Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

FDFMGA skrev 2019-06-25 18:38:35 följande:

Jag har inga särskilda önskemål gällande dina svar. Förr brukade jag ofta skriva att du skulle starta en tråd och fråga, numer så har jag väl förmodligen tröttnat på att avfärda någon på detta sätt.

Men okej, du kommenterade ett av mina inlägg, bland annat i tron att det var Beatrie Ask som i en nostalgiskt återvände till ungdomens hat genom att ta på sig en tröja med Palmehatartryck.

Du får väl starta en tråd där du beskriver att du noterat att det förekommer att du får svar av personer du citerar och att du undrar vad detta är för märklig företeelse.

Lycka till

Vilka gigantiska gester du för mot neutrala inlägg av karaktären småprat.

The drama. Ät en Snickers.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-06-25 20:14:09 följande:

Nja, det var längesen jag åt en sådan

Det var väl den som figurerade i bioreklamen förr. En kille som tar en paus i flottningsarbetet och säger något om att den som har ett tungt arbete behöver en snickers.

Jag kan tänka mig att den reklamen slog an en sträng hos vissa pojkar.

Jodå, jag hittade den till och med. En halvminut in i inslaget kommer flottargrabben som säkert än idag kan få pojkar med flott i håret att ta sig en snickers och drömma om uppmärksamhet

Lycka

Nja, det var snarare den här jag fann passande:

Lossa på korsetten och tagga ner något.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-06-25 20:50:40 följande:

Ingenting är enkelt när man ska vara häftig.

Du hade varit jätterelevant med den här kommentaren om det nu var så att Flash Gordon hade varit spydig och nedlåtande mot dig.

Varför skulle jag inte be FDFMGA att tagga ner på ett syrligt vis när vederbörande letar efter drama på min bekostnad? Det här var mitt ursprungliga inlägg till vederbörande:
    Digestive skrev 2019-06-23 10:40:45 följande:

Damn, du gör mig påmind om hur smal bilden kan vara/bli när man ser på politiken genom riksdagens lilla nyckelhål.

Har en helt annan bild av Beatrice Ask (M) än den som syns utanför riksdagen. Inte för att jag skulle stå bakom vederbörande politiskt men min bild av henne är på sin höjd en tråkig och grå politiker...

Den enda som får ris i det inlägget är jag själv. Men du kan se ditt följande svar som en utvärdering av din förmåga att vara objektiv...

...shot.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-06-25 21:35:56 följande:

Det var ett komplett citat från ett av dina inlägg - vi är alla lika goda kålsupare. OK

Mm, du glömde bara se vad jag gav respons på och huruvida responsen var berättigad.

Känner du själv att Flash Gordon brukar angripa dig som person med nedlåtande och spydiga kommentarer?

När du går igenom vad FDFMGA har skrivit till mig så finner du det inte alls berättigat att syrligt be vederbörande att tagga ner dramat?

De flesta högerdebattörer här på Familjeliv har förstått att vi ska figurera som spottkoppar... det är dock en aning förment att inbilla sig att vi även ska ställa upp på det.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-06-25 22:00:53 följande:

Återigen utgår du från ditt eget perspektiv när du försöker tolka andra.

Ja, jag minns att du postade en bild av dig själv i samband med att du krävde att två kvinnor skulle göra detsamma, de vägrade förstås av förståeliga skäl.

I sammanhanget bilden du postade kan möjligen "lossa på korsetten" vara tillämpligt.

Visst, har jag noterat att det förekommer att personer på FL söker uppmärksamhet och tycks tro att det här är en dejtingsajt. Det är tråkigt för dem att egoforumet helt tycks ha somnat in numer - tror man att samhällsforumen har andra funktioner än just att diskutera politik och samhälle har man gått vilse i sin egen bild av sig själv.

Det finns för övrigt en tråd där man kan föreslå nya funktioner på FL, en sådan skulle ju kunna vara att man kan selektera fram alla som lägger upp foton av sig själva.

Nej, jag skrev ut mitt namn och utmanade två debattörer att göra det samma, för drygt sex år sedan.

Ska du vara lika toxisk som Samhällsnytts kommentarsfält så behöver du inte krydda på med lögner.

Du är för känslig för sådant här. Håll ditt drama för dig själv... din omgivning förtjänar den inte.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-06-25 23:19:08 följande:

Nja, jag hade kontakt med en av personerna som hade en synpunkter på dina krav som inte ska framföras här. 

Nåväl, du kan ju lämpligen föreslå ett delforum där man kan avkräva varandra namn och bild - typ: Nu har jag sagt mitt och visat min så då måste du göra detsamma.

