Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Vad ska man klä bebisen när den ligger i vagnen? Känns jättesvårt. Köper man en overall som passar ibörjan kommer den säkert inte passa hela vinter-säsongen!
Vad ska man klä bebisen när den ligger i vagnen? Känns jättesvårt. Köper man en overall som passar ibörjan kommer den säkert inte passa hela vinter-säsongen!
Jag gillar Next bättre, så fina kläder, bra kvalité, snabb leverans och allt har alltid funkat smidigt med dem.
Kan inte heller slappna av riktigt än och börja köpa kläder m.m. till bebisen. Oron sen förra misslyckade graviditeten hänger fortfarande kvar. Men kanske efter v28-30 :) Ser fram emot att köpa hem små söta kläder! Håller med om att Next har fina grejer. Har de fysiska butiker i Sverige alltså??
Jag tycker att det är så häftigt att vi redan har kommit så långt tjejer Jag skall till barnmorskan i vecka 26,den 7/9 och jag kom ihåg när jag fick tiden i typ vecka 10 och tyckte det var så långt bort..... nu är det kortare tid kvar till förlossningen
Längtar till december nu!!
Ska ni vara hemma något innan förlossningen? Och vilka typer av jobb har ni? Jag jobbar på kontor, stillasittande, men har ett väldigt stressigt jobb som tar all min energi. Jag hade funderat på att vara hemma 2 veckor innan förlossningen och ta ut semester, men efter jag pratat lite med barnmorskan så rekomenderade hon mig att ta ut lite föräldraledigt redan innan för att kunna vara hemma 3-4 veckor innan förlossningen. Känner mig lite splittrad, älskar mitt jobb men eftersom man inte har någon aning om hur man mår sista tiden så kanske det är skönt att ta det lugnt innan det drar ihop sig?
Har börjat fundera på vad man får ut i föräldrapenning, men är lite orolig för att det blir tight! Det blir ju mindre ju längre man vill vara ledig. Sen har mitt jobb någon konstig upptoppning i 6 månader som jag får ut resterande 6 månader av när jag kommer tillbaka till jobbet. Som en hållhake för att jag inte ska sluta/byta jobb under mammaledigheten. Men jag tycker att ersättning är lite?! Jag har aldrig varit i sån här situation förut, men kommer ni "gå runt" ekonomiskt eller kommer det vara tungrott? Tycker inte jag har dålig inkomst idag, men det är ju inte heller någon chefslön direkt.
Hur mycket känner ni era bebisar?
Måste ha en lugn tjej i magen,så lugn att jag blir nervös..
Känner henna varje dag men det är ställen hårda sparkar utan snarare små buffar på olika ställen och allmänt knölande när hon byter plats.
Pappan har bara lyckats känna 2-3 gånger..
Bm besök idag, magen växer exakt enligt kurvan, jättefina hjärtslag, kanon järnvärde, bra socker, bra blodtryck, som bm summmerade det hela: det här är ungefär så bra som det kan bli
Valde förlossningklinik, fick föräldrakurs och förlossningskurs (på vald förlossningsklinik) bokad också. Så nu är alllt bokat, glukosbelastningen kommer härnäst, sen är det bm besök, kurser, och tul allt inom typ 3 veckor från slutet på September så från att typ aldrig vara på mvc känns det som vi springa där konstant haha men det är väl så det ska vara
24+5
Suck,vi har strandat totalt i namnträsket
Favoriterna just nu är:
Ella
Ebba
Amelia
Sigrid
Sonen heter Albin.
Vilket tycker ni är vackrast och har ni några andra förslag?