• orzia1

För oss med BIM i april 2017

Milou3 skrev 2017-04-23 08:23:45 följande:

Hur många dagar efter äl är du i dag?

Jag tar också progesterallkräm :) har inga biverkningar alls. Vad är det du känner av krämen?

Jag känner av allt, spända bröst, illamående och värmekänsla. Tyvärr så har min kropp blivit superkänslig sen förra graviditeten då jag kräkte konstant i 9 mån. Tar ju nu även ägglossningstabletter och har värre biverkningar av de. Var inte lika känslig när jag tog de inför min förra graviditet.

Jag är tyvärr bara på äl+5 så än så länge är det för tidigt att börja testa, även om jag älskar o testa så ska jag försöka hålla mig till torsdag.

Vilken dag ef ägglossning är du?
  • orzia1
    Snultan skrev 2017-04-23 08:28:13 följande:

Då var vi på cd 33 och fortfarande ingen mens. Längsta cykeln sen oktober/november, då 35 dgr. Tycker jag känner lite dragningar bak i ländryggen ibland o ömma bröst när man kommer åt dem. Annars inget märkbart. Idag åker vi hem från 1,5 vecka ledighet. Test imorgon om inte mensen hinner komma men jag tror inte det tagit sig utan att mensen är seg bara...

Åhh vad segt, hoppas ni får en trevlig hemresa och att du får plus imorgon
  • orzia1
    Milou3 skrev 2017-04-23 08:53:25 följande:

Aha jag förstår. Ja då är det väl svårt att känna av vad som är vad :)

Jag är på äl+6 men kommer ändå testa på onsdag då jag är på äl+9. Har aldrig plussat tidigare än äl+12 så räknar ju med minus oavsett. Sen kanske ett till på fredag - så man vet om man kan ta lite vin till helgen.

Nu finns det ju så känsliga test jämfört med för 6-7 år sedan.

Känner du av molvärk än? Det är typ det enda jag känt sedan dagen efter äl! Ganska rejält molande både i mage och ländrygg varenda dag. Men det kanske är en typ av biverkning av progesteronkrämen?

Ja jag känner av lite molvärk, vet faktisk inte om det är en biverkning av krämen.

Ja nu finns det galet känsliga test, jag testar dock med billiga stickor bara och får jag sen svaga streck så testar jag med cb. Blir för dyrt annars för mig. Tror nog du kan ta ett glas vin om du får neg på fredag, men ändå får plus sen i helgen. Så tidigt gör inte ngt glas ngt. Inte bli jättefull el så.

Då ligger vi väldigt lika varandra.

Sist testa jag plus typ bim - 4 men minns ej när jag hade ägglossning då så vet inte hur det var med äl+ vilken dag
  • orzia1
    AlltUpptaget skrev 2017-04-23 10:55:32 följande:

Enligt appen ska mensen (inte) komma den 27/4.

Tog detta igår em (5 dagar innan)

Körde med ÄL tester denna gång & fick ett superstarkt positivt test den 11/4 (2 dagar innan enligt appen)

Kan knappt tro att detta skulle kunna vara ett riktigt plus :/

Vill Så gärna att det ska ta sig & att en liten bebis vill flytta in i min mage för att stanna <3

Grattis
  • orzia1
    Snultan skrev 2017-04-23 11:24:34 följande:

Nä nu kom mensvärk i både mage och rygg! Nu är det bara en tidsfråga.

Nej vad synd. Hoppas inte den kommer
  • orzia1
    Snultan skrev 2017-04-23 11:44:47 följande:

Nu vill jag köpa äl test av dig hehe :) bättre lycka nästa månad

Yes. Skicka SMS 0731578940

Jag tänkte ev starta en tråd för oss som försökt mer än 6 månader. Om det inte tar sig denna månaden för mig
  • orzia1
    Snultan skrev 2017-04-23 11:43:56 följande:

Å där kom den! Men inte jättebesviken. Hade de på känn o egentligen försökte vi ju inte aktivt denna gång så.. nu ska jag ta tag i min vikt på allvar och bli mer hälsosam. Hoppas på en graviditet snaaart såklart. Lycka till ni andra annars ses vi kanske i Majtråden! Jag väntar några veckor innan jag gör entré där.

Vad synd den kom. Även om du hade den på känn. Men då blir det förhoppningsvis en tidig 2018 bebis för dig.
  • orzia1
    oONinniOo skrev 2017-04-23 12:48:29 följande:

Vad roligt att se alla plus, grattis!!

Själv är jag osäker på om jag får stanna kvar i BF december. Det svaga plusset blir inte starkare och digitala visar neg.. Har fortfarande kvar mina gravsymptom. Men jag misstänker starkt att något inte står rätt till. Är på BIM+2..

ÄL+9 - ÄL+11

ÄL+13 - ÄL+14

De starkaste när de torkat lite

Har tyvärr inga bra erfranheter av test som ej blir svagare. Kan du åka till gyn o ta blodprov?
  • orzia1
    oONinniOo skrev 2017-04-23 13:13:53 följande:

Tänkte ringa till MVC imorgon och prata lite med dem, ifall det går att få ta blodprov. Om det nu blir på gyn (annan stad) eller på VC. Så jag får veta svart på vitt hur det ser ut.

Hoppas du får göra det. Lycka till
  • orzia1
    Fröfröken skrev 2017-04-23 15:33:32 följande:

Just nu kastas jag mellan att jag faktiskt tror att det kan va o att mensen plötsligt ska komma fem dar tidigare ....... För så har det känts lite idag, diffus mensvärk (eller snälla molvärk) !!!

Veckan före bim är värst i denna bergodalbana helt klart!

Ja jag hatar tiden mellan ägglossning och bim
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017