Är fisk vegetariskt eller ej?
Jag undrar vad ni tycker. Räknas fisk som vegetarisk mat eller är det kött? Jag vet en del vegetarianer som gärna äter fisk, men ingen annan sorts kött. Vad tycker ni? :)
Jag undrar vad ni tycker. Räknas fisk som vegetarisk mat eller är det kött? Jag vet en del vegetarianer som gärna äter fisk, men ingen annan sorts kött. Vad tycker ni? :)
En vanlig dag äter jag yougurt till frukost, pannkakor till lunch och kanske köttbullar till kvällsmat. Är jag vegetarian fram till kl 18 då, eller vad ska jag kalla mig??
Ett par välkända citat (nästan) från en gammal go film.
"The frost, sometimes it makes the fish stick"
En vanlig dag äter jag yougurt till frukost, pannkakor till lunch och kanske köttbullar till kvällsmat. Är jag vegetarian fram till kl 18 då, eller vad ska jag kalla mig??
Fiol: Jag var inte seriös Jag tycker det är så komiskt med folk som har behov av att kalla sig vegetarianer, när grejen kanske snarare är att de föredrar vegetariskt. Äter man kött eller fisk någon gång ibland är man ju självklart inte vegetarian. Lika lite som jag är vegetarian om jag äter ett äpple.
Fisk är levande djur, alltså inte veg.
Men på tal om det äter många vegetarianer ägg, hur kan ägg vara veg?
Fisk är levande djur, alltså inte veg.
Men på tal om det äter många vegetarianer ägg, hur kan ägg vara veg?
Jag kalla mig vegetarian förut för jag visste inget annat och ingen sa emot mig heller trots att jag åt kyckling, fisk, ägg och mjölk
(Obs! Innan internet flyttade in i hemmen och jag var mycket ung och ingen hjälpte mig, växte upp i en by med 1 enda annan vegetarian!)
Nu kallar jag mig flexitarian, jag äter 90% vegetariskt/veganskt och resten kyckling, fisk, skaldjur, ägg och mjölk, 1-2 gånger om året rött kött när andra bjuder.
Har inga moraliska/ideologiska skäl utan gillar bara inte smaken av rött kött och hatar att tillaga det.