Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Jag har inte heller fått, har också 13 dagar till bf! Har en del mensvärk och sammandragningar, men det kan man ha länge med tredje barnet har jag förstått!
Jag har inte heller fått, har också 13 dagar till bf! Har en del mensvärk och sammandragningar, men det kan man ha länge med tredje barnet har jag förstått!
Min ligger också högt och rörligt. Men vanligt att det är så som omföderska! Gick in i vecka 39 igår!
Grattis till alla nya bebisar! Skönt att det verkar ha gått bra för de flesta! Lite mindre aktivitet här nu när vi inte är så många kvar. Hur går det för er som inte har fått än?
Är kvar, med bf 20/12. Har ytterst lite förvärkar så har blivit inställd på att gå över tiden. Hur går det för dig?:)
Har haft en konstant molande "mensvärk" igår som fortsätter även idag. Lite sammandragningar som kommer helt oregelbundet. Ni som fött flera barn, har ni haft molvärk länge innan förlossningen?
haha nu gick vattnet! inga värkar änn dock men vi åker in för en koll om ett tag!
Jag har aldrig blivit igångsatt så har inga erfarenheter av det! Men hört mycket positiva erfarenheterav det! Jag har idag 6 dagar till bf och hoppas verkligenatt hon stannar inne till efter julafton!
Vet hur det känns att gå långt över tiden, gick över 2 v med min första och sen blev det igångsättning som slutade i kejsarsnitt eftersom han låg lite fel med huvudet och inte roterade ner. Hoppas det kommer igång på naturlig väg för dig!
Här är det igångsättning imorgon kl 7-8 om inget händer under natten. Har börjat fått mer värkar nu med lite tätare mellanrum än 1-2 h så förhoppningsvis åker vi in snart (när barnen är nattade och sover gott med svärföräldrarna som barnvakter)
Känns som om alla som är kvar nu går över tiden! Heja er som gått över, vet hur fruktansvärt jobbigt det är!! Tänk på att ni snart har bebisen hos er!
Tror faktiskt att jag idag för första gången har sett en.del av slemproppen. Inte för att det betyder något men spännande ändå!
Nu så!
Vaknade kl 2 å kunde inte somna snart kom första värken vilket inte jag riktigt förstod utan trodde det var en stark sammandragning som gjorde mig sjukt kissnödig så upp å kissa jätte skönt! Så satt kvar en stund å hade två värkar till på tredje värken känner jag ngt glida ut å där kom hela slemproppen! :D haft regelbundna värkar nu var tionde minut i 4 tim:D ihh hoppas det händet idag å at det inte bara avtar nu xD
Nu så!
Vaknade kl 2 å kunde inte somna snart kom första värken vilket inte jag riktigt förstod utan trodde det var en stark sammandragning som gjorde mig sjukt kissnödig så upp å kissa jätte skönt! Så satt kvar en stund å hade två värkar till på tredje värken känner jag ngt glida ut å där kom hela slemproppen! :D haft regelbundna värkar nu var tionde minut i 4 tim:D ihh hoppas det händet idag å at det inte bara avtar nu xD
Igår kl 8.30 föddes äntligen vår lillpojke! Värkarna började bli mer regelbundna frampå kvällen innan och vid tolv åkte vi in. Hade då inget etablerat värkarbete så de höll kvar oss bara för att de hade plats o att vi har en bit att köra. Vid 2.30 gjordes en ny ctg som bekräftade att jag hade värkarbete o då gjordes en undersökning som visade att jag var helt öppen förutom en liten kant ????
Denna kant ville dock inte ge med sig o värkarna blev svagare så fick värkstimulerande och sen föddes han först på morgonen som sagt! Moderkakan ville i te släppa så det blev att åka till operation o ta bort den. Som tur var räckte det med en spinalbedövning o så kunde läkaren plocka ut den utan problem.
Så nu är vi kvar på bb eftersom det var lång vattenavgång men vi mår fint bägge två! ????
Hur går det för alla?
Nu har vattnet gått så vi ska in på koll kl 12. Än har inte värkarna kommit igång riktigt. Så spännande!