Nykär15 skrev 2017-10-31 09:16:18 följande:
Jag tycker i motsats till er att tiden flyger fram just nu! Längtar som en tok på att se vad som gömmer sig därinne, samtidigt som jag kommer sakna magen och buffarna som är med mig hela dagarna...är ju förmodligen sista gången som gravid så försöker ta till vara även på graviditeten trots min otålighet att få se vårt lilla baby
Vi är klara med allt hemma, vissa grejer som skötbädd osv är bara att plocka fram när vi kommer hem. Men sängen är klar, bäddad med tvättade sängkläder, vagnen finns hemma men den piffas när vi vet vad det blev för kön, ska göra en vagnmobil och kommer välja åkpåse efter vad för kön det blev, har två hemma och kommer sälja den som inte blir använd enda riktigt onödiga vi köpt, två åkpåsar, en rosa och en grå. Men de är från Gekås och inte så dyra där och kände jag vill ha just den rosa till en tjej och en grå till kille, så det fick bli så....
Skötväskan är packad med det bäbisen behöver på BB och det jag vill ha med på förlossningen. Sen ska vi fixa en väska med sånt vi behöver till oss med, babyskyddet står bredvid den packade väskan. Så förhoppningsvis har vi snart packat ner allt vi behöver...gillar att vara förberedd och sen kan jag packa om bäbisens grejer många gånger innan jag är nöjd hahaha
Var på extra provtagning med urin och blodtryck idag som förlossningen vill ha då jag är över 40 år, blodtryck 113/51 idag så lågt och bra fortfarande. Nya prover om två veckor och ska till vanliga bm nästa vecka samt TUL nästa vecka på sjukhuset...märks att det närmar sig med alla extrabesök som det blir. Men skönt att få lite extra koll känner jag.
Jag känner likadant!
Väldigt nöjd med att vara gravid just nu och har fått massor med extra energi och boar för fullt hemma. Städar, putsar, organiserar och fejar, är vid väldigt gott humör. Jobbar 2 veckor till och tycker jobbet går relativt lätt också. Sover dåligt men det har jag typ vant mig vid nu så det stör mig inte så mycket, så väldigt bra fas i graviditeten just nu
Härligt att vara klar med allt, jag ska virka färdigt hans gallerfilt sedan är nog allt på plats, ska bara ordnas till och piffas lite i rum och vid skötbord och sånt där.