som helst.

Hej!

Jag hade samma problem när vi skulle försöka få dottern för några år sedan. Besatt som man lätt blir så testade jag tidigt och varje månad var det samma visa, svaga plus som sen försvann och så kom mensen. Detta hände fyra månader på raken, dvs jag blev gravid varje månad men det var som att kroppen inte förstod det och körde på med ny cykel istället. Mensen kom alltifrån bim till en vecka sen. Fick hcg bekräftat genom blodprov också de sista gångerna så det var inga spökstreck. Efter lite egna efterforskningar så bad jag att få progesteron som jag tog från äl och framåt till vecka 12. På första försöket så stannade den lilla och hade i övrigt en komplikationsfri graviditet.

Vill bara tipsa om det för det känns som att kunskapen är ganska dålig när det kommer till varför befrukatde ägg fastnar och inte och varför man får upprepade tidiga missfall.
  • TouchOfRed

BIM idag men ingen mens än. Mår illa och har lite annorlunda flytningar men inget blodigt än iaf. Så jag håller tummarna! :) Har klickat hem gravtest som bör anlända imorgon så jag får väl hålla mig under dagen så jag kan testa på em ;) spännande!

• Ciconiidae
    Kavanna skrev 2017-07-20 21:39:42 följande:

Hej!

Jag hade samma problem när vi skulle försöka få dottern för några år sedan. Besatt som man lätt blir så testade jag tidigt och varje månad var det samma visa, svaga plus som sen försvann och så kom mensen. Detta hände fyra månader på raken, dvs jag blev gravid varje månad men det var som att kroppen inte förstod det och körde på med ny cykel istället. Mensen kom alltifrån bim till en vecka sen. Fick hcg bekräftat genom blodprov också de sista gångerna så det var inga spökstreck. Efter lite egna efterforskningar så bad jag att få progesteron som jag tog från äl och framåt till vecka 12. På första försöket så stannade den lilla och hade i övrigt en komplikationsfri graviditet.

Vill bara tipsa om det för det känns som att kunskapen är ganska dålig när det kommer till varför befrukatde ägg fastnar och inte och varför man får upprepade tidiga missfall.

En anledning till att det kan vara bra att testa tidigt så en känner till sin kropp bättre. Jag gjorde det förra ggn just för att jag ville veta om det tagit sig för då visste jag att jag iaf hade haft ägglossning. Jag har pcos så var osäker på min äl, därför ville jag veta även om jag fick mf. Vid mf hade jag iaf vetat att jag har äggossning. I ditt fall var det jättebra att du kunde söka hjälp tidigt.
  • Kavanna
    Ciconiidae skrev 2017-07-20 23:47:24 följande:

En anledning till att det kan vara bra att testa tidigt så en känner till sin kropp bättre. Jag gjorde det förra ggn just för att jag ville veta om det tagit sig för då visste jag att jag iaf hade haft ägglossning. Jag har pcos så var osäker på min äl, därför ville jag veta även om jag fick mf. Vid mf hade jag iaf vetat att jag har äggossning. I ditt fall var det jättebra att du kunde söka hjälp tidigt.

Ja, men precis. Då kunde jag ju utesluta att det var något på vägen dit. Då började jag läsa på lite om varför ägget möjligen inte fäste ordentligt och på den vägen var det. Då har man ju skalat bort många möjliga "fel".
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017