• emda91

februaribebisar 2018

Efter att ha jobbat med syskon till vår son i 11 månader har vi äntligen plussat! Tänkte om vi är några stycken som har bf i februari 2018 så kan vi hänga här! (Eller i hemlig grupp på Facebook)

Så är det fler som plussat?????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-27 22:11
    Edit, skicka pm till mig om ni vill vara med i facebook-gruppen så löser vi det. Måste vara vänner för att det ska gå att lägga till dig i gruppen eftersom den är hemlig. Ni får självklart ta bort mig direkt igen sen :) haha

• Svar på tråden februaribebisar 2018
  • Bellsss

Ni som vet när vi är beräknande? Är det för att ni har så bra koll på senaste mensen samt cykel ni kan räkna ut det? :)

• alade
    Bellsss skrev 2017-06-12 08:45:25 följande:

Ni som vet när vi är beräknande? Är det för att ni har så bra koll på senaste mensen samt cykel ni kan räkna ut det? :)

Jag har gjort ivf, så jag vet exakt när befruktning skedde. Innan vi kom så långt hade vi försökt själva 1,5 år och då använt äl-stickor, så då hade jag haft koll sånär som på någon dag.
  • Bellsss
    alade skrev 2017-06-12 08:54:20 följande:
    Jag har gjort ivf, så jag vet exakt när befruktning skedde. Innan vi kom så långt hade vi försökt själva 1,5 år och då använt äl-stickor, så då hade jag haft koll sånär som på någon dag.
    Okej, tack för svar :)
  • Mojje16

Bra koll och cykeln brukar varje med 2dagar, antingen 26 el 28 dagar. Jag ringde faktiskt till MVC redan idag, gick in i V5 idag (4+0). Ska dit redan nästa vecka på infomöte. Och fått tider för inskrivning och ultraljud! :)
  • Bellsss
    Mojje16 skrev 2017-06-12 09:06:18 följande:
    Bra koll och cykeln brukar varje med 2dagar, antingen 26 el 28 dagar. Jag ringde faktiskt till MVC redan idag, gick in i V5 idag (4+0). Ska dit redan nästa vecka på infomöte. Och fått tider för inskrivning och ultraljud! :)
    Tack! Jag tror att jag snart borde gå in i v 6 och så vilsen som jag är skulle jag behöva prata med någon. Kanske ska ringa då, vet inte vilken jag ska välja bara. Alla dessa beslut.. haha
  • Bamsing10
    Bellsss skrev 2017-06-12 09:13:58 följande:

Tack! Jag tror att jag snart borde gå in i v 6 och så vilsen som jag är skulle jag behöva prata med någon. Kanske ska ringa då, vet inte vilken jag ska välja bara. Alla dessa beslut.. haha

Om det är så att man är väldigt osäker på när man har haft sista mens och hur lång cykel man har så har jag för mig att man kan få göra ultraljud för att se hur långt gången man är :) ring och hör med mvc
  • namnbrist
    Bellsss skrev 2017-06-11 13:15:03 följande:

Jag har bf runt 5/2 :) någon här som är runt 25års åldern? Vore kul med någon nära i ålder!

Runt samma datum och är 27 
  • Rosenblad

Gjort ivf så vi vet när befruktningen skedde och annars har jag haft stenkoll på äl och mens sen 2,5 år tillbaka genom att fylla i allt i en app :)
  • Rosenblad
    Bellsss skrev 2017-06-12 09:13:58 följande:

Jag kommer välja någon som ligger nära hem troligen och har googlat runt lite på omdömen. Eller så tar jag ett ställe jag blivit rekommenderad men det är lite trixigt att ta sig till så blir troligen nära hemmet ändå :)
  • amandajavisst

Hej! Grattis till er allihop!
    Jag och min sambo har sedan januari 2016 försökt bli gravida med Pergotime, Gonal F och Ovitrelle. Vi hade vår sista behandling i april, och valde att ha ett uppehåll till september. Så att kroppen skulle få vila från alla hormoner.
    Men igår plussade vi. Jag tror inte på det än, det känns helt overkligt. Om vi är gravida så är det helt utan behandling.
    Ska på första ultraljudet den 26 juni, och går då in i vecka 8. Hoppas på att se ett litet hjärta där inne. Beräknad födsel är den 11 februari.
    Håller tummarna för att allas graviditeter går vägen, och att det inte sker några missfall!!!

Svar på tråden februaribebisar 2018