Apropå bild så var det Maria Stockhaus hatbild av en mördad statsminister som var temat i tråden innan du började med din personliga dramaturgi.

Jag tycker det är märkligt att man inte förstår skillnaden mellan ett hatporträtt av en mördad politiker och en vid liv.

För några år sedan publicerade LT i Jämtland en satirisk bild av Jimmie Åkesson där han tecknades som någon slags ohyra som en person man sprutade gift på.

Rätt osmakligt, tycker jag - helt avskyvärt om det hade handlat om en politiker som mördats.

Nåja, nyhögern har ju sällan känsla för en sådan liten detalj som ett mord, ja såvida det inte är en gängkriminell som mördat.

Utmana och kräva är inte synonymer. Varför du känner det nödgat att krydda bort smaken på sanningen för en redan pinsam sak i sig... är väl ett signum för att du själv förstår hur lite det biter.

Haha, ja... jag förväxlade vem det handlade om. Och ALLT DET HÄR blev din respons på saken. Det är väl tur tonårsdottern och hennes väninnor har härdat mig någorlunda... för smaken för drama får man leta efter även i deras kretsar.

Övrigt har ingenting med mig att göra och när du inte ens klarar av att neutralt småprata med mig - utan att det mynnar ut i drama av dessa proportioner - är diskussioner kring någonting sakligt helt uteslutet för stunden.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-06-26 00:34:36 följande:

Jag tror väl att om man skalar bort allt som bara är digestivt så har du framfört din åsikt att Beatrice Ask verkar vara lite grå och trist, inte alls typen som ränner runt med Palmehatsmotiv.

I övrigt kan jag ge dig ett tips - om man besvarar någons inlägg är risken/möjligheten att man får svar påtaglig.

Jag lovar, det förhåller sig verkligen så

Jaha, jaja... tar man bort allt som är digestivt så får man alltså kvar digestives åsikt. Makes sense.

Ja, det brukar jag förvänta mig att jag får - det vill säga svar tillbaka. Men hur stor är risken att få rimlig respons som svar om jag besvarar ett av dina inlägg? Är lite som rysk roulette det där... och denna gången låg tydligen kulan i rak linje med pipan.

Känns det som att du har fått ur dig all drama nu? Du har iallafall lyckats gå igenom det mesta och lite till - för att jag förväxlade en politiker med en annan... när jag bjöd in till neutralt småprat.

Vi kan kalla det för rimligt så tar jag och sover en stund istället.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-06-26 08:06:47 följande:

Lite sömn skadar dig nog inte, det är ju sena nätter du varit mest angelägen om respons.

Missförstå mig inte, det är inget fel i sig att vilja småprata eller gräla med någon nattetid, men samhällsforumet är inte bästa tänkbara val.

Nåja, jämfört med förra gångens känslostormar med anklagelser som pundare, kvart och kanyler så blev ju denna gång en mild västanfläkt.

Ha det gott och hoppas att du hittar någon som kan ge dig det du söker!

Just det ja. Hade ju en hel del lingo som referens för ditt beroende av negativ uppmärksamhet/översitteri. Tack för påminnelsen.

Hoppas du fick din dagliga fix Mr. Drama. Tänk hur mycket drama det kan rymmas i en garderob.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-06-26 09:12:32 följande:

Hm, fix, kvartar, pundare. Skicka ett pm så ska jag förklara exakt vad jag tror dina känslostormar orsakas av.

Den här tråden handlar om Moderaternas moraliska förfall, vilket palmehatsmotivet är ett utmärkt exempel på.

M lider förmodligen av allians- och regeringsabstinens och det är därför de tar ut svängarna så mycket, liksom det är därför de hoppas på Sabuni.

Så besvikna de kommer att bli

Skicka ett PM säger han och har samtidigt låst sin presentation för allmänheten.

Hade du velat reda ut någonting privat så har du haft omkring 8 år på dig... då min presentation är fullt åtkomlig för alla och har alltid varit det.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-06-26 09:39:17 följande:

Men jag är inte nämnvärt intresserad av din person eller din inbox och har aldrig läst din presentation.

Jag kan öppna min inbox om du känner för att lätta ditt hjärta. Den har nog varit stängd i många år. Du anar inte hur mycket skit man kan få i inboxen om man skriver om politik.

Säg bara till så öppnar jag för dig  till så slipper vi spamma den här tråden.

Nu var det du som ville förklara vad mina känslostormar skulle bero på.

Ja, öppna den du. Själv har jag inte fått ett enda olustigt mail i min inbox och har diskuterat politik här i över sex år. Jag undrar just vad som skiljer oss åt på den punkten, hmmm... men det kan vi spåna i privat.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten