Inlägg från: Hormonkarusellen |Visa alla inlägg
  • Hormonkarusellen

För oss med bim JULI 2017

Vill gärna veta från er om plussat, vad för skillnad har ni känt eller märkt jämfört med tidigare månader? Jag tänker att vet man så vet man, när man analyserar minsta värk i lilltån så finns det egentligen inget att analysera men skulle ändå höra, hålla spänningen vid liv tills mensen dyker upp ????

• Hormonkarusellen
    Milou3 skrev 2017-07-11 11:50:32 följande:

Den absolut enda skillnaden har jag märkt av bara 2-3 dagar innan bim och det är att mina bröstvårtor börjat ömma rejält - vid graviditet alltså. Ömma bröst innan bim kan jag ha även när jag fått mens, men just bröstvårtorna är ett tydligt tecken. Men då har jag iof redan fått ett svagt plus Iom att jag är så nyfiken och otålig och testar redan 5-6 dagar innan bim :)

Illamående kan jag bli ändå lite då och då. Trött med.

Kanske mer frekvent kissande också, när jag tänker efter.

Ömma bröstvårtor är det enda jag känner... dock tycker jag det börjar avta, så ert var nog inget tecken för mig
  • Hormonkarusellen
    JohannaMolander skrev 2017-07-12 22:02:10 följande:

Skulle ha fått mens igår, men än har den inte dykt upp  Vågar man hoppas?! Har inte köpt något grav.test än, för jag är helt säker på att mensen "bara är lite sen"... Lite mensliknande smärtor i magen, och mådde lite illa idag mitt på dagen. Annars inget konstigt (förutom utebliven mens då). Nej, om det inte blir någon mens under natten får det nog bli ett grav.test i morgon 

Så spännande, hoppas den är väldigt sen - typ nio månader har också lite mensvärk fast inte som vanligt tycker jah, vet inte hur jag ska beskriva skillnaden.. du måste uppdatera hur det går
  • Hormonkarusellen
    regndroppe skrev 2017-07-13 05:03:19 följande:

Jag plussade svagt igår. Men tog ett digitalt idag för att vara säker! Kolla resultatet!! Bf 10 mars enligt mina beräkningar :) <3

Och för att ge lite hopp till er andra, jag plussade SVAGT på bim+7! På självaste bim-dagen var det blankt. Så allt kan hända :)

Åh grattis! Har du känt något annorlunda i kroppen denna gång ?
  • Hormonkarusellen
    JohannaMolander skrev 2017-07-13 08:07:01 följande:

Fortfarande ingen mens! Blir en tur till apoteket idag då, för lite test-shopping.

Nu på morgonen har jag ONT i ena benet och där jag tänker att svanskotan sitter... Kan det betyda något?!

Vi håller tummarna! Jag har också haft ont i benen, men tänker att det är efter löpningen ???? Även fått ont i svanskotan när jag sitter, hoppas det betyder något för dig så ökar mina förhoppningar lite
  • Hormonkarusellen
    FrökenBerg skrev 2017-07-13 12:42:09 följande:

Tog precis babyplans tidiga gravtest... har nog aldrig skådat något mer negativt :(

Är på BIM idag. Tant röd är väldigt punktlig och dyker upp på dag 25, någon enstaka gång 24...

Känner inte mig preggo..Däremot känns det som mensen kommer när som. Molvärk och ömma tuttar :/

Skulle det kunna vara så att jag är en låååghormonare?

Usch vad trist, hoppas det är så och att testet snart visar annorlunda!
  • Hormonkarusellen
    JohannaMolander skrev 2017-07-13 15:05:03 följande:

JAG ÄR GRAVID!

Men åh grattis, vilken lycka!! Tänk om det kunde bli samma för mig imorgon. Skulle ju inte hoppas, mensen kommer... men åh vad jag hoppas...... ska njuta under kvällen av mina onda ben och svanskota och känna mig sådär som när man ännu inte skrapat trisslotten
  • Hormonkarusellen
    JohannaMolander skrev 2017-07-14 07:15:07 följande:

Så länge inte mensen kommit får du inte tappa hoppet - vet de som inte fått ett plus förrän bim+7!

Det har du rätt i. Jag hade iofs en väldigt bestämd känsla redan innan, så jag kan inte påstå att jag blev förvånad - men alltid lika besviken. Tycker alla mina känningar försvann samtidigt som jag testade, brösten är inte ömma och benen gör inte ont men ingen mensvärk heller så jag vet inte hur jag ska tänka. Hoppas mensen kommer nu på förmiddagen så jag kan rings gyn och boka tid, på måndag har de semester så då får jag ingen tid för vul och får inte äta mina ägglossningspiller får hoppas på det tänker jag
  • Hormonkarusellen
    Rut86 skrev 2017-07-14 09:32:19 följande:

Ja, jag förstår dig, så jobbigt. Jag har katastroftänk ena sekunden och andra är jag säker på att jag är gravid haha, blir knäpp!

