• Sara2017

För oss med bim JULI 2017

Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!

• Svar på tråden För oss med bim JULI 2017
  • Sommaren12
    oONinniOo skrev 2017-07-19 17:13:39 följande:

Verkar gå åt pipsvängen den här gången också.. Molvärken är borta. Brösten ömmar visserligen fortfarande. Men från svagt men ändå synbart plus på Testlagrets på ÄL+9 & 10, till knappt synbart på PE och CB idag på ÄL+10.. Ytterligare en kemisk graviditet verkar det som..

ÄL+9 & 10 (här torkat)

Idag ÄL+12..

Ge inte upp! Det är fortf ovanligt att plussa innan bim. Och att du fick ett plus en gång betyder inte att fler tester blir positiva innan bim. Håller tummarna för dig!
  • Sommaren12

Åh nu blev jag så glad! Trodde ju vi missat ÄL för inte fått utslag på ältest varken denna eller förra månaden. Tog ett ältest nu på eftermiddagen bara som ett sista försök då jag ändå fått lite tjocka flytningar å svullen mage och DÄR var den, den fasta glada smileyn!! Nu är vi dessutom hemma igen så ikväll blir det hett i sänghalmen vill jag lova! :) Tydligen har jag kanske senare äl numera än jag själv trodde, hoppas det var problemet förra månaden med och att jag slutade testa för tidigt. Har inget emot att ha en 11 dagars lutealfas. ;) (bara ägget hinner fästa?!)

• Ciconiidae
    oONinniOo skrev 2017-07-19 17:13:39 följande:

Verkar gå åt pipsvängen den här gången också.. Molvärken är borta. Brösten ömmar visserligen fortfarande. Men från svagt men ändå synbart plus på Testlagrets på ÄL+9 & 10, till knappt synbart på PE och CB idag på ÄL+10.. Ytterligare en kemisk graviditet verkar det som..

ÄL+9 & 10 (här torkat)

Idag ÄL+12..

Kan också vara att du hade mindre koncentrerat urin. Men vill inte väcka alltför mkt hopp. Testa imorgon eller övermorgon igen. Sist jag var gravid steg det varannan dag. Trodde inte på det själv men det var samma styrka två dgr och sedan blev strecket tydligare och sedan samma igen att det var två dgr med samma styrka. Då kan det också bli lite lägre en dag till en annan beroende på koncentrationen i urinen.
  • ostbågen
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-19 15:41:43 följande:

Hoppas det går bra jag hat köpt ny termometer, får ju ingen äl så test känns onödigt, men ska tempa ordentligt så jag kan se om det nu skulle bli något ändå

Ja jag kör ju med NC så tempar varje morgon men tycker min tempkurva är lurig och upplever inte alls att det blir någon jättehöjning och att jag kan läsa av när det är äl genom kolla på den. Hoppas att du kan få ut mer av tempandet än vad jag får. :)
  • Hormonkarusellen
    ostbågen skrev 2017-07-20 00:09:54 följande:

Ja jag kör ju med NC så tempar varje morgon men tycker min tempkurva är lurig och upplever inte alls att det blir någon jättehöjning och att jag kan läsa av när det är äl genom kolla på den. Hoppas att du kan få ut mer av tempandet än vad jag får. :)

Fick den igår, faktiskt stor skillnad på temp!

NC ska ju vara bra , nu köpte jag bp. Innan har jag haft Apotekets. Roade mig igår kväll och då visar de såhär:

A 36,1

Bp 35,68

A 35,9

Bp 35,7

A 36,1

Bp 36,8

Så medan Apoteket varierar 0,2 under tio minuter jag höll på, varierade Bp 0,1, och 0,4 i skillnad mellan högsta och lägsta mätning...

om jag nu byter temp, vad gör jag med de gamla resultaten, kommer de störa? De är väldigt "hoppiga" :-P
  • Norrlandstjejen

BIM + 4 idag :). Såååå glad och pirrig just nu!
    Nu hoppas vi verkligen att det här kommer gå bra hela vägen. Känns overkligt att plussa på första försöket när det tog 8 månader med första barnet :). Men ibland lyckas man pricka in.

Grattis alla som plussat i tråden och ni som kämpar: fortsätt kämpa! Ge inte upp! Helt plötsligt kommer plusset!

• hundenhubbe

Hejsan! Hoppar in här osäker på bim, slutade med P-plåster i april och har sedan dess varit lite oregelbunden men tror det ska va runt nu. Tog test igår kväll, hållt mig sex h. Ser jag i syne eller är det något svagt? Ska jag kissa nu med morgonurin eåller vänta några dagar?

• ostbågen
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-20 07:59:08 följande:

Fick den igår, faktiskt stor skillnad på temp!

NC ska ju vara bra , nu köpte jag bp. Innan har jag haft Apotekets. Roade mig igår kväll och då visar de såhär:

A 36,1

Bp 35,68

A 35,9

Bp 35,7

A 36,1

Bp 36,8

Så medan Apoteket varierar 0,2 under tio minuter jag höll på, varierade Bp 0,1, och 0,4 i skillnad mellan högsta och lägsta mätning...

om jag nu byter temp, vad gör jag med de gamla resultaten, kommer de störa? De är väldigt "hoppiga" :-P

Oj det var ju en väldig skillnad ändå. Jag har tempen från NC. Har ingen superkoll men det känns ju som att dina gamla resultat kan "förstöra" lite. Men om du ser till att möta noggrant from nu så borde det ju "ställas in" rätt i lagom till äl osv. Kul om du ser en en bra skillnad framöver.
  • Tumvante
    Norrlandstjejen skrev 2017-07-20 08:43:35 följande:

BIM + 4 idag :). Såååå glad och pirrig just nu!

Nu hoppas vi verkligen att det här kommer gå bra hela vägen. Känns overkligt att plussa på första försöket när det tog 8 månader med första barnet :). Men ibland lyckas man pricka in.

Grattis alla som plussat i tråden och ni som kämpar: fortsätt kämpa! Ge inte upp! Helt plötsligt kommer plusset!

Fint plus! Grattis!
  • oONinniOo
    Sommaren12 skrev 2017-07-19 20:21:54 följande:

Ge inte upp! Det är fortf ovanligt att plussa innan bim. Och att du fick ett plus en gång betyder inte att fler tester blir positiva innan bim. Håller tummarna för dig!

Fast att gå från svagt plus till ännu svagare brukar inte vara bra. Har fått så 4 månader på raken nu och mensen kommer ett par dagar sent sen. Så jag räknar med mens när som helst.
    Försöker med syskon sen januari -17
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017