Anonym (Så klart) skrev 2017-02-27 10:30:21 följande:
Jag lever i en storstad och har vistats en del i förorterna. Det som ropar hora efter tjejer heter oftast inte olle eller erik om vi säger så....
Skoj med folk som du som förnekar alla problem som finns i samhället...
Sant, så sant att det inte är svenskar som i huvudsak som skriker hora efter tjejer.Om ordet är svenskt eller var det kommer från vet jag inte men det känns spontant som att det engelsk "whore" kan ha med saken att göra. Fast det spelar absolut ingen roll. Det som spelar roll är att ordet används av invandrare som epitet på våra svenska tjejer. Med stor övervikt mot svenska killars ordbruk.Anonym (Ung?) skrev 2017-02-27 10:56:07 följande:
Gissar att du är ganska ung. Hora har funnits i svenskan väldigt länge. Men det är inte lätt att veta med alla fake-news som sprids idag. Är man ung och inte vet hur det var innan 90-talet/2000-talet så kan man lätt bli desinformerad.
Jag är inte direkt ung utan är född på 60-talet och har sett hur samhället har förändrats negativt sedan jag var ung. Och då pratar jag inte bara från 90-talet och framåt, jag själv var tonåring under 70- och 80-talet.
Det du kallar "fakenews", vad exakt är det?