För oss med bim JULI 2017
Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!
Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!
Svårta att misstolka detta testet! Nu ska man bara förstå det med och oroa sig för att det ska vara kvar.
Jag har inte vågat köra äl-test, dels för jag skulle bli så ledsen när det aldrig blir något, men också för att jag fastnar i det och inte kan släppa tanken och slappna sv tänker jag. Får du mens ändå även om det varit struligt med äl?
Ja nu får vi alla tummarna, hoppas det snabbt blir vår tur - det känns som man väntat en evighet redan.... eller det har man ju iofs... alltid velat ha barn, och absolut med min gubbe. Han har inte varit redo, så jag väntade ut honom tålmodigt - tio år senare så funkar det inte, vilket skit liksom! Men glad att vi gör detta tillsammans , ska få utredning i höst och så, och jag är glad att göra detta elände med honom och ingen annan
Svårta att misstolka detta testet! Nu ska man bara förstå det med och oroa sig för att det ska vara kvar.
Förstår dig verkligen ang. ÄL-testen, har blivit så sur/fundersam när jag först aldrig fick något positivt och sen när det väl blev det så blev man ju superstressad och var tvungen att få till det och nu inbillar jag mig att det måste ha gått eftersom det var positivt...så en ond cirkel även om det såklart är bra att man kan hålla lite koll. Ja jag har alltid fått min mens dock väldigt oregelbunden, det är nu på senare tid som den är mer stabil.
Måste kännas så jobbigt, men fint att ni har varandra i detta och hoppas att det snart blir er tur efter all denna väntan. :)
Du har inte fått någon hjälp för ägglossningen då? Jag vill helst bara börja med mina letrozol igen så jag kan få äl under semestern nu, men mensen kommer inte. Rätt uppenbart vad man tänker då förstås, men testen lyser tomma..
letrozol ska jag ta från dag tre , och så vill läkaren att jag går och kollar så inte fler än ett ägg släpper, det gör mig lite stressad, då kan man ju inte ligga innan, utan bara på ägglossningsdagen, känns som risken är stor att det blir för sent då. Återstår att de vad som händer, alla mina knäppa symtom är borta, inga ömma bröst, ingen mensvärk, inget alls....
hur ligger du till nu då, väntar du in nästa ägglossning eller har du precis haft?
Nej jag har inte sökt om någon hjälp för ägglossning ännu, tänkte köra stenhårt på äl-test nästa månad och ev månaden därefter för att se om jag får några fler positiva annars kommer jag vända mig till vården.
Oj då förstår jag att det blir en stress om ni bara har en dag på er att få till det, fy vad jobbigt. Fast ändå tur att det finns den hjälpen att få.
Jag har ju BIM+1 idag enligt NC men något säger mig att mensen bara är sen så "vågar" inte ta ett test.. har dock inte fått någon temperaturnedgång utan ligger över min medeltemp. Har lite ömma bröst men det brukar jag ha innan mens.. sambon kommenterade imorse att de var större haha. I övrigt så har jag kvar den där känslan i magen som mensvärk fast ändå inte. Imorgon testar jag om inte mensen dykt upp! Om det inte blir något denna gång så ska min nästa ägglossning vara de första dagarna i Augusti..
Hur går det för dig?
Ja borde ha Äl nu i dagarna så vi myser på för fullt så hoppas vi de tar sig o stannar denna gången. Ja ska campa med mamma o pappa från fredag och en vecka framåt. Kan man ta sig ett glas vin då och då innan Bim? Dom vet inte om attt vi försöker bli gravida igen.
Positivt idag på BIM-3. Hade mina misstankar (molande). Nu är jag bara så orolig för att det ska sluta som de senaste gångerna
Grattis till alla fina plus! Håller tummarna för resten nu!!!!
Positivt idag på BIM-3. Hade mina misstankar (molande). Nu är jag bara så orolig för att det ska sluta som de senaste gångerna
Grattis till alla fina plus! Håller tummarna för resten nu!!!!
Testar alldeles för tidigt och det igår och i morse var det riktigt svagt. Men det här behöver jag inte vrida och vända på. ÄL+9 är det idag, så nu är det bara hoppas att det ökar som det ska.