Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Lite förvånad att MP inte har det sämre i mer partier.
Skulle även säga det är även SD självmord och börja ett samarbete.
SD enda chans till herravälde, är att partierna vägrar samarbeta med dom.
Annars kommer deras anhängare spridas ut lite i andra partier som samarbetar, då väljarna antagligen känner att de inte längre måste rösta på SD.
Sverigedemokraterna står emellertid för en religiös konservatism och vill exempelvis begränsa kvinnans rätt att själv bestämma över en abort från vecka arton till vecka 12. SD vill också göra det tillåtet för t.ex. muslimska och kristna sjuksköterskor att vägra utföra arbetsuppgifter pga. av sin tro s.k. samvetsfrihet. Samvetsfrihet i vården skulle göra det möjligt för en kristen skolsjuksköterska att vägra att skriva ut P-piller till unga kvinnor eller göra det möjligt för en muslimsk barnmorska att vägra medverka vid en abort.
Lite förvånad att MP inte har det sämre i mer partier.
Skulle även säga det är även SD självmord och börja ett samarbete.
SD enda chans till herravälde, är att partierna vägrar samarbeta med dom.
Annars kommer deras anhängare spridas ut lite i andra partier som samarbetar, då väljarna antagligen känner att de inte längre måste rösta på SD.
Jo, sett det blir en del konstigheter där.
Men går det inte bild-googla och hitta underlaget via detta?
Jo, sett det blir en del konstigheter där.
Men går det inte bild-googla och hitta underlaget via detta?
Faktiskt aldrig stött på denna diskussionsteknik innan, men väl sett KB kört den ett tag.
Men alla vet sedan innan att statistik på ett papper, går manipulera på många sätt, och då före de ens kommit till KB´s ägor.
Sen även en annan diskussionsteknik som är rätt meningslös, det är att de bara postar nya och nya inlägg som det vore en blogg.
Och kan ignorera den diskussion som förs, bara för posta ett nytt sånt inlägg mitt emellan.