Jennys Bageri skrev 2017-08-29 09:12:28 följande:
Åderbråck har jag med, fick mitt när jag väntade mitt fjärde barn och det var 2013. Läste då att har man tur kan det ge sig en tid efter graviditeten? Ingen aning om det stämmer.. mina är kvar och det har bara blivit värre nu under femte och sjätte graviditeten. :(
Har haft stödstrumpor dagligen ända sen de uppkom så köp hem det,, absolut värt det. Jag kan inte vara utan, hela knäet bränner oh pulserar, med stödstrumpan känner jag ingenting. Mina är värst på knäet, men det har börjat vandra ner över vaden och en bit upp på låret så jag har en stödstrumpa som täcker hela benet. Är sååå less, men det enda för mig för att bli av med skiten är att operera. Min sambo vågar inte titta eller känna på mitt ben och jag förstår honom, mitt knä framförallt ser riktigt groteskt ut, hehe..
Jag hoppas du slipper få så mycket, det behöver ju inte bli så!!
Nej vad trist att du fått såna besvär :( Jag förstår verkligen att det kan bli fruktansvärt, jag kände först av det igår (även om jag sett lite tendens till bråck/blåaktiga fläckar i några dagar) och mina ben var helt möra framåt kvällen! Har köpt ett par strumpor jag ska testa idag, sedan får jag köpa fler, de är ju inte billiga som sagt så ville testa storleken... Men överväger du att operera längre fram? Hoppas sambon kommer över sin skräck :)
mrshudson75 skrev 2017-08-29 09:36:59 följande:
I morgon har jag tul, och insåg just att idag, eller i går, var jag exakt lika långt gången som då vår Nicole föddes, v 27+5, hon var ju liten och sjuk o levde bara 5 dagar. :(
Jag har ju inte direkt varit orolig denna gång eftersom det är fullrulle i magen o den växer som den ska. Men nu kände jag oron komma krypande, lite ödesmättat att jag får göra tul nästan exakt på samma dag, eller så har de verkligen ansträngt sig för att få in mig på tul just runt den dagen?
Håll tummarna för att allt är bra därinne. Och att det fortfarande är en tjej :) Har sista dagarna köpt så mycket tjejiga kläder :)
Åh vad fruktansvärt, visste inte om detta, förstår att det måste kännas bättre denna gång när du känt mer rörelser m.m. Det var samma för mig inför RUL i v19 som var vår tuffa dag senast, det kändes lite obehagligt men ändå mycket bättre denna gång. Håller tummarna för att ni får ett fint ultraljud idag, det kommer gå bra! Kram