Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

KillBill skrev 2019-11-15 18:41:47 följande:

Busch Thors utspel är hårresande:

www.aftonbladet.se/a/2GgWkx

FDFMGA skrev 2019-11-15 19:22:45 följande:

Ja, hon är riktigt obehaglig i sina försök att få KD att framstå som det ledande partiet inom högeralliansen.

Det är kalrt att hon förstår vad den så kallade stresstestingen skulle innebära - men det är viktigare att fläka ut KD-politiken för populistväljare.

Jag undrar vad hennes företrädare som partiledare för KD egentligen tänker."I bästa fall vet inte Ebba Busch Thor vad hon pratar om. I sämsta och troligaste fall vet hon exakt vad hon sysslar med. Inget av alternativen är smickrande.

Det säger någonting mycket dystert om vår tid att så få har reagerat"

Ja, helt klart intressant när Ebba Busch Thor (KD) hanteras genom Oisin Cantwells och slutligen erat medvetande.

Som Public Service själva påpekar så arbetar regeringen (iallafall enligt dem själva) aktivt med att undanröja hindren för aktuella utvisningsdomar:

>>Enligt regeringen arbetar man nu aktivt för att undanröja utvisningshindren, men hur det ska gå till är oklart, menar Alparslan Tügel som är juridiskt ombud för en av personerna.<<

Och SÄPO har även kommit med förslag som har fungerat för andra länder:

>>Under processen har Säpo argumenterat för att utvisningarna borde kunna gå att genomföra om regeringen inhämtade skyddsgarantier från mottagarländerna. Det är en lösning som bör utforskas, tycker terrorforskaren Magnus Ranstorp:

- Det har gått i andra länder, så det är inte helt omöjligt. Jag tror det är den biten man får titta på och se till att de här personernas mänskliga rättigheter inte kränks när de återvänder, men det är ingen lätt nöt att knäcka.<<

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7335289

Och under den här processen (medan alternativen undersöks liksom utvärderas) så kan de dömda hållas frihetsberövande och bör även hållas frihetsberövade så länge som möjligt.

Här ska man också och såklart fultolka regeringens aktiva arbete så som man väljer att fultolka Ebba Busch Thor - för regeringen arbetar givetvis aktivt med att kunna komma undan med brott mot mänskliga rättigheter, precis som Ebba Busch Thor givetvis föreslog att samma rättigheter skulle kränkas.

Det finns i stort sett bara aktivism kvar i vår offentliga samhällsdebatt.

Fördummande. Farligt. Förrädiskt.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-11-16 17:32:16 följande:

Kan inte annat än instämma i din slutkläm "Fördummande. Farligt. Förrädiskt".

Det är en sak att SD och partiets två mindra stödben "M och KD" yrkar på att riksdagen ska förklara att förtroendet för justitieministern är förverkat, där handlar det ju formellt om att man anser att han varit för passiv med bland annat att föreslå ny lagstiftning.

Men det är något helt annat när en religiös ledare som Ebba Busch Thor anser sig stå över lagen - vi har bara alltför många tragiska exempel på den utveckling som kan följa när religiösa ledare slutar att respektera existerande lagstiftning.

Fördummande, farligt och förrädiskt.

Det har inte föreslagit någon lagöverträdelse förutom i era fantasier.

Ebba Busch Thor (KD) kan inte ställas till svars för era fantasier.

Svik nu inte ditt parti i kommande kyrkoval, FDFMGA. För din partiledare - till skillnad från Ebba Busch Thor - vill kunna fortsätta leda religiösa/Svenska Kyrkan politiskt.

Du gör nog klokt i att skilja på personlig tro och politik.

Aja, bedröva dig du över människor som har en personlig tro medan partiet/partierna som du röstar på vill styra det samma politiskt. Det ser tillräckligt dumt ut för att iallafall roa mig.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-11-16 18:43:18 följande:

Regeringen undersöker lagliga möjligheter att för utvisning medan kristdemokraternas partiledare kommer med förslag som skulle bryta mot både svensk lag och europakonventionen om de mänskliga rättigheterna (men låtsas som att  det är ett alternativ, mest troligt för att visa sig tuff och locka fler de högernationalistiska väljare till KD).

Det är häpnadsväckande att en företrädaren för ett parti som säger sig värna om etik och moral agerar på detta sätt. Det är både fördummande, farligt och förrädiskt.

Nej, Ebba Busch Thor (KD) har inte kommit med sådana förslag mer än i era fantasier. Vederbörande kan inte ansvara för dem.

Både alla tre? Det må jag säga!
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-11-16 19:14:19 följande:

Nja, jag har inte rösträtt i kyrkovalet och har inte för avsikt att försöka bryta mot några vallagar. Att Ebba ställer sig över lagen innebär inte att jag försöker göra detsamma.

