• Jsv17

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

vasg skrev 2017-07-04 15:55:28 följande:

Jag tror att jag kan ha känt bebisen precis! Känns väldigt tidigt (16+0) men det var verkligen ingen känsla jag känt förut och jag hajade verkligen till! <3

Det var precis då jag började känna fladder Nu väntar jag på lite mer riktiga buffar, men kan dröja då jag har livmodern i framvägg, men fladdret är härligt bara det
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-07-04 18:40:32 följande:

Har med min i framvägg, men känt några gånger på utsidan nu, men är ju rätt svagt därför. Vecka 16+6 idag :)

Ja, jag får se, är första barnet då kan det ju dröja längre för alla säga det. Jag nöjer mig med fladdret som också är ett skönt livstecken, fast lite riktiga buffar som pappa kan få känna också ser jag fram emot
  • Jsv17
    SkogsstjärnN skrev 2017-07-04 21:36:42 följande:

Har ni fått veta vart ni har moderkakan ellee räknat ut de själva? Jag fattar inte håll på ultraljuden:P.

Nej hon berättade det för mig på kub, annars hade jag inte haft nån aning. Hon sa det till mig och upplyste om att det ibland kunde ta längre tid att känna tydliga fosterrörelser då, hon vill att jag skulle veta iom de blödningarna som jag fortfarande hade då, så ville hon inte att jag skulle stressa om jag inte kände så mycket fören senare i graviditeten.
  • Jsv17
    Cutiemommy skrev 2017-07-04 22:48:19 följande:

Någon som vet vad som händer efter RUL? får man något mer ultraljud eller är det endast rul?

Inte i en normal vårdplan, men jag har ett tillväxtultraljud i v.32 dels för att jag har på gränsen blodtryck (vilket kan vara tillväxthämmande) och jag är lite överviktig. BM sa att ibland får man fel mått på magen och bebis mäts som större än den är då så då är det bättre med tul för att fastställa att bebis växer som hen ska. Jag kommer ev. få ytterligare ett tul även längre fram om mitt blodtryck skulle bli högre men det är inte bestämt nu och beror säkert lite på hur första tul ser ut
  • Jsv17

Hur är det med fosterrörelser? Jag har ju känt de första fladdren, men det är ganska oregelbundet och ibland kan det gå ett par dagar. Tycker det känns som om alla andra känner så mycket och så tydligt redan... gör mig nervös att ngt är fel, trots att jag har moderkakan i framvägg och är första barnet... Känner alla så mycket och tydligt? Jag går in i v.20 imorn....

• Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-07-13 10:08:14 följande:

RUL idag och allt såg bra ut! Så lycklig och tacksam!!

Flyttad från 13/12 till 9/12.

Åh grattis! Jag har mitt på Måndag, både längtar och är nervös... men man måste ju tänka att allt ska gå bra. Jag vågade mig ändå på de första små bebiskläderna igår då det var 50% rea på POP tänkte att jag måste våga börja tänka positivt
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-07-13 10:47:50 följande:

Ja man måste ju våga det nån gång! Vad mysigt! Vi ska fira med att gå och kika på vagnar idag 

Åh vad kul! Ja sitter här och tittar på den lilla bodyn och koftan jag köpte, blir så verkligt på nåt sätt
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-07-13 11:04:03 följande:

Ja så är det ju! Jag har sytt en massa smått under vårt 1,5 år vi försökt..så kläder finns det massor 

Åh vad härligt med egensytt! Min mamma har börjat sticka lite, jag kommer nog också sticka ngt
  • Jsv17
    Ebbalisa skrev 2017-07-13 12:45:57 följande:

Fattar inte vad det är med mig, gråter hela tiden idag, känner mig fulast i världen, har sjukt mycket på jobbet, hinner inte träna, helt omotiverad till allt..och bara gråter. Är det graviddeprission?!

Det låter inte bra iaf, mitt humör kan gå lite upp och ner, men det är ju en röd flagga om det bara är ner och inget upp... jag skulle kontakta mvc så de kan hjälpa dig med en tid hos kurator eller så så att du får hjälp snabbt om du skulle behöva det, man ska inte gå runt och må dåligt, det finns oftast mycket bra hjälp man kan få både icke medicinsk och medicinsk som inte är skadlig för bebis om det skulle behövas. Hade en kompis som fick gravid depression, hon fick medicin i slutändan och hon sa att det är det bästa hon gjort trots att hon var tveksam, hon mådde så mkt bättre.
  • Jsv17
    belletristik skrev 2017-07-13 16:59:21 följande:

vågade också köpa första plagget igår, när vi var på semester i prag :) en jättefluffig kofta, tänkte den blir gosig att hålla i när det ska vaggas och hyschas runt...

har inte gjort RUL än - det är på måndag morgon!!! kommer knappt kunna sova i helgen... så nervös och förväntansfull.

börjar bli hungrig och lite svårt att hitta skönt ställning att somna i tycker jag...

nån av er som har varit gravida tidigare som tycker det är värt att köpa specialkudde? för sömnens skull?

jag vaknar alltid tidigt också. 

mitt uppifrån mina allt mer konstiga (och äckliga) graviddrömmar.... O.o

Ebbalisa! Se till att du vilar och äter ordentligt. 

Om jag inte äter små måltider med jämna mellanrum (typ 3H) så säckar jag ihop och börjar grina på en gång!

Dricka. äta. sova. Mycket närhet också, hjälper mot mina gråtstunder (som också kan vara flera per dag om jag känner mig trött). 

Då har vi rul typ samtidigt, mitt är 10:30 måndag morgon, både nervös, spänd och förväntansfull på samma gång! Känns som ett av de sista stegen att komma förbi innan jag riktigt kan slappna av, till viss del iaf, en del oro lär man väl ha resten av livet för det lilla pyret
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL