• ostbågen

För oss med bim JULI 2017

Hej alla! {#emotions_dlg.flower}

Hoppar in här BIM 15/7 x antal försök med första barnet tidigt MF i februari. 

Har en fundering till er här i tråden då jag sett att många har mycket kunskaper ang. ÄL-test.

Har tagit några enstaka ÄL-test i tidigare cykler men aldrig fått något positivt,
    nu har jag dock fått positivt ÄL-test 3 dagar i rad (måndag, tisdag och idag)
    kan det stämma? Eller har jag fått tag på luriga tester? 

• ostbågen
    Tumvante skrev 2017-07-05 21:42:43 följande:

Jag har precis samma "problem", och hade det i förra cykeln också... Men då vart en av dagarna extra mörkröd...

Detta är mina test, det färska är från ikväll...

Ja en av de 3 dagarna var extra röd för mig också, fast de andra 2 var helt klart positiva de också. Borde ju tyda på en stegring och att ÄL var väldigt nära (hoppas!). Kommer inte ta något mer ÄLtest denna månad utan vänta in tant röd, fast önskar ju såklart att hon uteblir. :)
  • ostbågen
    Elliot1 skrev 2017-07-07 21:55:28 följande:

Hej!

Måste slänga ut en fråga här.. För er som försöker bli gravida, hur gör ni med tex alkohol och nikotin under tiden?

Missförstå mig rätt och snälla döm mig inte, jag dricker inte mer än en "vanlig Svensson".. Men samtidigt så är

mat och dryck ett av mitt och sambons stora intressen och han jobbar som sommelier. Ibland när jag dricker lite vin så kan det också bli en cigg eller två men aldrig någon rökning till vardags.

Hur ser ni på det? Livet kan ju liksom inte stanna upp helt under tiden man försöker bli med barn. Tänker på alla de som blir gravida trots mindre hälsosamma livsstilar om man säger så. Det kan ju ta väldigt lång tid (har själv kört oskyddat sen januari men inte försökt "pricka ÄL" varje månad direkt) och under den tiden måste man ju kunna leva.

Återigen, missförstå mig rätt!!

PS. Skriver inte så mycket i tråden men följer era resor och har själv BIM runt den 15/7. Och jag är rätt säker på att vi fick till det både en och tre gånger under ÄL ;)

Håller med dig, det kan ju ta sin tid och tills plusset dyker upp kommer jag leva som "vanligt". Speciellt nu under sommaren då det blir en del grillkvällar, konserter m.m. Hade någon månad under våren som jag avstod alkohol men då blev det en större besvikelse när tant röd kom.. Så numera försöker vi få till det vid ÄL men ändå inte göra en sån stor grej av det hela (haha är inne här flera gånger om dagen). Drick du vin och njut av sommaren. Har BIM samtidigt som dig, lycka till!
  • ostbågen
    Tumvante skrev 2017-07-07 22:08:05 följande:

Jag körde test igår också... Hyfsat starkt streck, men lite svagare än kontroll strecket.

Ja, nu är det den er eviga v väntan. Idag 8-9 dagar innan jag kommer testa mig nu. Vi har nog BIM ungefär samtidigt så

Lycka till!

Spännande! Min BIM är 15/7 enligt NC, hoppas att det blir våran tur nu, håller tummarna! Uppdatera framöver hur det går för dig. :)
  • ostbågen
    Tumvante skrev 2017-07-08 13:02:40 följande:

Jag hade undvikit helt om jag försökte bli gravid.

Iaf mellan äl och bim. Jag tänker att så snart zygoten är inplanterad, påverkas den... Drack dock själv ett halvt glas vitt precis innan bim med dottern.. För jag fick negativt test... Dumt.

Hittade denna artikeln nu, och därför tycker jag nog det är bäst att hålla sig borta...

m.huffpost.com/us/entry/7285628

Läste artikeln och är nu i valet och kvalet. Ska på konsert ikväll och innan den hem till en vän på middag.. har pratat med sambon som tycker att jag gott och väl kan dricka lite eftersom vi ännu inte vet ifall det "blir något" denna månad. Har flertalet bekanta som druckit tidigt i graviditeten pga. oplanerat gravida/inte vetat om och barnen är friska och krya. Nu får jag dock lite beslutsångest över kvällen, för skulle det vara så att man lyckats pricka in så kommer man ju ha det på samvetet och älta att man drack m.m. Får se hur jag känner kring detta senare under dagen och om det blir något vin eller inte.

Hade varit kul med andras erfarenheter/tankar ang. alkohol och planering av bebis.
  • ostbågen

Måste bara skriva av mig då sambon tycker att jag är för "tjatig" och borde tänka på annat. Skrattande

BIM imorgon (det går sååå långsamt) enligt NC, har en liten känsla av att mensen kommer att komma. Även fast jag såklart hoppas att den inte gör det och försöker känna alla möjliga symptom haha.

Vilka mer har BIM under helgen? {#emotions_dlg.flower}

• ostbågen
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-14 16:43:57 följande:
    Jag har troligen imorgon, lite oklart kan varit igår med, men neg test idag. Tror mensen är på g, har ont nu, känns mest som vid äl, men jag har inte haft ägglossning på länge, ätit provera för att få mens och då tänker jag att jag kanske inte fått "vanlig" mensvärk, utan det är nog helt enkelt vanlig sketen mensvärk jag har just nu - men det känns precis som det gjorde vid äl! Skitknäppt

Ska du testa, eller väntar du ut till några dagar efter? Brukar BIM stämma annars eller hur har du haft innan?
    Tråkigt, håller tummarna på att det är imorgon för dig och att du får ett positivt test snart. Glad Tror också min är påväg pga. en "känsla" i nedre delen av magen, (dock inte som mensvärk) brukar inte känna något dagen innan mens i vanliga fall, men nu tänker man väl extra mycket på minsta sak som känns. 

Har bestämt mig för att hålla mig tills på söndag (om jag kan hålla mig haha) för att se om mensen kommer imorgon som beräknat. Skrattande Anledningen till att jag vill testa nu är nog för att detta är första månaden då jag fått positiva ÄL-test så inbillar mig  väl lite att det borde ha blivit något. 

BIM stämmer ganska bra nu senaste månaderna men kan vara -/+ 2-3 dagar (innan kunde det vara någon vecka).

Har du barn sedan tidigare? Isåfall när plussade du? Antar att din BIM inte är helt "säker"? 
  • ostbågen
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-14 17:13:14 följande:
    Åh vad spännande , då är det lite samma ändå hur länge har du testat?

Jag har länge gått hos en läkare, får inte mens. Har fått provera som tvingar fram, sen får jag kanske en mens, möjligen, oftast ingen, och ny provera igen. Så jag har inte haft äl, hjälper inte mycket att man försöker då. Me nu gick jag till en ny läkare, och då fick jag letrozol som stimulerar ägglossningen, och jag var där och fick bekräftat att det funkar också, så det här är första gången på jag vet inte hur länge som det är ett försök MED äl! Lång historia, men vi fick fel dag osv också, så vi låg säkert fel också, men därför har jag ingen koll på precis när BIM är igår eller imorgon, kommer inte mensen nu efter den här värken testar jag igen på måndag

Inga barn innan, det är första och jag längtar ihjäl mig tills det blir ett plus.... ni då?
    Har kört med ÄL-test lite halvhjärtat (alltså inte flera dagar i rad osv) i 3 månader innan och det har inte ens varit på gränsen till positivt och denna månaden testade jag 3 dagar i rad och alla visade positivt, kändes verkligen så märkligt så trodde knappt att testen fungerade. Skrattande Tror dock inte att vi fick till det på ÄL-dagen men hoppas på att det kan bli något utav de resterande dagarna. 

Vad skönt att du äntligen fått ÄL, hoppas verkligen på att det håller i sig framöver (om det inte blir något denna månad). 

Första barnet här också. Glad Denna eviga väntan... håller tummarna stenhårt för oss båda och att vi får ett plus snarast! Glad
  • ostbågen
    Grodanboll83 skrev 2017-07-14 18:03:33 följande:

Måste ventilera mig!
    Har BIM den 17 juli.. fick igår en blödning som fortsatt idag. Inte jätteriket men kräver tampong. Är även blandad med genomskinliga flytningar. Fattar ingenting? Kan de va mensen som är 4 dagar för tidigt?
    Förstår att ingen vet säkert, men dela gärna med er av era tankar o erfarenheter. Ni vet säkert själv hur knas man kan bli av allt tänkande!
    O varför kan jag inte se bilder i folks inlägg?

Kan såklart vara din mens som är tidig. Har haft liknande mens några gånger (alltså rätt slajmig, som att det är mens med mkt flytningar). Hur är din mens i vanliga fall? Riklig osv. Har du någon värk? 
  • ostbågen
    Jooosen skrev 2017-07-14 17:59:02 följande:

En kanske dum fråga! Denna äl hade jättemycket äggviteflytningar. Såg ut som slime (ursäkta) typ klister. Det ska ju hjälpa till. Men hade så mycket så kändes snarare som det skulle kunna stoppa spermierna haha... kan det vara så??

Tror inte det är något konstigt utan utav det jag har läst så verkar det som att ju slemmigare desto bättre. Skrattande Så gissar på att det bara var bra! Glad
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017