Jag har helelr inte för avsikt att vara sig konvertera till KD eller islam.

Hur går det för dig - senast hade du visst lämnat KD, men du byter ju parti som andra byter strumpor och så funderade på att konvertera till islam - inshallah.

Tråkigt att du sviker ditt parti FDFMGA - när de så gärna vill ha största möjliga ledarskap över den religiösa sfären. Sanna religiösa ledare det!

Har aldrig haft medlemskap i KD och sist jag kollade fick man inget sådant genom riksdagsrösten.

Haha, nej, man bryter inte mot vare sig svenska lagar eller mänskliga rättigheter om man håller en utvisningsdömd i förvar medan en utvisning förbereds. Det finns dock ett tak på högst ett års förvaring och under rubriceringen >>hot mot rikets säkerhet<< kan man utan problem motivera så lång förvaring.

Vill du oja dig över utvisningsprocesser som strider mot mänskliga rättigheter och den demokratiska transparensen så letar du med fördel under sökord som >>dolda utvisningar<< istället för att hoppa med på tåget när ledarskribenter fantiserar ihop partipolitisk propaganda.

Där har du en del att ställa regeringen till svars för som ansvarar för att deras bestämmelser följs upp.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-11-16 19:38:11 följande:

Jag kan tänka mig att du inte gillar det men kristdemokraternas partiledare Ebba Busch Thor har kommit med förslag som om de genomfördes skulle bryta mot svensk lag och europakonventionen om de mänskliga rättigheterna.

Haha, nej, man bryter inte mot vare sig svenska lagar eller mänskliga rättigheter om man håller en utvisningsdömd i förvar medan en utvisning förbereds. Det finns dock ett tak på högst ett års förvaring och under rubriceringen >>hot mot rikets säkerhet<< kan man utan problem motivera så lång förvaring.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    Missermajser skrev 2019-11-16 19:33:44 följande:

Oj du var himla förtjust i Ebba hör jag!

Inte särskilt sedan vederbörande presenterade ett försörjningskrav på familjeåterförening.

Aja, jag föreslår en realityshow om du vill rota i folks förtjusningar i andra. Förslagsvis >>Tro, hopp och kärlek.<< som du redan betalar för och för att inte lämna ämnet riktigt helt.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    Missermajser skrev 2019-11-16 19:56:43 följande:

Alla är överens om att utvisa terrorister. Konflikten består i om man ska göra det den lagliga vägen eller om staten ska gå förbi lagen och bara kasta ut dom vad jag kan förstå. 

Nej, Ebba Busch Thor (KD) har föreslagit att de aktuella - som bedömts utgöra ett hot mot rikets säkerhet - hålls i förvar medan utvisningarnas möjligheter undersöks samt prövas (i laglig mening läs: medan utvisningarna förbereds).

Det här kan man göra i upp till ett år enligt svensk lag.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-11-16 20:09:30 följande:

Jag är inte lika bokstavstroende som du med ditt KD och din Ebba och jag har inte för avsikt att gå med i svenska kyrkan.

S är ju också ett ickekonfessionellt parti till skillnad från KD.

Om du går bakom partiernas bokstavsbeteckningar och ljudar deras namn kanske du kan få en uppfattning om skillnaderna.

Jämför då med tonvikt på skillnaden mellan Social och Krist.

Hur går det med konverteringen till islam förresten och är den förenlig med att vara anhängare till ett fundamentalistiskt kristet högerparti?

Haha, ska du alltså ljuga om min politiska vistelse och medlemskap bara för att det inte gick så bra för dig precis? Aja, vi gör oss alla små ibland...

Ja - Social som i socialdemokrati och Krist som i kristdemokrati. Två ideologier och bara en av dem vill i Sverige ha politisk makt över Svenska Kyrkan = socialdemokratin.

Kan rekommendera en blogg i linje med ditt partis intressen: blogg.tidskriftenevangelium.se/jesus-vill-att-alla-ska-med/

>>Jesus vill att alla ska med ? en kyrksosses försvarstal<
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    Missermajser skrev 2019-11-16 20:23:27 följande:

Nja jag tillhör faktiskt de som vill att staten behåller svenska kyrkans tillgångar eftersom de är skattefinansierade men avskiljer organisationen helt och gör dem till en frikyrka. Sedan tycker jag man tar bort kyrkoskatten helt.

Alla kyrkor/församlingar får samla pengar själv till att sprida sin idealism bäst de vill.

På tal om min förtjusning för Ebba Busch Thor (KD) eller vadå?
    Skriver i E-Prime.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten