Tisse85 skrev 2017-02-07 18:32:06 följande:
Jag har läst på väldigt många sidor att det bara är 25% chansa att ägget blir befruktat. Det är ju hur lite som helst :(
Imorgon kommer mitt digitala veckor test vid 15 & då blir det ett test till.. hoppas verkigen att det visar att jag är gravid. Då jag redan har haft 2 positiva innan så kommer de vara en väldigt stor besvikelse om de inte vissar det imorgon .
Egentligen är det bara att ligga 3 gg i veckan mellan mens o mens :D till slut så prickar man ju.
Ägget lever upp till 24 timmar och en frisk spermie stannar ju ca 3 dagar.
Imorgon kl 15! Ohhhh Du måste att skriva direkt och meddela hur det gick. Sitter här och vill höra. Jag vet, har också läst om 25%chans att ägget blir befruktat. Det låter inte särskilt bra. Om man tänker på att var fjärde månad kanske man har tur och kan bli gravid då :/
Japp, man får sexa var fjärde dag så borde man få till det. Tur att spermierna lever flera dygn! :D
Jag tycker det har stuckit lite i nedre magen idag. Idag har jag verkligen varit hur yr som helst när jag rest mig upp. En gång fick jag sätts mig ner igen för det nästan svartnade. Antingen är det riktiga gravidtecken eller så är jag bara såå trött mentalt av att hjärnan går på högvarv för jag tänker så mycket på allt...