• KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • Abegayle70
    Bergis skrev 2017-02-14 14:58:09 följande:
    Jag har läst Björn Söders inlägg i frågan och tycker att han förklarar tiktigt bra. Sedan går det inte att förklara för de som inte vill förstå.

Tridt görövrigt att Björn Söder syns så lite i debatten numera. Han våhade sticka ut hakan som och alltid strikt saklig.
    Björn Söder ska inte göra sig till talesman för vad jag tycker om min judiaska identitet resp svenska identitet. 
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-02-14 15:03:45 följande:
    Björn Söder ska inte göra sig till talesman för vad jag tycker om min judiaska identitet resp svenska identitet. 
    Dessvärre kan man vara idiot och svensk samtidigt.

Vore det inte så skulle Björn Söder och de övriga kretinerna som kräver ett antingen eller avsende tillhörighet vara ickesvenska idioter.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-02-14 15:08:08 följande:

Vore det inte så skulle Björn Söder och de övriga kretinerna som kräver ett antingen eller avsende tillhörighet vara ickesvenska idioter.
    Det är väldigt osvenskt att bete sig som en idiot. Därför ser jag Björn Söder och de andra kretinerna som väldigt osvenska.
  • JTA
    FDFMGA skrev 2017-02-14 15:08:08 följande:

Ja det kan man vara. Man blir knappast utesluten ur sin folkgrupp för att man är en idiot. Jag är absolut inget fan av Björn Söder, SD skulle nog också klara sig bättre utan honom. Men i just det här fallet verkar det dock vara andra än han som är idioter.
    Så du bestämmer om du skall betraktas som svensk.

Och jag bestämmer om jag skall betraktas som jude. Andra judar har inget att säga till om det.

Håller du med?
  • Abegayle70
    JTA skrev 2017-02-14 16:55:31 följande:

Ja det kan man vara. Man blir knappast utesluten ur sin folkgrupp för att man är en idiot. Jag är absolut inget fan av Björn Söder, SD skulle nog också klara sig bättre utan honom. Men i just det här fallet verkar det dock vara andra än han som är idioter.Så du bestämmer om du skall betraktas som svensk.

Och jag bestämmer om jag skall betraktas som jude. Andra judar har inget att säga till om det.

Håller du med?

Jag är född i Sverige av en svenskfödd och en danskfödd förälder . Båda med judisk bakgrund. Jag är alltså både svensk och judinna. Har du annan uppfattning. ?

Har du judiska rötter och/eller bekänner dig till judisk tro är det väl så. Eller?
  • FDFMGA
    JTA skrev 2017-02-14 16:55:31 följande:
    Ja det kan man vara. Man blir knappast utesluten ur sin folkgrupp för att man är en idiot. Jag är absolut inget fan av Björn Söder, SD skulle nog också klara sig bättre utan honom. Men i just det här fallet verkar det dock vara andra än han som är idioter.

Så du bestämmer om du skall betraktas som svensk.

Håller du med?
    Nu gör inte jag själv så stor skillnad på om man är svensk och fågelskådere, svensk och frimärkssamlare, svensk och same eller svensk och jude.

Men, men - ingen ifrågasätter de två första exemplen men Björn Söder menade om jag minns rätt att man inte kan vara bägge samtidigt för de två sistnämnda grupperna.

Det är inte nödvändigtvis idioti - men definitivt rasism.

Jag har för övrigt varit ihop med en same, hon var definitivt lika mycket svensk som jag, men till skillnad från mig var hon same också.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Bergis

Har han verkligen gjort det?
  • Abegayle70
    Bergis skrev 2017-02-14 18:14:34 följande:

Kretinen påstod att jag inte kan vara både svensk och judinna .
  • KillBill
    Bergis skrev 2017-02-14 18:14:34 följande:
    Ja, Björn Söder har deklarerat vilka som kan definiera sig som svenskar och vilka som inte kan det.
  • Bergis
    KillBill skrev 2017-02-14 18:24:26 följande:

Ja, Björn Söder har deklarerat vilka som kan definiera sig som svenskar och vilka som inte kan det.

Fast det är ju inte samma sak.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten