Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

KillBill skrev 2019-07-01 07:48:30 följande:

Ditt påstående påståendet bygger på en felaktig premiss. Rökförbudet kommer inte ta resurser eller fokus från polisen. Det är krögare som är ansvariga/butiksägare/markägare som är ansvariga för att lagen efterlevs. Det är kommunerna som har tillsynsansvar.

Det kommer inte vara straffbart att bryta mot den nya lagen utan den som bryter mot lagen ska i första hand bli tillsagd (av krögaren/butiksägaren/markägaren) och om det inte räcker bli avvisad (av krögaren/butiksägaren/markägaren).

I övrigt så får du lov att korrigera polismyndigheten med dina uppgifter... de har fått för sig att även poliser ska avvisa:

"När ska polisen ingripa?

? När den som har rätt att avvisa någon inte lyckas få personen att gå frivilligt. Då kan polisen behöva ingripa med stöd av andra bestämmelser, till exempel polislagen eller lagen om omhändertagande av berusade personer."

polisen.se/aktuellt/nyheter/2019/juni/stopp-for-rokning-pa-uteserveringar/
  • Digestive

Och man får förmoda att även polismästaren och rättschefen Hans-Olof Sandén arbetar ideellt - när han rapporterar om ordningen som, enligt han, gäller - liksom personalen som har lagt upp artikeln på polismyndigheten hemsida... för annars har ju KillBill fel.

• Digestive
    Padirac skrev 2019-07-07 00:12:04 följande:

Jag trodde att KD och M (precis som C och L sade och det nu sker och har skett ) inte kunde hålla fingrarna från den bruna syltburken.

C och L gjorde ett välgrundat val när de höll SD-kramarna inom KD och M kort genom att inte ta fram 73-punktsprogrammet.

Kommer M centralt att ge efter på samma sätt som M gjort lokalt i framför allt skåne.

Trots att jag inte är troende uppskattade jag EBTs tidigare ledstjärna bättre än Von Papen som ser ut att vara den nya 

Haha... tror du att majoriteten av EU:s länder styrs av religion? Jisses.

När det kristdemokratiska EU-blocket med råge är det största - och har alltid varit det - så kanske det är läge att läsa på om kristdemokratin som politisk ideologi...

...eller helt enkelt förbli så politisk irrelevant att man tror att Tyskland styrs av religion.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-07-07 09:31:36 följande:

EBT, kristen grund www.di.se/nyheter/ebba-busch-thor-fororten-behover-kristen-grund/

Haha, så du tror alltså på det helt seriöst?!

Något religiöst (specifikt kristet) kräver sin trosbekännelse men det är väl så du föreställer dig EU-majoritetens politik.

>>Jag tror på en enda Gud, allsmäktig Fader, skapare av himmel och jord, av allt vad synligt och osynligt är;

och på en enda Herre, Jesus Kristus, Guds enfödde Son, född av Fadern före all tid, Gud av Gud, ljus av ljus, sann Gud av sann Gud, född och icke skapad, av samma väsen som Fadern, på honom genom vilken allting är skapat; som för oss människor och för vår salighets skull har stigit ned från himmelen och tagit mandom genom den helige Ande av jungfrun Maria och blivit människa;

som ock har blivit för oss korsfäst under Pontius Pilatus, lidit och blivit begraven; som på tredje dagen har uppstått, efter skrifterna, och stigit upp till himmelen och sitter på Faderns högra sida; därifrån igenkommande i härlighet till att döma levande och döda, på vilkens rike icke skall varda någon ände;

och på den helige Ande, Herren och livgivaren, som utgår av Fadern och Sonen, på honom som tillika med Fadern och Sonen tillbedes och äras och som har talat genom profeterna;

och på en enda, helig, allmännelig och apostolisk kyrka.

Jag bekänner ett enda dop, till syndernas förlåtelse, och förväntar de dödas uppståndelse och den tillkommande världens liv.<<

Helt vanlig Europeisk politik i Padriacs värld.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-07-07 10:11:41 följande:

Nu begriper jag inte varför du förnekar att kristdemokrater har en kristen grundsyn.

Den poäng jag ville göra var att i stället för den kristna grunden gjorde ebt en 'von papen', dvs vände sig till ett parti med såväl rötter som blommor och blad i nazism för att försöka få regeringsmakt.

Som svar på detta drar du fram en bön? Försöker du avleda från poängen jag ville göra?

Inte bön utan trosbekännelse... du vet - vad som krävs för att vara troende eller mer specifikt kristet/kristet.

Etik borde sannerligen vara ett grundämne i våra skolor. Men för all del... synen på Europa blir säker lite mer spännande om man tror att majoriteten av länderna på vår kontinent för en religiös politik.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-07-07 16:49:43 följande:

Nä, det är du som drar denna växel i bästa 'man och nöjd underförstått' stil.

Men fortsätt för all del att hitta på, det livar ju upp.

Haha, ok. Jo, många vänsteraktivister här verkar ha stenkoll på kristdemokrati.

Det är väl hela månader sedan ni fick upp ögonen för KD överhuvudtaget här... riktigt insatta och välinformerade.

Jag ser inte ens tecken på att ni vänsteraktivister här är införstådda med att kristdemokrati är en faktiskt politisk ideologi... och än mer fantastiskt blir det när de flesta inte ens känner till att sekulär politik är KD:s nisch.

Är alltid ett nöje att prata sekulär - vs- religiös politik med folk som röstar på partier som vill behålla partipolitiska kyrkoval (det vill säga vill behålla politiskt verka genom Svenska Kyrkan)... medan en röst på KD innebär en absolut avverka av sådan partipolitik.

Fenomenet är otroligt underhållande. Du får ursäkta mina bisarra nöjen...
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-07-07 20:26:18 följande:

Det är bra att du har ngt som glädjer just dig - det skulle vara för eländigt om det saknades 

KD har varit på tapenen i trådarna förut, dels då EBT ville ha stöd av SD, och sen då EBT vill ha stöd av SD, och nu slutligen då EBT nu vill samarbeta med SD. ock så var ju KD på tapeten då fd journalisten LA röstade mot abort - undrar om han var en del av alla MP eller vänsterliberala journalister som det gapats om

Själv tycker jag ju att alla partier har ngn del som är värd att uppskatta och att alla alternativ som inte är SD är bra. Nu då KD vill samarbeta med SD så går de för mig bort helt och hållet och får ingen röst från mig igen, de andra partierna kan få en röst men M får lov att stänga de dörrar de öppnat. C och L och MP och S och V håller rent från brunhögern. Om det är detta som du menar med vänsteraktivist så är jag väl skyldig. Liknar i så fall det den yttersta högerkanten inkl SD kallar vänsterliberal, dvs allt till vänster om SD själva.

Angående Los Angeles så motsvarade han troligen den här regeringen som journalist, haha...

Ja, ett SD-samarbete är väl inte det mest önskvärda - men vi får se hur det spelar ut sig liksom alternativ som eventuellt dyker upp...

Du kan räkna dig till vänsteraktivist som du vill, tvivlar i vilket fall som helst på att du har ordentlig koll på KD:s politik eller för den delen kristdemokrati - skaran som har det är få.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-07-16 11:56:58 följande:

Du får gärna förklara på vilket sätt LA motsvarade en minoritetsregeing med budgetsamarbete med mittenparti er som journalist.

SD samarbete är tydligen inte otänkbart för KD och dess supportrar, vilket gör mig till inte supporter då jag räknar mig som ANTI-SD i första hand, taktikröstare i andra hand och socialliberal i huvudsak. Om det gör mig till vänsteraktivist i någons ögon så är det deras sak.

Haha, det var ett skämt på vederbörandes bekostnad. Har ingen aning om hur han var som journalist...

Ok. Själv behöver jag se vad ett potentiellt samarbete mellan KD och SD skulle innebära - i praktiken - innan jag bedömmer det. Men visst är det mindre önskvärt rent generellt...

Aktivism är inte dina politiska åsikter utan aktivism berör en åsikts uttryck.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-07-16 12:34:10 följande:

Uttryck såsom att bemöta alternativa sanningar från SDsvansen på ett internetforum

Nja, inte vad jag menade. I det här fallet vore att propagera för en sak mer träffande...
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-07-16 14:04:00 följande:

Så vad består västeraktivismen i du pratade om i inlägget från 07-07 18:24

Det förklarade jag precis, i mer träffande ordalag.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten