• Jsv17

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Maryam1993 skrev 2017-12-01 14:39:08 följande:

Det blev ingen november bebis här hon föddes den 1/12 02:13 inatt.

Det gick lite trögt i början sedan gick det smidigt. Jag råka faktiskt somna en timme innan hon kom ut vakna av att BM sa konungen nu sista krystvärken och ooops så var hon ute 10 min senare kom moderkakan hel och fin.

Måste få säga att detta gör jag nog om väldigt snart

Åh grattis, va skönt att det fick bra!
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Jsv17
    laetitia81 skrev 2017-12-02 07:56:45 följande:

En bild på min lilla, idag åker vi hem från bb. :)

Så fin!!! <3

Själv har jag inhandlat en stor påse rent ekologiskt hallonbladste, och promenerat två varv runt kvarteret så raskt jag kan haha operation ?få ut bebis till Lucia? är i full gång Jag tänkte att jag tror egentligen inte på dessa sätta igång husmorskurer, men vare sig de gör nytta eller ej spelar ju ingen roll så länge det inte skadar, känns bra att känna att jag gör nåt
  • Jsv17
    princess77 skrev 2017-12-03 00:04:21 följande:

Jag undrar om inte bebisen är på väg snart. Från ingenstans har magen sjunkit rejält och mina fötter och vader svullnat upp så mycket att jag har svårt att gå. Hoppas att det betyder att det kommer en bebis dom närmaste dagarna annars kommer jag vara soffliggades

Min mage har också sjunkit, tom mamma kommenterade det när jag var där, och svullna fötter och vader, helt galet, kommer knappt i skorna (fått öppna upp snörena och ta ur det översta hålet haha.) Hoppas också innerligt att det är ett tecken då, för oss båda två

Jag fick faktiskt mina första förvärkar (endast 3-4st iofs) efter mitt tedrickande och promenerande, kan ju vara ren slump men skönt att känna att kroppen kanske har NÅT hum om vad det är den ska göra. Vill verkligen komma igång av mig själv före lucia så jag slipper en igångsättning...

Som sagt lite svullna vader plus fötter och jag känner att jag har ett ganska uppluckrat, ostabilt, bäcken, men mår fortfarande väldigt bra. Har inte ont nånstans, halsbrännan är mycket bättre nu när magen sjunkit så jag springer runt här och julpysslar, lyssnar på julmusik, dricker te och försöker övertala bebis att han ska komma ut snart, för att vi längtar efter honom
  • Jsv17
    Mia86a skrev 2017-12-04 09:43:23 följande:

Jag hoppar in här i tråden nu i sluttampen. Var beräknad 28/11 och är dag på BF+6. Jag verkar vara den enda kvar i novembertråden så jag joinar gärna er i stället sista tiden nu när det ändå visat sig bli en decemberbebis för mig.

Välkommen Hoppas bebis bestämmer sig för att titta ut snart då. BF på Torsdag för min del men tror inte en sekund på att han kommer komma innan, räknar inte med nån bebis innan Lucia, men hoppas göt man ju såklart!
  • Jsv17

ÄNTLIGEN händer det ngt spännande här

Nu lossar det slempropp som är rosa och det molar i ryggslutet. Idag är det BF så kroppen är punktlig på att börja förbereda sig Vet ju att det kan ta tid än, men härligt att få några tecken. Hoppas hoppas på bebis till lucia!

Hos bm idag fick jag tid både till diabetes mottagningen och ul v.41+0 (15:e December) och då fattas beslut om igångsättning men har han inte kommit då så blir det förmodligen i helgen där. Men bm sa innan jag gick att hon inte trodde jag skulle behöva de där tiderna, har ingen aning vad hon baserade det på men jag hoppas hon har rätt!

• Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-12-06 17:22:30 följande:

Vart på TUL nu, stor bebis... beräknad väga 3,8 kg idag, så söt på ultraljudet med tjocka kinder! Hon sa att bm får ringa på tisdag om plan för igångsättning, men hon trodde jag föder innan dess. Hon gjorde en brutal hinnsvepning till, nu var jag öppen 2 cm men tappen var fortfarande ca 2 cm lång så den ska ju utplånas, men var väldigt mjuk.

Nu blev jag alldeles nervös!

Känns ju som det kan vara nära då Heja Bebis!

