Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Svar på nipt idag - mycket låg risk (1/10000) :) Nu kan jag kanske äntligen bli gravid "på riktigt" :)
Svar på nipt idag - mycket låg risk (1/10000) :) Nu kan jag kanske äntligen bli gravid "på riktigt" :)
Nu har vi varit på kub, fick jättefina siffror och vår bebis mår jättebra och allt såg så fint ut. Kändes så skönt! Då ja fick reda på mitt MA senaste kub, så var jag stressade över det även trots att jag såg bebisen senast i Söndags...
Nu börjar jag verkligen tro på att det ska komma en bebis i December! En vild liten en, kunde knappt mäta för den ville inte vara still! Sen när hon ville den skulle röra på sig för att säkerställa att hon mätt nackspalten och inte avståndet mellan fosterhinnorna då skulle den sova minsann och vi fick inte fart på den alls, så inte vidare samarbetsvillig! Haha
Längtar tils man känner dom första buffarna eller fladdret! Blir så mycket verkligare då! Med första barnet kände jag det första fladdret i vecka 17 tror jag.
Hoppas att det kommer lite tidigare denna gången.
Nu ska jag klaga lite, så jag varnar redan innan...
Jag vet ju att min bebis mår bra, 2 vul och kub ul i Onsdags och allt har sett jättefint ut, men jag blir tokig på dessa blödningar! Nu kommer de med ett par dagars mellanrum börjar med en rödaktigt tunn blödning (som bara syns på pappret) som sen blir brun, och sedermera beige och försvinner och sen börjar det om. Men det gör mig otrygg Dom säger på kk att det förmodligen är små bristningar i kanten på moderkakan (som sitter en bit över modermunnen) som blir en liten blödning precis vid bristningen, och kommer ut som en liten blödning och de efterföljande gamla blodet... Det kommer säkert upphöra när livmodern växer och moderkakan växer bort från öppningen... men jag vill att dom ska sluta nu! Man blir så osäker, tänk om nåt är fel och så tror jag att allt är bra bara för att det var det innan... Men jag kan ju heller inte sitta på gynakuten var och varannan dag. Får försöka bara slappna av och göra som läkaren sa att återkomma vid ihållande smärta eller om blödningarna ändrar karaktär vilket de ju inte gjort och ont har jag inte heller...
så nu har jag klagat färdigt...
Köp en doppler? Hjärtljuden lugnar!Blev erbjuden det i somras, studien har pågått ett år i Gbg. Tyvärr var ju vår lilla död den dagen vi gjorde kub (hade somnar bara ett par dagar innan) så vi kom aldrig till det ju...
Fick svar på NIPT precis och bebisen är FRISK!!! Så otroligt lättad och lycklig att det inte går att beskriva med ord!! Nu kan jag nog börja njuta på riktigt och våga tro på att det nog faktiskt blir en liten kring Lucia
Tack snälla mycket lättare att njuta nu av vårt gryn!! Våga titta lite längre fram än bara en dag i taget....
Jag har faktiskt smyggooglat lite på säng och vagn och en gång kollat lite hastigt på en barnklädesavdelning :) Tänker inte köpa något förräns i höst men försöker fortfarande fatta det här med att jag ska ha en bebis...
Har ni tagit reda på kön?
Tack!! Åh så mysigt! Jag har ju sytt en massa kläder till vårt kommande gryn ända sen vi började försöka, så har en del på lager men ska bli mysigt börja fundera på att fixa i ett rum, vilken vagn man vill ha osv som du säger. RUL blir ju nästa milstolpe. Har du fått datum ännu? Jag får nog mitt datum på fredag när jag ska på inskrivningen, då blir det UL igen med.
Fick 1:154 på kuben (1% risk på kromosom 21 avvikelse) Blev inbokad på NIPT den 7/6, har turen att region Skåne erbjuder nipt gratis från den 1/6 :) Så nu är det bara att vänta på svaret runt den 16 juni :)