Är fisk vegetariskt eller ej?
Jag undrar vad ni tycker. Räknas fisk som vegetarisk mat eller är det kött? Jag vet en del vegetarianer som gärna äter fisk, men ingen annan sorts kött. Vad tycker ni? :)
Jag undrar vad ni tycker. Räknas fisk som vegetarisk mat eller är det kött? Jag vet en del vegetarianer som gärna äter fisk, men ingen annan sorts kött. Vad tycker ni? :)
Nej, fisk är inte vegetariskt. Vore intressant att få veta hur ni som säger att ni är vegetarianer men ändå äter fisk tänker kring det.
Men både ägg och mjölk kommer från djur, det borde vara animaliskt då.
Jag äter själv allt och lägger inga värderingar i det hela. Men jag tycker det är lite knasigt att äta djurs utsöndringar men inte själva djuren och ändå kalla sig vegetarian.
Det beror nog på var man bor och vilka man umgås med. Jag hör aldrig någon bli ifrågasatt pga mat-val här (storstad, innerstad).
Vegetarianer äter inget från djurriket. Inte kött, fågel, fisk, ägg, mjölk osv. Många är lakto- och/eller ovovegetarianer och äter då mjölkprodukter/ägg. Veganer äter samma som vegetarianer men utesluter andra duurprodukter som skinn och ull samt produkter testade på djur. De flesta gör dock undantag för mediciner.