• Anonym (Trött mamma)

Helvetes bussresa

Först en fråga, inte sjutton måste man lämna företräde till rullstolar när man var först på med vagnen?

Det var första tjafset. Var nära att bli avslängd för att jag inte fällde ihop min barnvagn när det kom en rullstol. Mina barn satt dessutom i vagnen.

Sen senare under samma resa blev jag påhoppad av flera för att jag inte reste mig från min plats för en kvinna med rullator! Jag sa gång på gång att jag har problem med höfterna och inte kan stå upp, men det hjälpte inte. Är det hacka-på-Mia-dagen idag eller vad är det frågan om!?

Vad säger reglerna egentligen? Trodde jag hade koll, men efter den här resan börjar jag undra om jag hamnat i en alternativ verklighet eller nåt. Två tjafs på samma sabla busstur!

• Svar på tråden Helvetes bussresa
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (lämna plats) skrev 2017-03-15 16:33:46 följande:

Först till kvarn gäller alltid när det gäller sittplats/rullstolsplats/barnvagnsplats men den oskrivna regeln är att man lämnar företräde åt de med funktionsnedsättning. De flesta gör det av respekt och medmänsklighet och inte nödvändigtvis för att det står så i bussbolagets stadgar.

Hade vi väntat samtidigt hade jag gett henne förtur även om vi väntat längst om vi inte hade bråttom nånstans, men nu var vi redan ombord.
  • Mikaelayasar
    olast skrev 2017-03-15 16:33:10 följande:

Mikael­ayasar är TS?

Det är lite känslan man får

Nej jag är inte TS. Skulle stått det vid namnet.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (trams) skrev 2017-03-15 16:44:28 följande:

*suck*  om man postar anonymt som en ts så står det ju inte sen vid ens riktiga medlemsnamn, försöker du medvetet lura andra

nu är jag mer övertygad att du och TS är samma person

Vi är inte samma person, men egentligen, vad spelar det för roll? Det är väl fritt fram att prata med sig själv om man nu känner för det?
  • Mikaelayasar
    Anonym (trams) skrev 2017-03-15 16:44:28 följande:

*suck*  om man postar anonymt som en ts så står det ju inte sen vid ens riktiga medlemsnamn, försöker du medvetet lura andra

nu är jag mer övertygad att du och TS är samma person

Två *suckar* tillbaka! Jo det gör det visst! Men vet du vad, mår du bättre av att sitta och påstå saker? Fortsätt med det! Puss
  • Anonym (Trött mamma)
    Mikaelayasar skrev 2017-03-15 16:46:44 följande:

Två *suckar* tillbaka! Jo det gör det visst! Men vet du vad, mår du bättre av att sitta och påstå saker? Fortsätt med det! Puss

Skriv nåt anonymt så hen ser att vi inte är samma.. Nåja, inte samma konto iaf :')
  • Anonym (Mikaelayasar)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2017-03-15 16:47:59 följande:

Skriv nåt anonymt så hen ser att vi inte är samma.. Nåja, inte samma konto iaf :')

Absolut! Här är jag igen, ANONYM. Bara för att man går emot strömmen och har andra åsikter? Typiskt svenskt! Usch!
  • Anonym (Vilken hemsk människa du är)

Jag går själv med rollator. Ska jag som också har ont behlva stå för att du vägrar flytta på din barnvagn?

• Anonym (Va)

Du kan gå utan stöd och är "ung", pensionären behöver rullator som stöd för att öht ta sig fram. Du reser självklart på dig och låter den gamla sätta sig på ditt säte! Kallas uppfostran och respekt för våra äldre.

• Mikaelayasar
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-03-15 16:51:54 följande:

Jävla bönder som inte vet hur man uppför sig

Nja, bönder är ok. Du däremot är en annan femma.
  • Mikaelayasar
    olast skrev 2017-03-15 16:54:19 följande:

Det tar två minuter att starta upp ett nytt konto så det bevisar ingenting

nej allt tyder på att ni är samma person, ni skriver lika, skriver samtidigt varje gång i stort sett och de enda inläggen av Mikaelayasar är skrivna till att stötta ts enbart.

lite pinsamt faktiskt, men visst får man stötta sina egna inlägg om man har behov av det, det är nog inte lätt när en majoritet tycker man betett sig dumt(även om jag lutar mer åt trollinlägg, det borde finnas trollskola för trollen har blivit bedörvliga,ingen klass längre och samma uttjatade ämnen)

Som sagt, så länge du mår bra av det så... Må bäst! :)
Svar på tråden Helvetes bussresa