• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • towelino

Grattis till alla nya bebisar! Skönt att det verkar ha gått bra för de flesta! Lite mindre aktivitet här nu när vi inte är så många kvar. Hur går det för er som inte har fått än?

• Treasures

Tack! Så magiskt det är med en liten bebis igen. Och trots att man gjort det två ggr innan så känns det lite osäkert. Men snart känner jag nog det lilla livet bättre och kan tyda vad hon vill. Jag hoppas få med resten av familjen på Livia, jag tycker det är så fint och passar på henne. Stora tjejen vill att hon ska heta Fanny.

~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an 17-12-14
  • Gurkan25
    towelino skrev 2017-12-14 20:34:11 följande:

Grattis till alla nya bebisar! Skönt att det verkar ha gått bra för de flesta! Lite mindre aktivitet här nu när vi inte är så många kvar. Hur går det för er som inte har fått än?

Är kvar, med bf 20/12. Har ytterst lite förvärkar så har blivit inställd på att gå över tiden. Hur går det för dig?:)
    BF 20 December 2017
  • towelino
    Gurkan25 skrev 2017-12-14 21:09:50 följande:

Är kvar, med bf 20/12. Har ytterst lite förvärkar så har blivit inställd på att gå över tiden. Hur går det för dig?:)

Har ju varit inställd på att gå över tiden ända från början, så det känns okej än så länge! Har en del sammandragningar och har haft några som gjort lite ont, men det är allt! Men det är ju 11 dagar kvar till bf!
  • Treasures

Bilden kom visst inte med där....
    ~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-15
  • Jsv17
    Treasures skrev 2017-12-14 09:58:04 följande:

Godmorgon!

Nu är hon här. Avvaktade till 20.00 innan jag ringde in och då var värkarna fortfarande oregelbundna. Bm sa att vi fick göra som vi ville om vi skulle komma in för en koll då el va hemma ett tag till. Bestämde mig för att vänta lite och under den timmen så blev värkarna mer regelbundna, ca var 4:e minut. Barnvakterna kom och vid 21:30 åkte vi. Väl framme såg CTG bra ut, kraftiga värkar med samma intervall som innan. Var öppen 7 cm så de oregelbundna hemma hade nog gett rätt mkt effekt. Tog ett bad som var jätteskönt men strax före midnatt började värkarna göra för ont så jag ville in på salen för att kunna ta lustgas och stå upp lutad över sängen. Ganska snabbt gick vattnet och sen ville jag krysta och ute va hon 00:39, så det blev 14/12, BF -1. Min tyngsta tjej, 3800 gr och 50 cm lång. Vi mår iaf bara bra och ska nu passa på att vila tills pappa kommer tillbaka mef syrrorna i em.

Grattis!!!
    Leon 9-12-17
  • Sandrajog

Jag är just nu bf +3, hade efter sex natten till den 13e förvärkar i ca 3 timmar med ca 3-8 minuter mellan som gjorde ganska ont. Men dom försvann, sen dess har jag inte känner någonting alls :( känner mig dock öm i muskler och trött, hoppas jag inte håller på att bli sjuk igen... suck. Ska till barnmorskan nästa gång den 19e. Just nu känns det absolut inte som att det kommer hända något

• mrshudson75
    Treasures skrev 2017-12-14 22:01:16 följande:

Bilden kom visst inte med där....

Så underbar liten tjej. Livia är jättefint <3 :)
  • Myspys85

Min bebis vill nog också bo kvar i magen ett bra tag till, känns inte som att hen tänker komma ut redan om fem dagar :D Tänkte testa att ta lite extra långa promenader i veckan som kommer, samt äta lite kryddig mat nån dag runt bf. Sen kanske vi lugnar ner oss över juldagarna.

Har åkt på en förkylning som mest visar sig i att jag är väldigt hängig och lite febrig. Hade jättesvårt att sova inatt med både feber och obekväm ställning, låg och vred mig konstant. Hur har ni gjort med Alvedon när ni varit sjuka, tar ni? Jag hade hoppats slippa men kanske är ok nu på sluttampen om man vill kunna vila?

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL