Inlägg från: Myspys85 |Visa alla inlägg
  • Myspys85

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej,

Jag går in i v 9 imorgon, kanske hänger med i tråden lite grann. Såg dock att ganska många nämner sina tidigare missfall och MA, jag blir väldigt olustig av det. Man bär på så mycket oro i det här stadiet, vore skönt att slippa bli påmind hela tiden.

Symptom: mår förbaskat dåligt, ibland illamående men främst risig mage vilket typ påverkar hela måendet negativt :/ Inte särskilt ömma bröst. Varit gravid förut och vet ju att det kan hålla i sig i 5-6 veckor till, så det är bara att bita ihop!

Om allt går vägen så får vi en liten bebis runt jul :)

• Myspys85
    Nykär15 skrev 2017-05-09 09:36:09 följande:

Så ter sig mitt illamående med, avsmak och mår illa av dofter och intryck men spyr inte. Men får frossa av att jag mår så illa och bara ligger på soffan. Men sen jag började med Postafen klarar jag av att äta lagad mat igen, dock inte stekt och grillat men mycket större variation och jag tror det är mer positivt för bäbisen och mig än som när jag mådde illa och nästan bara klarade av att äta bröd...Välkommen hit! 

Inte konstigt att många pratar om tidigare erfarenheter och den oro det skapar i denna graviditet (inkl mig själv). Det är ju just sånt som även är skönt att veta att man delar med andra, att man inte är ensam i den oron och sorgen man kanske har efter barnet/barnen som inte blev...känner personligen inte att jag vill ha restriktioner i om vad jag får prata om eller inte. Just oron är värre än illamåendet för mig, jag var nere i ett svart hål av sorg och längtan efter allt vi gick igenom förra sommaren. Och vi har kämpat många månader med utredningar, hormonbehandlingar, planering för IVF osv för att nå hit....Att vara gravid är inte bara en dans på rosor, kan vara otroligt mycket känslor åt olika håll och för mig är det iaf viktigt att kunna lyfta alla dessa om jag behöver. Jag gillar inte att sticka huvudet i sanden, känns bättre att prata om det som är jobbigt. Oron finns ju hos de flesta i ett tidigt stadie...

Ja jag är kanske lite extra känslig, men försöker liksom se detta som en ny graviditet och vill inte oroa mig konstant. Kanske håller mig på min kant ett tag :)
  • Myspys85

Vi har vårt RUL på måndag nästa vecka, är mer nervös än förväntansfull. Hoppas det gått bra för er idag!

Jennys Bageri skrev 2017-07-25 12:45:49 följande:

Nu är vi på väg för att göra vårt rul. Är i vecka 19+4. Längtar jätte mycket!

Någon fler som inte har gjort det???

• Myspys85

Jag är i v 19+3 nu och har mitt RUL imorgon, det känns nervöst men ser samtidigt fram emot att få se vårt barn. Har känt små rörelser den senaste veckan och igår var första gången det gick att känna små buffar från utsidan ? Hoppas att allt ska se bra ut, förra året fick vi avbryta efter RUL så det är blandade känslor.

Har en fråga till er här inne! Är det någon mer som börjat bli extremt varm nu? Jag brukar träna på gym men får verkligen ta det lugnt när jag värmer upp inomhus för jag blir supervarm och överhettad efter typ 4-5 minuter på cykel. Har tunna kläder men måste ändå gå och badda ansikte och armar med kallvatten för att kyla ner mig. Har kommit bara den senaste veckan. Antar att det bara är att vänja sig? Ska försöka cykla utomhus istället och börja simma mer, då kyls man ju automatiskt. Någon mer med samma erfarenhet? Känner mig som en otränad valross med värmesvallningar när jag sitter och flåsar efter 5 minuters uppvärmning Tungan ute

• Myspys85

Nu har vi haft vårt RUL och det såg bra ut den här gången! Hjärta Känns overkligt och fantastiskt på samma gång. Vi gräddar världens sötaste lilla bebis, opartisk som man är :) Kollade inte kön, det får bli en överraskning! Nu är det bara 20 veckor kvar ;)

• Myspys85
    vasg skrev 2017-07-31 11:47:44 följande:

Härligt med ett lyckat RUL! <3 Min tanke var också att vår bebis var otroligt söt, hihi. Vi får hoppas hen får sin pappas utseende :D Vi kollade inte heller kön :)

laetitia81 skrev 2017-07-31 16:01:31 följande:

Grattis till erat lyckade RUL!

Jsv17 skrev 2017-07-31 16:15:26 följande:

Grattis till lyckat rul!

Tänk, vi bakar också världens sötaste bebis, jag är också väldigt opartisk Man kunde se redan nu att han lik sin pappa, de har iaf samma huvudform

Jennys Bageri skrev 2017-07-31 18:21:19 följande:

Grattis till ett lyckat RUL. vad tråkigt det lät att det inte gade gått riktigt hela vägen förra gången. Måste har varit jättejobbigt. Men nu har ni den här graviditeten att glädjas åt, helt underbart!!

Vi har inte heller kollat könet, vill att det ska bli en liten överraskning. :)

Tack! Känns nästan som man är sist ut att göra sitt RUL i den här tråden, men nån mer borde det väl vara :) Ja det var svinjobbigt med negativt besked förra gången, hade försökt i 1,5 år och så hade vi sån otur. Så jag håller tummarna för alla oss här inne nu :)
  • Myspys85
    Jennys Bageri skrev 2017-07-31 18:29:53 följande:

Vägde mig i går morse, vågen stod på 48 kg. Det betyder att jag har gått upp 4 kg nu efter halva graviditeten. Hur ser det ut för er tjejer???

Det rör sig så fint i magen nu också, mjuka fina rörelser. Jag är såå trött, och hinner inte med allt jag vill och bör göra på dagarna men vad gör väl det. Jag älskar det jag känner och det som händer i min kropp. <3

Har också gått upp runt 4kg, är nog både graviditet och semester inbakat i det men mest bebis såklart. Jobbigt att du är så trött, kan tänka mig att orken inte finns när man redan har barn sen innan att ta hand om. Mysigt att känna bebisen <3
  • Myspys85
    SaraW8305 skrev 2017-08-07 10:57:41 följande:

Foglossning, nån mer än jag? Bälte hjälper inte.. varmt bad funkar under tiden jag sitter där.. men jag kan ju omöjligt sitta i badet dag ut å dag in.. Alla säger nu får du fasiken lugna ner dej.. men redan ?! :/ Träning mår jag bra ytav å tränar 3-5 dagar i veckan.. styrke träning efter min å bebis förmåga... oj vad gnällig jag lät.. kommer ju nå underbart ur detta...

Ja tyvärr tror jag att det börjat komma lite nu, ont i höger höft/korsryggen sen i torsdags :( Måste tänka på hur jag sitter osv, sen trodde jag att simning skulle vara skonsamt men missade att bröstsim kan göra det värre så efter ett simpass hade jag ännu ondare! Jobbigt att känna sig begränsad trots att kroppen i övrigt är otroligt pigg. Man får prova sig fram och göra skonsamma saker :) Hoppas ditt går över om du vilar!
  • Myspys85

Förresten, någon som har erfarenhet av gravidyoga, är det värt att gå på? Tänkte ju även gå på en profylaxkurs senare i höst, blir det tårta på tårta?

• Myspys85
    Familia skrev 2017-08-08 22:16:53 följande:

Jag har aldrig gått på yoga, men vi gick på profylax innan vi fick vårt första barn.

Jag hade ingen användning av profylaxen alls under förlossningen. Jag följde liksom med i själva värkarna och allt, men använde inte så mycket det jag lärt mig på kursen.

Svårt att förklara, men det var liksom naturligt under förlossningen och inget jag behövde tänka extra på.

Däremot fick vi fina vänner genom kursen. :)

Hihi så kan jag nog tänka mig att det kan bli! Tur att det kändes bra oavsett, och nya vänner är ju alltid härligt :)
    mrshudson75 skrev 2017-08-08 11:35:53 följande:

Min syster har gravidyoga Fast här i Visby. Tänkte gå hos henne till hösten.

Tror det är super. Ofta får man träna hukställning som mjukar upp o stärker bäckenet inför förlossningen. Är det en bra lärare ingår säket avslappningsövningar vilket jag tror är den absolut bästa förberedelsen inför förl. Att kunna slappna av o följa med i värkarbetet utan spänningar.

Ja jag tänker nog gå en kurs gravidyoga ändå, tror jag kan ha nytta av det! Kul att du kan gå hos din syster :)
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL