• Puffmajs

Följas åt i väntan på bim?

Hej!

Jag har bim runt den 14:e februari. Beräknad ägglossning imorgon. Har testat med clearblue med dubbel hormonindikator samt tempar jag. Vi har sexat varje dag sedan mensen slutade ???????? hade varit kul att ha någon att följa. Någon som har bim ungefär samtidigt? ????

• Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?
  • Busi88

Hej! Behöver lite hjälp med ett ev spökstreck, o ja jag är lätt testoman ???? hade sista mens 18 januari. Brukar ligga mellan 29-31 dgr. Haft illamående, vart TRÖTT konstant, hatt ont i magen, blodsockerfall m.m. sedan i torsdags så kunde inte hålla mig utan va tvungen att testa, dock varit skengravid förut så kan ju lika gärna va fallet nu. Ser ett svagt svagt streck (syns typ inte på bilden) inbillar jag mig? ????

• Tisse85
    LinaJ87 skrev 2017-02-06 21:01:29 följande:

Så glad för din skull!!!! :) Hoppas kunna göra dig sällskap i nedräkningen till bf. Fast chansen känns ganska liten med tanke på att allt är första för min del. Och dessutom mycket piggare än vanligt. Eller pigg, vanligtvis ganska trött av mig. Dock ett sjukt svängande och känsligt humör. ;) Sån evighet till onsdag nu. Längtar ihjäl mig och samtidigt så rädd för hur ledsen och besviken jag ska bli om det är negativt. Håll tummarna för mig!

Oo älskade du jag håller alla tummar och tår.

Glömde den värsta symtomen.

Jag gråter över allt! Och har humörsvängningar delux :D min sambo sa att han hade överseende med mitt ilska jag tjuter över allt. Jag känner mig som värsta pms kossan.

jag bor i linköping, vart bor du?

Tror jag längtar mera tills onsdag en va du gör nu :D
  • Tisse85
    Tisse85 skrev 2017-02-06 21:26:54 följande:

Jag gråter över allt! Och har humörsvängningar delux :D min sambo sa att han hade överseende med mitt ilska jag tjuter över allt. Jag känner mig som värsta pms kossan.

Haha du bor i Skåne. Vart fel
  • Milou3
    Tisse85 skrev 2017-02-06 21:03:22 följande:

Jag har aldrig gjort sån ägglossnings test utan jag får sån smärtor 14 dagar innan mens o det ligger i säg till mensen är slut. Magsmärta är inte så stark sista dagarna innan mens men har ömma bröst hela tiden.

Jag tror att jag hade ägglossning fredagen den 27/1.

Då min sambo jobbar som resermontör o var borta dagarna innan o kom hem på fredagen så borde det vara då

. Annars vet jag inte. Sista mensens första dag var 12 /1

Kan såna test visa fel, gillar inte känslan av osäkerhet.

Nä inte ett sånt tydligt test kan nog inte visa fel.

Ser verkligen positivt ut!

Testa ett annat märke om någon dag eller två om du känner dig osäker! :)
  • Tisse85
    Callisia skrev 2017-02-06 21:14:47 följande:

Tack för uppdatering om hur du mått efter ägglossning. Jag är också i v 4 idag ifall det finns ett litet liv i magen! Kul att vi har samma datum! Vart bor du?

Jag ska försöka vänta tills på söndag innan jag testar. Blir nästan lite nervös av tanken nu bara haha.

Jag har fått munsår samt ett par finnar på kinden. Jättekonstigt för mig! Åh vad jag önskar att detta kan bli ett plus! :)

Oj vilket imponerande tålamod du har som har planerat test söndag. Haha hade jag aldrig klarat
  • Callisia
    Tisse85 skrev 2017-02-06 21:32:55 följande:

Oj vilket imponerande tålamod du har som har planerat test söndag. Haha hade jag aldrig klarat
    Åh nej, humörsvängningar! Jobbigt värre! Jag är ganska nervös av mig för tillfället. Gnager på naglarna som jag aldrig gör annars. Min man undrar om jag är nervös...ehh jo men liiite kanske! :D

Jag bor i utanför Göteborg.
    Ja men jag tänker att jag bara måste vänta tills på söndag även om jag nästan inte stör ut med att vänta. Gäller att hålla sig väl sysselsatt så går det bättre. Jobba intensivt liksom ????

Har ni försökt få barn flera gånger eller är detta första gången?
  • Tisse85
    Callisia skrev 2017-02-06 21:46:51 följande:

Åh nej, humörsvängningar! Jobbigt värre! Jag är ganska nervös av mig för tillfället. Gnager på naglarna som jag aldrig gör annars. Min man undrar om jag är nervös...ehh jo men liiite kanske! :D

Jag bor i utanför Göteborg.

Ja men jag tänker att jag bara måste vänta tills på söndag även om jag nästan inte stör ut med att vänta. Gäller att hålla sig väl sysselsatt så går det bättre. Jobba intensivt liksom ????

Har ni försökt få barn flera gånger eller är detta första gången?

Jag tog ut min p ring i september och har sedan dess varit oskyddad vid samlag.

Men vi har inte räknar ägglossnings dagar & försökt pricka in utan det har verkligen varit som vanligt.

Förutom föra fredagen då skickade jag ett sms till min sambo o sa att han hade ett jobb när han kom hem från sitt resejobb, o han kom hem just den fredag kvällen o jag hade räknat ut med sån ägglossnings kalender på nätet att det var då. O det var det visst:D

jag har en dotter som är 8 år oxå <3
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-06 21:26:54 följande:

Tack fina du!

Hoppas du har en sambo med samma, otroliga tålamod som min. :)
  • Tisse85
    LinaJ87 skrev 2017-02-06 22:19:41 följande:

Tack fina du!

Hoppas du har en sambo med samma, otroliga tålamod som min. :)

Min sambo verkligen längre efter barn för första gg i livet. Han blir då 34 snart.

Men jag är imponerad av hans tålamod. Han har verkligen inställningen det blir när det blir.

Tro att vi tjejer har lättare att gå på nålar, leta symptom o längta tills att mensen är sen för vi har på något sätt mera koll:D dom kan ju bara förlita sig på vad vi säger o sen vänta.

Beställde hem ett sånt digitalt test som ska visa veckor. Kommer på onsdag så får bli ett nytt test då.
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-06 22:47:11 följande:

Min sambo verkligen längre efter barn för första gg i livet. Han blir då 34 snart.

Men jag är imponerad av hans tålamod. Han har verkligen inställningen det blir när det blir.

Tro att vi tjejer har lättare att gå på nålar, leta symptom o längta tills att mensen är sen för vi har på något sätt mera koll:D dom kan ju bara förlita sig på vad vi säger o sen vänta.

Beställde hem ett sånt digitalt test som ska visa veckor. Kommer på onsdag så får bli ett nytt test då.

Fast min sambo letar symtom på mig hela tiden. Får säga till honom att det bara är jag som känner efter förmycket.

Skönt att din sambo har en så avslappnad inställning. Behövs någon som håller en lugn. Lite iaf. ;)

Åh, nu längtar jag ännu mer till onsdag!
Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?