Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Jaså du gillar inte likriktning. Vad bra för jag är övertygad om motsatsen till dig.
I Sverige har vi inte åsiktsregistrering, så vi kan inte veta hur andra röstar och när man frågar är man inte garanterad ett ärligt svar eller något svar öht. Sedan kan de flesta tidningar sorteras efter politisk ideologi och naturligtvis är det inte lika lockande för en värdekonservativ kristen att landa ett jobb på Arbetaren som på Världen idag, medan Metro ideologiskt kanske passar det stora flertalet. Hur det ser ut med journalisters politiska sympatier varierar nog stort mellan olika arbetsplatser och den som är en katt bland hermelinerna håller väl det gärna för sig själv.
Sedan 1975 bedriver Sverige integrationspolitik.
"Integrationspolitiken inrättades som ett eget politikområde i och med regeringens proposition Sverige, framtiden och mångfalden (prop. 1997/98: 16). Integrationsverket var ansvarig myndighet 1998-2007. Bakgrunden till dagens integrationspolitik kan emellertid spåras betydligt längre tillbaka."
Mångfald till skillnad från likriktning är alltså ett av landets politiska mål. Precis som med våra skolpolitiska mål med att fostra våra barn och ungdomar till människor som har respekt för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande demokratiska värderingar som det svenska samhället vilar på är det ju inte konstigt att många människor står bakom sådana mål.
Likriktning är vad jag har sett varje gång någon jag sagt emot har kallat mig för vänstervriden. Min röst har gått till M, men det är förstås slut med det nu. Det är ungefär samma personer som även vill klumpa ihop alla landets journalister ideologiskt. Om man ser på alla som inte håller med en gällande invandring som vänstervridna är det inte alls konstigt om man på samma sätt klumpar ihop alla journalister som skriver saker man inte gillar för vänstervridna. Inte konstigt alls.