Haha likadan låg igår och intalade mig att inte hoppas något - Du vet ju hur det blir, det kommer inte vara något extra streck. Ändå vaknar man och hoppas så innerligt och blir såå besviken!
  • Hormonkarusellen
    ostbågen skrev 2017-07-14 16:36:32 följande:

Måste bara skriva av mig då sambon tycker att jag är för "tjatig" och borde tänka på annat. 

BIM imorgon (det går sååå långsamt) enligt NC, har en liten känsla av att mensen kommer att komma. Även fast jag såklart hoppas att den inte gör det och försöker känna alla möjliga symptom haha.

Vilka mer har BIM under helgen? 

Jag har troligen imorgon, lite oklart kan varit igår med, men neg test idag. Tror mensen är på g, har ont nu, känns mest som vid äl, men jag har inte haft ägglossning på länge, ätit provera för att få mens och då tänker jag att jag kanske inte fått "vanlig" mensvärk, utan det är nog helt enkelt vanlig sketen mensvärk jag har just nu - men det känns precis som det gjorde vid äl! Skitknäppt

Ska du testa, eller väntar du ut till några dagar efter? Brukar BIM stämma annars eller hur har du haft innan?
  • Hormonkarusellen
    ostbågen skrev 2017-07-14 17:06:46 följande:

Tråkigt, håller tummarna på att det är imorgon för dig och att du får ett positivt test snart.  Tror också min är påväg pga. en "känsla" i nedre delen av magen, (dock inte som mensvärk) brukar inte känna något dagen innan mens i vanliga fall, men nu tänker man väl extra mycket på minsta sak som känns. 

Har bestämt mig för att hålla mig tills på söndag (om jag kan hålla mig haha) för att se om mensen kommer imorgon som beräknat.  Anledningen till att jag vill testa nu är nog för att detta är första månaden då jag fått positiva ÄL-test så inbillar mig  väl lite att det borde ha blivit något. 

BIM stämmer ganska bra nu senaste månaderna men kan vara -/+ 2-3 dagar (innan kunde det vara någon vecka).

Har du barn sedan tidigare? Isåfall när plussade du? Antar att din BIM inte är helt "säker"? 

Åh vad spännande , då är det lite samma ändå hur länge har du testat?

Jag har länge gått hos en läkare, får inte mens. Har fått provera som tvingar fram, sen får jag kanske en mens, möjligen, oftast ingen, och ny provera igen. Så jag har inte haft äl, hjälper inte mycket att man försöker då. Me nu gick jag till en ny läkare, och då fick jag letrozol som stimulerar ägglossningen, och jag var där och fick bekräftat att det funkar också, så det här är första gången på jag vet inte hur länge som det är ett försök MED äl! Lång historia, men vi fick fel dag osv också, så vi låg säkert fel också, men därför har jag ingen koll på precis när BIM är igår eller imorgon, kommer inte mensen nu efter den här värken testar jag igen på måndag

Inga barn innan, det är första och jag längtar ihjäl mig tills det blir ett plus.... ni då?
  • Hormonkarusellen
    ostbågen skrev 2017-07-14 17:36:24 följande:

Har kört med ÄL-test lite halvhjärtat (alltså inte flera dagar i rad osv) i 3 månader innan och det har inte ens varit på gränsen till positivt och denna månaden testade jag 3 dagar i rad och alla visade positivt, kändes verkligen så märkligt så trodde knappt att testen fungerade.  Tror dock inte att vi fick till det på ÄL-dagen men hoppas på att det kan bli något utav de resterande dagarna. 

Vad skönt att du äntligen fått ÄL, hoppas verkligen på att det håller i sig framöver (om det inte blir något denna månad). 

Första barnet här också.  Denna eviga väntan... håller tummarna stenhårt för oss båda och att vi får ett plus snarast! 

Jag har inte vågat köra äl-test, dels för jag skulle bli så ledsen när det aldrig blir något, men också för att jag fastnar i det och inte kan släppa tanken och slappna sv tänker jag. Får du mens ändå även om det varit struligt med äl?

Ja nu får vi alla tummarna, hoppas det snabbt blir vår tur - det känns som man väntat en evighet redan.... eller det har man ju iofs... alltid velat ha barn, och absolut med min gubbe. Han har inte varit redo, så jag väntade ut honom tålmodigt - tio år senare så funkar det inte, vilket skit liksom! Men glad att vi gör detta tillsammans , ska få utredning i höst och så, och jag är glad att göra detta elände med honom och ingen annan
  • Hormonkarusellen
    ostbågen skrev 2017-07-15 11:31:13 följande:

Förstår dig verkligen ang. ÄL-testen, har blivit så sur/fundersam när jag först aldrig fick något positivt och sen när det väl blev det så blev man ju superstressad och var tvungen att få till det och nu inbillar jag mig att det måste ha gått eftersom det var positivt...så en ond cirkel även om det såklart är bra att man kan hålla lite koll. Ja jag har alltid fått min mens dock väldigt oregelbunden, det är nu på senare tid som den är mer stabil.

Måste kännas så jobbigt, men fint att ni har varandra i detta och hoppas att det snart blir er tur efter all denna väntan. :)

Du har inte fått någon hjälp för ägglossningen då? Jag vill helst bara börja med mina letrozol igen så jag kan få äl under semestern nu, men mensen kommer inte. Rätt uppenbart vad man tänker då förstås, men testen lyser tomma..

letrozol ska jag ta från dag tre , och så vill läkaren att jag går och kollar så inte fler än ett ägg släpper, det gör mig lite stressad, då kan man ju inte ligga innan, utan bara på ägglossningsdagen, känns som risken är stor att det blir för sent då. Återstår att de vad som händer, alla mina knäppa symtom är borta, inga ömma bröst, ingen mensvärk, inget alls....

hur ligger du till nu då, väntar du in nästa ägglossning eller har du precis haft?
  • Hormonkarusellen
    ostbågen skrev 2017-07-16 11:43:19 följande:

Nej jag har inte sökt om någon hjälp för ägglossning ännu, tänkte köra stenhårt på äl-test nästa månad och ev månaden därefter för att se om jag får några fler positiva annars kommer jag vända mig till vården.

Oj då förstår jag att det blir en stress om ni bara har en dag på er att få till det, fy vad jobbigt. Fast ändå tur att det finns den hjälpen att få.

Jag har ju BIM+1 idag enligt NC men något säger mig att mensen bara är sen så "vågar" inte ta ett test.. har dock inte fått någon temperaturnedgång utan ligger över min medeltemp. Har lite ömma bröst men det brukar jag ha innan mens.. sambon kommenterade imorse att de var större haha. I övrigt så har jag kvar den där känslan i magen som mensvärk fast ändå inte. Imorgon testar jag om inte mensen dykt upp! Om det inte blir något denna gång så ska min nästa ägglossning vara de första dagarna i Augusti..

Hur går det för dig?

Jag är minst 14 dagar efter äl, och inte ett endaste tecken på att mensen skulle vara på g... 14-17 dagar sedan äl, oklart precis när det var, min temp är så knäpp, ligger stabilt sedan äl, men på samma eller nästan en lägre nivå än innan! Skitkonstigt, hade jag inte varit hos läkaren som sa att jag ägglossat skulle jag antagit att det inte blivit något alls bara. Test negativt i fredags och ingen mens. Känner inga tecken längre dock, brösten ät inte ömma längre eller något sånt. Och ingen värk i magen heller. Tror kanske jag ringer mottagningen imorgon och frågar lite ,18 dagar efter äl är väl lång tid för mensen? Jag menar den är inte ens på gång...

Ska hålla tummarna för er, sök hjälp om det inte funkar nu, jag är så glad att jag gjorde det! Eller rättare sagt att hag bytte läkare men det är så skönt att någon som kan detta finns med en mot målet!
  • Hormonkarusellen
    ostbågen skrev 2017-07-16 19:56:07 följande:

Ja det låter lite lurigt och det känns som att det är väldigt många dagar sedan äl. Ring imorgon och se vad de säger om saken.. finns ju annars en chans att du är "låghormonare" och inte får utslag såpass tidigt. Kan ju alltid hoppas :)

Du har nog rätt i att jag borde söka om det inte tagit sig nu..ingen idé att vänta. Har inte mensen kommit imorgon bitti så tar jag ett test, är det negativt så får jag ta mig i kragen och ringa. Vart vände du dig? Går du hos något privat eller allmänt? Känns så svårt att veta vad man ska välja. Tack för att du får mig att ta tag i detta, så svårt att prata om allt när man inte gått ut med försöket bland vänner osv. Håller mina tummar att du får ett bra svar av mottagningen imorgon.

Ja kommer inte mensen imorgon så testar jag och ringer mottagningen, rädd att de har stängt denna vecka dock :-S

Jag vände mig först till min vanliga bm, hon da bara att jag skulle höra av mig när jag försökt bli gravid i ett år. Det här tre är sedan, och då var vi inte redo än. Jag fick ingen mens och ville ha hjälp! Så jag ringde en privat klinik, fick komma dit direkt. Gått så många gånger dit nu, och jag får bara samma piller varje gång, blev så less. Nu går jag på en fertilitetsklinik/gyn, och äntligen får jag hjälp för ägglossning! Dessvärre måste man orka slå sig fram till rätt ställe för att få den hjälp man behöver, så ge inte upp om det inte känns rätt direkt.

Jag går på cevita i Stockholm. Tror en stor skillnad nu är att jag fick en kvinnlig läkare, säga vad man vill men en kvinna förstår mig bättre känner jag!
  • Hormonkarusellen
    ostbågen skrev 2017-07-17 11:41:32 följande:

Har du testat och eller ringt än, hur gick det? Min mens har inte kommit så tog ett test imorse, såklart negativt. 

Okej tack för svaret och infon.  ska söka runt lite och se vad det kan finnas för ställen i GBG som verkar bra. Känns så tråkigt att man ska behöva stå på sig så när det gäller sånahär saker, borde de inte fatta att det är jobbigt nog. Skönt att du får rätt hjälp nu tillslut. Ja jag tror att väldigt mycket hänger på personkemin i dessa fall och såklart kan inte en man förstå hur det känns för oss m.m. 

Vill bara att den jäkla mensen ska komma nu så man kan "börja om", så tråkigt när kroppen ska spöka och luras. 

Mensen kom, så jag ringde in. Fick tid 9/8, så jag får inte ta letrozol, i aug får vi kolla om något ägg släppt sv dig själv, annars blir det ny omgång provera och sedan letrozol. Så less på alla piller! Bröt ihop totalt, jag har ju piller som kan hjälpa mig, och så får jag inte ta dem! Känns så himla kass, man hade ju verkligen velat få försöka nu under semestern när förutsättningarna brukar vara bra . Usch vilket skit, jag visste ju att det kunde bli så i o m att läkaren också har semester men så ledsen jag blev.... hela dagen går åt till att gråta, vilken semesterstart!

Man vill ju bara att kroppen ska funka, och vore det inte illa nog att den inte gör det, så ska man ringa runt och jaga läkartid och få nobben, på värsta hormondagen dessutom?! Nya tag imorgon, men det är fasen inte lätt alla dagar...
  • Hormonkarusellen
    ostbågen skrev 2017-07-18 14:25:26 följande:

Fy blir ledsen av att läsa detta, så himla trist att du inte får ta tabletterna som du redan har. Förstår att du hade hoppats nu när du har semester och allt.. hoppas du mår bättre idag och njuter av din semester på bästa möjliga sätt.

Min mens har inte kommit än, trots väldig "mensvärk" igår kväll som höll i sig någon timme. Nåja kan inte göra mer än att vänta.

Precis, det är ju ofta så att semestern gör sitt till.. men jag hoppas jag kan ägglossa på egen hand den här månaden, hoppas hoppas!! Blir så ledsen för jag ville verkligen ha barn innan jag var 28, nu visste jag innan att det inte skulle bli så för bi började inte försöka förrän det var mindre än nio månader dit men nu inser jag att jag inte ens kommer bli gravid innan jag fyller 29, och det känns faktiskt jobbigt, det här följer inte alls min livsplan
  • Hormonkarusellen
    ostbågen skrev 2017-07-18 15:44:31 följande:

Håller tummarna för att du får ägglossning!

kan inte mer än att hålla med, jag skulle "absolut ha vid 25".. fyller 28 om 7 månader. Började dock inte ens försöka för att hinna till 25 men trodde nog inte att det skulle bli såhär "sent" när man tänkte på framtiden. Nu hoppas jag att 27 kan funka och för din del så hoppas vi att 29 blir ditt år . :)

Ja nu får vi hålla tummarna nog för att det inte blir som man tänkt sig, men såhär hade jag aldrig trott... jag är ändå glad att jag väntade ut den dagen då sambon sa att "nu vill jag att vi ska bli fler" , det var en så mäktig känsla att nu är vi redo nu vet vi vad vi önskar...
  • Hormonkarusellen
    ostbågen skrev 2017-07-19 14:36:04 följande:

Förstår dig precis, när jag och min sambo träffades ville han knappt ha barn och isåfall väldigt sent. Nu senaste året är det nästan så att han pratar om det mer än mig..och den känslan är ju helt galen. Nu längtar vi tillsammans och det känns fint på något sätt.

Min mens kom precis (äntligen eftersom testet ändå var neg.) Får se hur det blir nästa månad, ska vara noga med äl-test iaf och hoppas på att det blir utslag. :)

Hoppas det går bra jag hat köpt ny termometer, får ju ingen äl så test känns onödigt, men ska tempa ordentligt så jag kan se om det nu skulle bli något ändå
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017