KillBill skrev 2019-11-17 00:03:54 följande:
Nej, det stämmer inte. Säkerhetspolisens förslag om att skärpa lagen om särskild utlänningskontroll (LSU) behandlas av regeringen men SÄPOS förslag skulle inte förändrat situationen i det aktuella fallet med 6 imamerna även om skärpningarna redan trätt i kraft.
Du verkar ha en naiv syn på säkerhetspolisen. Själv så är jag övertygad om SÄPO har full kontroll på dessa personer sysslar med. I övrigt säger sig regeringen jobba på att undanröja verkställighetshindren.
Du menar alltså att Johan Forsell (M) inte har rätt när han påstår:
>>- Om ni hade gjort något när Säpo slog larm i mars 2017 så hade de här säkerhetshoten inte kunnat röra sig ute i samhället. Då hade vi inte haft det här kramkalaset som vi ser nu. Det är faktiskt ert ansvar.<<
www.svt.se/nyheter/inrikes/inrikesministern-moderaterna-spelar-teater
Har då Mikael Damberg (S) rätt när han påstår följande eller far han också med osanning?
>>Lagen har funnits sedan 1991, det hade såklart varit bättre om den pågående översynen gjorts tidigare och många delar såklart ansvaret för att så inte skett. Men jag ser fram emot att utredaren presenterar sina förslag innan 31 mars<<
Har terrorforskaren Hans Brun rätt när han påstår följande eller far han också med osanning?
>>- Nu har jag härjat i media om den här frågan åtminstone sen 2014 men det har funnits noll intresse från riksdagen att ta itu med det här, säger han och fortsätter:
- Vi visste att det här problemet skulle dyka upp: att det skulle finnas personer som inte kan dömas i Sverige och som inte heller kommer kunna utvisas. Då är frågan, vad ska man göra med dem? Jag tycker att det är ett underbetyg till riksdagen att man inte har tagit tag i problematiken.<<
SÄPO har säkert koll på imamerna men de kan inte göra någonting åt saken. Att göra någonting åt saken har de precis försökt att göra... vilket resulterade i ett kramkalas som Public Service beskrev det.
Ord som >>naiv<< kan du i plural rikta åt ansvariga politiker.