• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Treasures
    KajsaStina123 skrev 2017-12-14 04:48:09 följande:

Okej,

Nu sitter jag här vid köksbordet och klockar värkarna...Ser ut som det snart är dags för liten att komma! Resten av familjen sover och dags att ringa barnvakten. Allt mellan 5-7 min mellan värkarna...

Hur har det gått för dig?
    ~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-15
  • Sandrajog
    Myspys85 skrev 2017-12-16 10:04:02 följande:

Min bebis vill nog också bo kvar i magen ett bra tag till, känns inte som att hen tänker komma ut redan om fem dagar :D Tänkte testa att ta lite extra långa promenader i veckan som kommer, samt äta lite kryddig mat nån dag runt bf. Sen kanske vi lugnar ner oss över juldagarna.

Har åkt på en förkylning som mest visar sig i att jag är väldigt hängig och lite febrig. Hade jättesvårt att sova inatt med både feber och obekväm ställning, låg och vred mig konstant. Hur har ni gjort med Alvedon när ni varit sjuka, tar ni? Jag hade hoppats slippa men kanske är ok nu på sluttampen om man vill kunna vila?

Jag har precis åkt på förkyldning / influensa igen. Jag tar alvedon när jag mår dåligt. Den hjälper kroppen som har det tillräckligt tufft ändå. Plus att jag vill bli frisk omgående då jag just nu är bf +4

Vill att lilla bebisen kommer omgående men samtidigt tror jag inte att jag klarar av en förlossning när jag mår såhär :(
  • Myspys85
    Sandrajog skrev 2017-12-16 10:23:08 följande:
    Jag har precis åkt på förkyldning / influensa igen. Jag tar alvedon när jag mår dåligt. Den hjälper kroppen som har det tillräckligt tufft ändå. Plus att jag vill bli frisk omgående då jag just nu är bf +4

Vill att lilla bebisen kommer omgående men samtidigt tror jag inte att jag klarar av en förlossning när jag mår såhär :(
    Nä usch, influensasymptom är inte roligt! Då håller nog kroppen igen lite tills du mår bättre, men jag håller tummarna att du mår bra fort! Jag tar nog nån alvedon om jag känner mig febrig igen.
  • Jennys Bageri
    Treasures skrev 2017-12-14 09:58:04 följande:

Godmorgon!

Nu är hon här. Avvaktade till 20.00 innan jag ringde in och då var värkarna fortfarande oregelbundna. Bm sa att vi fick göra som vi ville om vi skulle komma in för en koll då el va hemma ett tag till. Bestämde mig för att vänta lite och under den timmen så blev värkarna mer regelbundna, ca var 4:e minut. Barnvakterna kom och vid 21:30 åkte vi. Väl framme såg CTG bra ut, kraftiga värkar med samma intervall som innan. Var öppen 7 cm så de oregelbundna hemma hade nog gett rätt mkt effekt. Tog ett bad som var jätteskönt men strax före midnatt började värkarna göra för ont så jag ville in på salen för att kunna ta lustgas och stå upp lutad över sängen. Ganska snabbt gick vattnet och sen ville jag krysta och ute va hon 00:39, så det blev 14/12, BF -1. Min tyngsta tjej, 3800 gr och 50 cm lång. Vi mår iaf bara bra och ska nu passa på att vila tills pappa kommer tillbaka mef syrrorna i em.

Grattis till tösen, skönt att det lungt och fint!!
    ~ Bf 13/12. 6:e barnet ~
  • jesspett

Hur går det för alla nyfödda nu? Har alla fått namn? =)

Ni som är kvar, vad har ni för tips på tidsfördriv? Sjukt uttråkad och avslagen nu och då har jag bara gått över två dagar! Idag bakade jag och ungarna bröd, igår gjorde vi julgodis men man är ju så otymplig så det där med att gå promenader osv är så olockande speciellt när det regnar och håller på ute!

• belletristik
    jesspett skrev 2017-12-16 19:48:11 följande:

Ni som är kvar, vad har ni för tips på tidsfördriv? Sjukt uttråkad och avslagen nu och då har jag bara gått över två dagar! Idag bakade jag och ungarna bröd, igår gjorde vi julgodis men man är ju så otymplig så det där med att gå promenader osv är så olockande speciellt när det regnar och håller på ute!

vår har fått namnen mika david nu. det är ju vår första och det är så fascinerande och underbart allting. det är så häftigt att vara i synk med bebisen. vi försöker lista ut hur man ska dela upp nätter för att kunna sova nu XD men kroppen vänjer sig snabbt på liten sömn iaf.. ammandet funkar jättebra ! så skönt. har inte ont i brösten. läker fortfarande därnere , det går ju framåt lite för varje dag, sakta men säkert !
  • Nykär15
    jesspett skrev 2017-12-16 19:48:11 följande:

Börjar med att säga grattis till alla små nya bebisar!

Vår lilla kille har nu fått namnet Milo <3

Mjölken har äntligen runnit till och brösten är inte lika hårda, pumpar och ger på flaska, ett par mål/dygn blir ersättning tills mjölken kommer ikapp, mest natten då jag bara pumpar två ggr. Kan sova ca 2-3/gång mellan maten på natten. Han är en helt underbar liten bebis. Ska på kontroll igen på BB i morgon så han vänt i vikt och är mindre gul, då är han närmare 6 dygn gammal.
  • towelino

Har haft en konstant molande "mensvärk" igår som fortsätter även idag. Lite sammandragningar som kommer helt oregelbundet. Ni som fött flera barn, har ni haft molvärk länge innan förlossningen?

• Fritjof

Jag har dortfarande min kvar i magen ^^ bf+9 idag

Men det är väl vanligare att man går över med första barnet eller? ;)

Vi börjar dock fundera på om man kanske kan vara lite felberäknad? Dom är ju bara mönniskor förstås och barnen mpste ju kunna växa lite olika så dom går väl efter ngt standard mått när dom kollar bf? För jag vet inte exakt när min sista mens va nämligen.

Var hos bm o fredags iaf sista gången å nu har inte magen växt på 3 veckor så vi ska åka in till bb i nästa vecka för bedömning och tillväxtultraljud å se så allt är bra :)

• Nykär15
    Treasures skrev 2017-12-14 22:01:16 följande:

Bilden kom visst inte med där....

Åhhh så fin!!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL