• Jsv17

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

princess77 skrev 2017-11-09 07:01:20 följande:

Sonen är född på BF! Hoppas att lillasyster är lika punktlig

Häftigt! 7:e December är enda dagen jag helt räknat bort haha då jag tänkt att det är så få som faktiskt föds just på dagen Jag själv tror på lucia för vår del typ bf+5-6, min man tror han kommer innan men det är nog mer önsketänkande från hans sida
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Jsv17

För er med britax babyskydd kan jag rekommendera britax egen åkpåse till babyskyddet. Jag köpte och satte i, supersmidigt då knäppet hamnar utanpå åkpåsen och det blir superlätt att ställa in rätt, testade den med brorsans nyfödda

• Jsv17
    Familia skrev 2017-11-10 23:43:41 följande:

En udda grej jag hade nytta av var faktiskt att ha med sugrör.

Nu födde jag mitt i supervarma juli, men det var så mycket enklare för min man att ge mig dricka när vi hade sugrör. :)

Så tänkte jag, jag ska packa min vattenflaska med sån pip man fäller upp med sugrör som går ner i

Hur tänker ni med kläder till er själva? Alltså nu när man packar så långt innan, jag vill ju packa riktigt bekväma kläder, men de vill jag ju också använda? Ska man köpa nåt nytt riktigt mysigt och packa ha lite som målbild också, att få ta på sig den får mysdressen efter förlossningen? Tycker det är svårt att bestämma sig, bebisens grejer och till mannen tycker jag är jättelätt
  • Jsv17

Jag funderar väldigt mycket på hur min förlossning ska starta kust nu, och OM den ska starta av sig själv

Kunde vara intressant att höra från er som har barn innan hur era förlossningar drog igång?

• Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-11-13 10:39:19 följande:

Nu har bebisen vänt sig! Hoppas den ligger kvar nu!

Va härligt! Håller tummarna att den fixerar sig där nu!
  • Jsv17

Tack för alla förlossningsstart-historier! Jättespännande att höra hur set kan gå

Grattis till alla med sätesbebisar som vänt på sig, och hejar på de som har några som fortfarande trilskas i "fel" position

Jag hade tul idag och har en liten guldklimp på ca 2750g -8% från medelkurvan, men följer sin egen kurva helt perfekt. Pigg liten bebis som krånglade till det med att andningsträna och spänna ut magen, samt vända sig bort från ul-pinnen hela tiden så jag fick snurra runt på den där britsen så de fick fatt på honom men han ligger rätt, han är pigg, andningstränar för fullt, har jättefina flöden och växer som han ska, så lycklig Längtar efter honom så mycket nu, förmodligen sista titten innan förlossning, om inget oförutsett händer, men snart snart ses vi på utsidan!

• Jsv17

BF den 7:e men räknar med att gå över minst några dagar, tror på en lucia-bebis

Jag har inte haft en enda förvärk, och typ 2st sammandragningar hittills så inga tecken här inte... haha...

Men min mamma hade inte heller det innan sa hon med varken mig eller min bror, när det drog igång så var det igång, hon hade även relativt korta latensfaser, så jag håller tummarna att det är ärftligt Hennes hela förlopp har hållt sig inom ett dygn 1 och ett halvt typ (ink. Latensfas) tycker det låter bra haha

Jag är beredd på allt dock, att man kan få kämpa på hemma i flera dygn, och att det kan gå fort, man får helt enkelt slappna av och gilla läget hur det än blir

• Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-11-18 15:51:11 följande:

Nu har jag sytt ett babywrap :) håller på med en grå med eftersom vi inte vet könet :)

Alltså du är sååå duktig!!! Va fin! Jag har ju köpt åkpåse till babyskyddet nu till vintern (då jag tänkte det är smidigt att kunna klicka i och ur honom bara när man typ handlar) sån där hade ju vart perfekt sen framemot våren, eller om man ska åka långt så det blir för varmt med åkpåse i bilen
  • Jsv17
    Jilo skrev 2017-11-19 20:21:20 följande:

Igångsättning imorgon då :)

Får se om det blir något sova inatt...! :)

Åh spännande, lycka till!!!
  • Jsv17
    jesspett skrev 2017-11-20 20:02:21 följande:

Ett husmorsknep mot halsbränna är banan, hur det funkar vet jag dock inte!

Jag provade igår, en banan och ett glas samarin (samarin har jag kört innan) bästa natten jag haft på länge, så tror det fungerade lite iaf Så körde samma ikväll strax innan läggning nu, en banan med samarin och har legat en stund nu och känner inget än iaf
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL