• orzia1

För oss med BIM i april 2017

FridaB92 skrev 2017-04-20 16:22:58 följande:

Denna testdagen var inte lika kul som igår.. tog ett bytt cb plus och ett CB digital imorse. CB plus visade svagt plus/spök (vet inte riktigt vad jag ska tro) som igår och det digitala visade inte gravid.

Har jag nu fått falska plus s.k spök så kommer jag såklart bli jättebesviken för tyckte ändå mina test streck var svaga men tydliga. Dom är ju där och man ser dom bild. Läst och googlat runt, verkar ju vara långt från ensam om detta. Aldrig mer CB om så är fallet. Så dyra test som ger falska förhoppningar...

Tråkig uppdate, men än lever hoppet i mig. Bara att ladda om. BIM på lördag :)

Som sagt jag kör på billigare och blir där streck så testar jag med cb. Har tyvärr också dåliga erfarenheter av cb. Och hört många som har
  • orzia1
    Sara2017 skrev 2017-04-20 21:45:47 följande:

Nu är det spännande, kommer mensen att komma imorgon? Kommer tempen sjunka eller öka?

Håller tummarna att den inte kommer
  • orzia1
    Percafluviatilis skrev 2017-04-20 23:04:55 följande:

Håller med! Så fort man inte gör något annat så tänker man på det. Hur långt har du kvar? Jag har bim på onsdag eller torsdag... Känner som vanligt inget märkvärdigt. Håller tummarna för dig!

Ja, har precis haft ägglossning. Har bim runt den 30/4-3/5 typ så är typ 8-10 dagar innan jag ska börja testa. Ska försöka hålla mig längre denna månaden innan jag börjar testa. . Åhh då ligger vi ganska nära med bim. Håller tummarna för dig med
  • orzia1
    Isathe skrev 2017-04-21 09:19:48 följande:

Ingen mens nu på morgonen, vilket är positivt!!

MEN..... Jag är rädd att de ändå bara är falska förhoppningar. Jag använder progesterAll kräm och har nu googlat lite, den kan ju skjuta mensen eller rättaresagt göra att den inte kommer så länge man tar krämen. Så idag måste jag köpa ett gravtest, trots att svärmor är med, dumt att fortsätta med krämen utan att de är ett pluss. Usch och fy vad jobbigt de blev nu, vill så gärna vara gravid....!!!

Men har man kort tid mellan ägglossning och mens så är den krämen jättebra för att förlänga. När ska du testa?
  • orzia1
    Ulrika34 skrev 2017-04-21 08:52:47 följande:

Bim om 6 dagar, anar ett svagt +, syns bättre IRL, återstår att se....

Ser tyvärr inget men bilderna blir inte de bästa här inne. Hoppas det blir starkare ju närmre bim du kommer.
  • orzia1
    Isathe skrev 2017-04-21 09:35:21 följande:
    Ja, förra månaden hade 11 dagar men på dag 10 började de komma brunt på pappret när jag torkade mig. Idag är det dag 13 sen ägglossning så kommer mensen idag är lf 12 dagar.

Ska iväg och åka hela dagen med svärmor men får ändå be om att få komma till ett apotek och köpa ett gravtest och testa imorgon men morgonurin.
    Annars får du säga att ni ska stanna vid en mataffär o du bara ska snabbt in och köpa dricka el tuggummi eller nått...
  • orzia1
    Sara2017 skrev 2017-04-21 09:49:11 följande:

Där kom mensen... tack alla som supportat mig. Lycka till alla! Vi ses när vi ses, om vi ses<3

Hoppas det går vägen för dig framöver, Lycka till
  • orzia1
    Snultan skrev 2017-04-21 10:17:17 följande:

Ingen mens, inga symtom! Hoppet finns än. Inne på dag 31 nu, de senaste tre cyklarna har varit betydligt kortare än så men innan de har jag haft långa cykler så än är de inte safe. Det blir test på måndag om mensen inte dyker upp under helgen. Håll tummarna med mig! :)

Trevlig helg!

Fortsätter hålla tummarna för dig
  • orzia1
    Snultan skrev 2017-04-21 12:01:33 följande:
    De gör vi! För var minut mensen håller sig borta finns hoppet känns de som. Även om man e rädd hela tiden att den ska komma. Så underligt med symtom alltså. Jag har INGA! möjligtvis lite mer lättirriterad men de kan ju ha å göra med sömnbrist el annat.. mens eller graviditet? Jag har inte testat än för e inte hemma denna veckan men börjar känna mig riktigt sugen på att köpa ett test men ändå känner jag att mensen kan lika gärna komma i helgen o då känns de dumt att ha testat. Kommer känna mig duktig om jag väntar till på måndag oavsett resultat tror jag
    Ja jag blir väldigt imponerad om du kan hålla dig tills måndag, jag hade haft testerna med mig ha ha
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017