AK78 skrev 2018-01-15 08:45:56 följande:
Kul att läsa! Men som ni skriver är man glad när man hinner duscha.. har inte fått till amningen vilket kändes sorgligt i början och fick nästan ångest när jag läste om er amning. Men han får ersättning och har gått upp jättebra! Fem veckor i morgon och vägde på BVC i onsdags 4740 g. Har verkligen glömt denna första tid och får inse att de små bestämmer i början. Har folk runt omkring som tycker och tänker.. kan du inte väcka honom på dagen så han sover på natten? Nä! Haha.. inte än. De är ju bara några veckor gamla.. tror inte man fattar riktigt. Matar hela tiden och han äter som om han ammas med små portioner hela tiden och är oerhört sällskapssjuk som någon skrev.. vaknar ofta när han läggs själv. Men vad mysigt det är! Och vad fort tiden går! Försöker verkligen njuta och gilla läget trots tankar om vad som är normalt och ok.. hm.. mitt tredje barn och jag fyller 40 i höst men man är verkligen ingen expert! Haha.. fina era små är! Och oerhört pladdrigt inlägg.. får man skylla på ersättningshjärna när man inte har amningshjärna?! Haha! Kram!
Så söt!
Har alltid funnit det intressant med människor som vill applicera storbarnslogik på spädbarn... logik fungerar liksom inte riktigt än. Jag läste i nån artikel att första månaden efter de föds kan ses som 4:e trimestern då de i princip lever efter hur det var i magen, både i dygnsrytm och hur nära de vill vara och att det inte är något man kan korrigera genom att väcka eller så, det enda man får då är en trött sur/ledsen bebis... och det kan man ju vara utan haha
Må inte dåligt över amningen! Jag är 100% övertygad att hade vi inte hamnat på neo så hade jag inte heller ammat, vi fick inte igång det alls på BB, och upplevde inte riktigt att de kunde hjälpa mig heller så hade vi åkt hem när jag blev utskriven och jag hade blivit lämnad att lösa detta själv då hade det blivit ersättning och flaska. Det var sköterskorna på neo som spenderade timmar med oss för att få igång både mig och honom vi lurades med pipetter med mjölk i som de sprutade in för att han skulle få nåt och ta tag och amninsnapp och ihoprullad tvättlapp under bröstet... Ja och dessa saker hade jag då aldrig kommit på själv. Tacksam för det, men det har verkligen gjort mig ödmjuk inför amning och det ör definitivt inte en piece of cake, så skaka av dig det, huvudsaken är att våra barn får mat, kan de få det via bröstet, great, kan dom inte inte det så blir det lika fina, pigga, glada och friska barn på ersättning.