Jag blev också helt nervös idag när jag insåg att det faktiskt ska komma en bebis. Så har färdigställt allt och äntligen packat färdigt den där BB-väskan... inte packad fören bf-1, jag är modig jag haha Ordnat skötborden och bäddat hans spjälsäng och pysslat så nu så, nu är han välkommen när som helst!
  • Jsv17
    Mia86a skrev 2017-12-07 01:42:28 följande:

Vad härligt att du börjar få tydliga symtom på att något är på gång! Här händer ingenting än och är på BF+9. Jag hoppas verkligen att det drar igång idag men det har jag ju hoppats på i några veckor nu. Packade BB-väskan igår kväll, haha! Förra graviditeten packade min man den medan jag satt i duschen hemma med värkar så det känns bra att vara lite mer förberedda denna gång.

Spjälsängen måste vi höja upp botten på nu när bebis får överta den efter storasyster, ska nog försöka fixa det under dagen.

Igår var vi på ultraljud i alla fall, alla får det här när man går in i v 42. Bebis var normalstor och hade tillräckligt med fostervatten så det var bara hem och fortsätta vänta. Idag har jag mitt sista (?) besök hos bm och lär väl få lite info om igångsättning förmodar jag. Vill verkligen inte bli igångsatt, men men vi får se hur det blir. Igångsättning på lucia i så fall, så typiskt!

Än har bebis tid på sig, innan du behöver bli igångsatt Jag kände ju inte ett skvatt, sen kom molet med rosa flytningarna, som nu övergått i roströda typ så med allra största sannolikhet så kommer slemproppen nu, men vad jag kan förstå så kan det ta några dagar från det ändå, och lite mol men inte några värkar direkt men som sagt jag är glad för nåt tecken

Alla får ultraljudet här också, jag har ju fått graviddiabetes/nedsatt glukostolerans som endast varit tablett behandlad så därför lite mer koll på mig och igångsättning runt 41+0 ist för 42+0, då min graviditet ses som högre risk chansar man inte längre än så.

Håller tummarna för att din kropp drar igång nu också, heja bebis!
  • Jsv17
    mrshudson75 skrev 2017-12-07 11:16:58 följande:

Ligger här med en liten perfekt marsipangris. Det satte igång spontant sent igårkväll o hon föddes vid 2.16.

4550 g o 52 lång.

Helt underbar förlossning! Hade ärligt inte särskilt ont o väldigt glest mellan värkarna. Tills de djävulska krystvärkarna drog i o hinnorna inte ville gå o hon låg vädigt högt. :P

Men sen kom 4,5 kg perfektion o lycka :) o en gigantiskt moderkaka på över 900 g. Så hon har haft det väldigt bra därinne, ingen brådska ut.:D

Kram allihopa <3

Äntligen! Grattis! Va skönt att höra att allt gick bra och hon kom spontant till sist
  • Jsv17

Nu är det rejält med slempropp, ev. Teckenblödnkng eller nåt. För den är inte så slemmig, ringde förlossningen som tyckte det lät dom slempropp (roströd blod med lite klumpar) , skulle ringa igen om jag fick en riklig "färsk" blödning, och hur avgör man det liksom? :-/ Men bebis rör på sig och jag mår bra så är nog slemproppen, inga värkar än men lite molvärk i ländryggen och mensvärk känsla. Så något håller nog kroppen på med iaf Heja bebis! Nu växer hoppet för bebis till helgen, vi får se men Lucia känns ju mer och mer rimligt iaf

Så spännande nu att jag knappt vet vart jag ska ta vägen! Städar, pyntar gran och pysslar för att hålla mig sysselsatt och det går bra hitills

• Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-12-07 14:15:50 följande:

Här lossar slemproppen med! Aldrig sett nån med två andra barnen, men detta är garanterat slempropp, extremt segt och har kommit delar under hela dagen. Hoppas något sätter igång snart!

Intressant att det kan bli så olika vid förlossningar/grav för samma kvinna. Min är väldigt blodig, men de sa på förlossningen att det är vanligt så jag får väl tro på dom Men nu är det mest bruna flytningar... och lite lätt mol bara och inga värkar men hon sa att det är vanligt att den kommer i omgångar och att det kan ta några dagar ännu, så jag får väl glatt vänta vidare... men nu känns det riktigt hoppfullt att bebis kommer till lucia och jag slipper igångsättning, så jag är riktigt pepp!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL