Inlägg från: towelino |Visa alla inlägg
  • towelino

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hoppar också in här! Väntar tredje barnet och är beräknad till 22a december! Var otroligt oplanerat så har tagit ett tag att smälta. Men nu känns det bara roligt! Det enda som fortfarande är lite jobbigt är kommentarena jag får från alla när jag berättar: "ja då får du se till att knipa till efter nyår". Jag måste själv erkänna att jag har tyckt att det har varit jobbigt att få barn så sent på året av olika anledningar, och det blir inte bättre av att höra detta! Någon som känner igen sig?

• towelino

Jag tror också att det löser sig för barnet i skolan trots att han eller hon är född sent på året. Alla andra barn är ju inte födda i januari. Min äldsta son som är 5 år har varit väldigt sen med allt hittills, så jag kan tänka mig att han kommer ha det lite jobbigt när han börjar skolan, trots att han är född på sommaren. Och decemberbarnet kommer ju dessutom att vara yngst av tre, och då får den ju ett annat intresse att lära sig!

En annan kommentar som jag ofta får är detta med paket och kalas. Att det blir synd om ungen som aldrig kan ha kalas eftersom alla är så upptagna kring jul. Själv är jag född i juli och kunde heller aldrig ha kalas på min födelsedag, för ingen var hemma. Och att ungen skulle få mindre paket eftersom det är så nära mellan jul och födelsedag kan ju lösas på andra sätt!

• towelino

Oj vilken aktivitet det har varit här de senaste dagarna! Jag har inte skrivit på ett tag. Jag var på RUL för några veckor sedan och väntar antagligen en flicka! Blev flyttad från 22a till 25e december. Vi har också börjat fundera på namn. Eftersom storebror och storasyster heter namn på A vill vi gärna ha ett namn på A. Alivia, Alvina eller Alice ligger högst just nu.

• towelino

Här händer det grejer! Hoppas att det går bra för dig estor!

Jag besväras också av åderbråck i underlivet, men har inga bra tips på att lindra. Har nog lärt mig att leva med dem!

Vi försöker att komma på ett namn till Algot och Astrids lillasyster. Någon som har något tips?

• towelino

Min bm vill att jag väger mig varje gång. Iofs inte så många besök nu vid tredje barnet. Jag har ingen våg hemma så tycker att det är lite spännande att veta. Har redan gått upp 12 kilo och är bara i vecka 30, undrar var det ska sluta?!

• towelino

Jag har mycket sammandragningar hela dagarna, men ännu inga förvärkar som gör ont. Har ett stressigt jobb där jag går mycket, och har främst haft sammandragningar där, men nu är jag ledig så hoppas att det blir bättre!

• towelino

Grattis decembertvillingar och estor! Känns härligt att det redan kommer bebisar, det betyder att det är nära för oss alla nu!

Är det någon av er som haft svamp i underlivet när ni varit gravida? Tror att jag kan ha fått det.

• towelino

Vilken historia! Skönt att allt har gått bra och att ni fick en pigg och frisk kille! Tänk vad livet kan förändras över en natt!!

• towelino

Har inte heller förberett någonting för bebisen än. Tiden går så fort så hinner inte med! Ska börja handla öite saker nästa vecka, typ kläder, skötbädd och vagn. Babyskydd och säng får vi förhoppningsvis låna, skönt! Känns fortfarande ganska avlägset, trors att tiden går så snabbt!

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL