• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • Charlizee
    FrökenE1985 skrev 2017-06-01 10:13:15 följande:

Men äl-blödning brukar komma efter ägget släppt. Tänker att du då borde haft äl i måndags. Har själv haft äl-blödning en gång och den kom 2-3 dagar efter positivt äl-test.

Det kan säkert stämma:) Min app visade ÄL igår så vet egentligen inte när den inträffade. Måndag var dock enda dagen vi inte hade sex så hoppas dagarna innan räcker upp för det... Återstår att se!
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-06-01 10:41:05 följande:

Spännande med äl-blödning, har jag aldrig haft! Var kanske ett riktigt guldägg som släppte! :) Här var äl troligtvis igår, positivt äl-test mån kväll fram till tis em sen blev det svagare igen. Vi sexade på natten till torsdag, natten till lördag, sen söndag, måndag och tisdag. Hoppas verkligen vi ska ha täkt upp bra men har lite ångest att vi inte fick till det även igår men borde ju ha räkt. Äl+1 idag och tiden seeeeegar sig fram, har tänkt testa på äl+9 så nästa fredag. Hopppas så himla mkt på denna månad, nu tycker jag det är vår tur att plussa!!

Jag trodde det var mensen som kom, hoppas på ÄL blödning annars vet i tusan vad det var, haha!!

Åh vad spännande! Jag skulle beställa ÄL test förra veckam men missade med tankar på annat och husrenovering osv, ganska skönt måste jag erkänna. Börjar jag testa blir jag nästan hysterisk och kan testa hur mycket som helst Jag har INGA test hemma alls men kanske ska beställa några grav.test till nästa vecka.

Låter som ni täckt upp jätte bra!

Håller med dig!! Nu är det vår månad att få plussa!! Men förr eller senare ska vi också få glädjas
  • TouchOfRed

Hoppar in här :)

Vi försöker få ett syskon till sonen. Tog ut kopparspiralen för ett par veckor sedan och inväntar nu första äl efter uttaget. Borde ske nu till helgen... BIM på min födelsedag den 16 juni. :)

• Evhb17

Denna eviga väntan! Bim 10/6 & man blir ju tokig och vill ju bara veta. Dagarna går så långsamt! Hjälp en trög lite...jag hade LH ökning 28/5 & vi hade sex 25, 26, 27 och 28/5. Sen fanns ingen mer möjlighet eftersom maken jobbar på sjön. Jag använder mig av Natural cycle och då visar den LH + den 28/5 & 29/5 och den 30/5 visas ägget. Är det från den 30/5 som ägget börjar sin vandring mot livmodern? Och endast kan bli befruktat i 24 h? Isåfall känns oddsen små eftersom vi inte hade sex den 29/5. Eller är det så att ägget börjar släppa redan på första LH ökningen? Hahaha asså jag känner mig blåst eftersom jag har 2 barn sen tidigare men då har vi legat som tusan och det är nog därför det bitit

• Idis123

Bim på måndag och inte ett tecken på graviditet, så det känns lite kört, MEN jag räknade ut att förra gången jag var gravid i november och tyvärr fick göra abort på grund av DS, då testade jag inte positivt förrän tio dagar efter bim. Så lite hopp finns för oss som inte har plussat.. :)

Jag vet att jag testade negativt flera dagar efter bim och när jag någon vecka senare skulle se om det kunde vara ägglossning på gång så fick jag tokutslag på stickan.

• Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-06-01 13:22:48 följande:

Jag trodde det var mensen som kom, hoppas på ÄL blödning annars vet i tusan vad det var, haha!!

Åh vad spännande! Jag skulle beställa ÄL test förra veckam men missade med tankar på annat och husrenovering osv, ganska skönt måste jag erkänna. Börjar jag testa blir jag nästan hysterisk och kan testa hur mycket som helst Jag har INGA test hemma alls men kanske ska beställa några grav.test till nästa vecka.

Låter som ni täckt upp jätte bra!

Håller med dig!! Nu är det vår månad att få plussa!! Men förr eller senare ska vi också få glädjas

Håller tummarna stenhårt för äl-blödning; låter ju verkligen som det!! Haha jag är precis likadan; tar minst 2 om dan, oftast fler. Skönt att kunna koppla bort det, skulle jag också behöva göra. Ja jag hoppas det, men surt det inte blev ngt igår när äl troligast var, men hade jätteont på hö sida nu på dagen så kanske släppte det först idag och då är det verkligen surt vi missade igår. Ni verkar ju också täckt upp bra! Ja någon gång är det vår tur också, håller tummarna för att det är nu i juni!
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • FrökenJ90
    Idis123 skrev 2017-06-01 20:09:53 följande:

Kan man tolka detta som positivt?!?!

Jag hade tolkat det som positivt. Det från rfsu (?) är ju lite otydligt men Cb-testet är ju klart ett plus :D Grattis!
  • semlan475

Hoppar in här

Har BIM den 7e juni och har sedan en vecka tillbaka haft jätteont i ländryggen fram och tillbaka och brösten växer så det knakar. Maken köpte nya bh:ar i Österrike för en månad sedan och de börjar redan bli för små, så jag hoppas givetvis att det är bra tecken. Vi har inga barn sedan tidigare och började försöka för fyra månader sedan. Hoppas att turen snart ska vara på vår sida!

• Freya18
    Idis123 skrev 2017-06-01 20:09:53 följande:

Kan man tolka detta som positivt?!?!

Ser positivt ut. Grattis!!
Svar på tråden BIM Juni 2017