Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
[/quote]
[quote=79762780][quote-nick]Digestive skrev 2019-07-16 13:47:09 följande:[/quote-nick]Nja, inte vad jag menade. I det här fallet vore att propagera för en sak mer träffande...
[/quote]
[quote=79762780][quote-nick]Digestive skrev 2019-07-16 13:47:09 följande:[/quote-nick]Nja, inte vad jag menade. I det här fallet vore att propagera för en sak mer träffande...
Nja, inte vad jag menade. I det här fallet vore att propagera för en sak mer träffande...
Det där var ovanligt lågt, till och med för att komma från dig. Du har alltså ingen aning om vad tungotal innebär för utövarna och ingen som helst respekt för personer med annan trosuppfattning än din egen.
De flesta som är för mångfald är bara för mångfald så länge mångfalden inte avviker från åsiktskorridoren.
Jag har inte förlöjligat någon. Jag ställde en fråga om hur KD ser på tungomål efter att Ebba Busch Thor i sitt tal uppmanat icke kristna att fira jul.
Jag förstår inte din upprördhet? Min familj har alltid firat både Chanukkah och Jul. Det går alldeles utmärkt att kombinera på olika sätt, jag har tagit med mig svenskt (inspirerat) julfirande hit.
Får i ordningens lag även påpeka att islam för mig och vad jag uppskattar av islam är den religiösa uppenbarelsen... det vill säga det mesta förutom de delar som kan liknas med politiska ideologier och samhällsstyren (mest träffande för vad jag menar är exempelvis Sharia-lagarna, angående islam - men det finns saker för mig att anmärka på i alla religioner, kan också tillägas).
Efter långa och djupa samtal med min muslimska arbetsledare - som hade pågått i månader - så bad jag honom att sammanfatta islam. Hans svar blev:
Fred och uppoffring.
Det är så vackert... av den simpla anledningen att man behöver vara två människor för att åstadkomma något av det. Kristendomen, som är min kulturgrund, kan vara väldigt fokuserad på den enskilde.
Jag tog till mig de två orden som en svamp. Slurp.
Tack för dina ord! Det är som min egen upplevelse av muslimer som arbetskamrater och vänner härnere. Vi umgås och firar högtider med varandra, judiska, kristna och muslimska. Det är inga som helst problem på arbetsplatsen, eller ute i samhället. Tel Aviv upplever jag som den mest toleranta och mångkulturella stad jag någonsin vistats i, och som jag nu har förmånen att få leva i.
Jag ser tolerans som en viktig del av den svenska kulturen och därför förvånas jag av att Kristdemokraternas Ebba Busch Thor lägger sig i hur folk firar jul. Lika lite som Ebba bör ha synpunkter på att judar inte firar jul bör jag och andra ha synpunkter på religiösa som talar i tungor.
O ja, det finns hur mycket som helst att se och uppleva, 12 km stränder och bad för den som vill, kultur och historia,
Ett New York vid havet, med skyskrapor, nattliv och god mat.
Vår och höst är bästa tiden, vill man bada så är vintern kanske inte bästa tiden, men det tar bara några timmar med buss eller en liten stund med flyg ner till Eilat. Det tar under en timme med tåg till Jerusalem.