• Jsv17

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

vasg skrev 2017-10-19 07:01:51 följande:

Jag har inte diabetes, än! Men ska ändå dra ner på socker och motionera mera för att vara säker på att hålla det under kontroll. Hade 4,9 på fasteprovet och 8,8 efter glukosen. Men skönt att slippa mediciner i nuläget i alla fall :)

Va skönt! Jag hade 5,4 på mitt fastesocker och 10 efter belastningen och då klarade jag mig utan medicin och bara kostförändringar i en hel månad till efter det, så om du tänker på kosten så kommer du nog kunna klara dig hela vägen in i mål på det. Medicinen har för övrigt hjälpt jättebra (hittills) så jag hoppas den ska ta mig hela vägen in i mål också, vill gärna slippa insulin, så så duktig som jag är med kosten just nu har jag nog aldrig varit i hela mitt liv
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Jsv17
    princess77 skrev 2017-10-19 16:55:30 följande:

Jag skall på Tul på tisdag och sen tillbaka till BM den 1 nov. Om hon fortfarande ligger i säte vill dom diskutera vändningsförsök och eventuellt snitt Jag vill verkligen föda vanligt,kanske låter konstig men jag har sett fram emot det...

Min lille kille låg i säte fram till förra helgen, så tippade han om och på tul i Måndags trodde de tom att han var fixerad Så än finns det tid, annars finns det sjukhus där du får föda i säte, det brukar ju faktiskt gå jättebra särskilt som omföderska, på SöS i Sthlm tar de emot sätesförlossningar, måste ju finnas på andra ställen också, om det nu verkligen är det du vill.
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-10-24 11:28:39 följande:

Idag ska jag träffa en läkare...var hos sjukgymnast förra veckan och hon tyckte jag skulle bli sjukskriven, så hoppas få nån hjälp av läkaren idag...sist jag var gravid tyckte läkaren bara att graviditet är ingen sjukdom, sånt får du ta...så jag tog semester 5 veckor semester och sen 2 veckor fl-ledigt...men vägrar offra min semester på att ligga hemma och ha ont, så kommer försöka slåss lite mer denna gången. Är helt slut på em när jag kommer hem, ont och trött och börjar nästan gråta av att vända mig i sängen eller orka allt jag behöver göra hemma med barnen osv....känner mig usel som bara orkar med soffan efter middagen, helst före middagen med.Utöver det har jag dragits med förkylning i tre veckor nu, den började liksom om i lördags och hostan from hell gör att jag inte sover på nätterna....håll tummarna för mig. Vecka 33+2 idag så ett tag kvar men tiden flyger ändå iväg just nu så känns samtidigt väldigt snart. 

Usch! Stå på dig!! Så ska du inte behöva må och gå till jobbet! Så konstigt det där, ditt allmäntillstånd hade du inte varit gravid, hade ju setts som att vara sjuk, då ska det ju vara så även som gravid!

Hoppas du får gå hem, vila upp dig och ladda för förlossning och bebis ist!
  • Jsv17

Så fina magar alla har! Jag har kommit in i en fas där jag tycker graviditeten är himla mysig. Har ju minimalt med krämpor och tycker magen med sparkarna är så mysig, jag går runt och ler typ hela tiden, hoppas det håller i sig!

• Jsv17
    Cutiemommy skrev 2017-10-30 19:57:25 följande:

Börja känna att det går väldigt långsamt nu! Är sjukskriven så har inte alls så mycket att göra på dagarna, tänker mest på bebis och förlossningen. Tips på vad man kan göra?

Hitta nån bra playtjänst och plöja serier?
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-10-31 09:16:18 följande:

Jag tycker i motsats till er att tiden flyger fram just nu! Längtar som en tok på att se vad som gömmer sig därinne, samtidigt som jag kommer sakna magen och buffarna som är med mig hela dagarna...är ju förmodligen sista gången som gravid så försöker ta till vara även på graviditeten trots min otålighet att få se vårt lilla baby 

Vi är klara med allt hemma, vissa grejer som skötbädd osv är bara att plocka fram när vi kommer hem. Men sängen är klar, bäddad med tvättade sängkläder, vagnen finns hemma men den piffas när vi vet vad det blev för kön, ska göra en vagnmobil och kommer välja åkpåse efter vad för kön det blev, har två hemma och kommer sälja den som inte blir använd  enda riktigt onödiga vi köpt, två åkpåsar, en rosa och en grå. Men de är från Gekås och inte så dyra där och kände jag vill ha just den rosa till en tjej och en grå till kille, så det fick bli så....

Skötväskan är packad med det bäbisen behöver på BB och det jag vill ha med på förlossningen. Sen ska vi fixa en väska med sånt vi behöver till oss med, babyskyddet står bredvid den packade väskan. Så förhoppningsvis har vi snart packat ner allt vi behöver...gillar att vara förberedd och sen kan jag packa om bäbisens grejer många gånger innan jag är nöjd hahaha

Var på extra provtagning med urin och blodtryck idag som förlossningen vill ha då jag är över 40 år, blodtryck 113/51 idag så lågt och bra fortfarande. Nya prover om två veckor och ska till vanliga bm nästa vecka samt TUL nästa vecka på sjukhuset...märks att det närmar sig med alla extrabesök som det blir. Men skönt att få lite extra koll känner jag. 

Jag känner likadant! Väldigt nöjd med att vara gravid just nu och har fått massor med extra energi och boar för fullt hemma. Städar, putsar, organiserar och fejar, är vid väldigt gott humör. Jobbar 2 veckor till och tycker jobbet går relativt lätt också. Sover dåligt men det har jag typ vant mig vid nu så det stör mig inte så mycket, så väldigt bra fas i graviditeten just nu

Härligt att vara klar med allt, jag ska virka färdigt hans gallerfilt sedan är nog allt på plats, ska bara ordnas till och piffas lite i rum och vid skötbord och sånt där.
  • Jsv17
    Gurkan25 skrev 2017-11-01 14:30:28 följande:

Hej! Har inte skrivit på ett tag men jag mår väldigt bra! Planen är att jobba fram till 10nde december. Längtar väldigt mycket nu efter våran lille kille. Har packat BB-väskan och väskan till mig på förlossningen. Vagnen hsr kommit och vi är jättenöjda med vårat val(bugaboo cameleon). Funderar på om vi ska köpa en bärsele eller inte? Hur har ni gjort?

Grattis till Decembertvillingarna och Estor till era bebisar!

Längtar galet mycket nu!:)

Jag har köpt en baby ktan, en blandning av bärsele och sjal. Som jag mest tänkt att jag ska kunna ha hemma om man får en bebis som vill bli buren hela tiden, för att avlasta armarna och kunna vara lite mer rörlig. Den är kanon till sen när de åker med på höften, som avlastning för kroppen, och för att får två händer, har använt just den som barnvakt många ggr och tyckte den var toppen. Tänkte också avvakta med bärsele vill också helst att han ska åka i vagnen, men får jag en liten individ som vill vara nära mamma ist får jag väl investera i en sån sen

Hängde med min 1v gamla brorsdotter häromdagen och det drev upp längtan ännu mer, men snart är dom här våra små bebisar! <3
  • Jsv17
    belletristik skrev 2017-11-03 22:59:18 följande:

slemproppen,

kan den släppa lite pö om pö under en längre tid? nån av er som vet?

Jag tror det, min bm sa också att den kan börja släppa veckor innan det faktiskt är dags så då borde den ju släppa lite pö om pö
  • Jsv17

Här är det nu en månad kvar till BF, eller som jag säger upploppet plus eller minus ett par dagar beroende på vad bebis bestämmer sig för Vill inte haka upp mig på bf datumet för mycket så det blir jätte jobbigt att "gå över" om det skulle bli så. Jag har inte ens sagt datumet till nån runtomkring (bara närmaste familjen) utan ganska löst sagt "typ nån gång första veckorna i December" för jag vill heller inte bli bombarderad med "har det hänt nåt" smsen. Jag skulle nog bli jätteförvånad om han kom på bf, då det är det enda datumet jag typ räknat bort, för då kommer dom ju aldrig

Allt är i princip klart hemma, det är bara skötborden som ska ställas inordning, säng bäddas, kläder vikas in och lite inredningspyssel som ska fixas det hade jag tänkt roa mig med när jag går hem från jobbet i nästa vecka. I helgen packas BB väskan så vi är redo om han skulle bestämma sig för tidig entré, men det tror jag inte har känt redan från början att det blir bf+ för oss men är helt ok med det

Hur går det för er andra med förberedelser och hur känns det nu när det verkligen börjar närma sig för oss? Jag längtar såååå till jag får träffa min bebis <3

• Jsv17
    SkogsstjärnN skrev 2017-11-07 18:52:42 följande:

Tack tjejer! Är installerad på förlossningen, fått rum så min man kan sova kvar. Han kommer när som hellst, han var ju såklart hemma med förkyld treåring. Tog ett tag få avlösning och skjuss då han inte har körkort.

Kortisonen gav lillebror en kick så det ser lite bättre ut nu. Blodflödet i mina kärl till livmodern är jättedåligt, navelsträngen dåligt men lite bättre efter sprutan och flödet i hans hjärna är bara lite påverkat. Så, ingen bebis idag. Mer kortison och vänta och se. Doktorn säger att moderkakan "håller på att ge upp" men att det kan bli bättre så jag får åka hem och komma hit mer eller mindre dagligen. Inte så sugen ha det ansvaret kan jag säga, då ligger jag hellre här. Eller blir förlöst. Tidsmässigt så vet jag att de är lungt för honom att födas nu så det känns som att åka hem skulle ge mig mer ångest än några veckor på neo.

Aja, han har sparkat mer sedan kortisonet. De där jäkla tårna i urinblåsan som jag svurit över känns så sköna just nu <3.

Skönt att vara på rätt plats, hade känt som du att det är för stort ansvar hoppas de låter dig vara kvar så du kan känna dig trygg. Det kommer gå bra
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL