• Callisia

Följas åt i väntan på bim?

Jag har BIM den 13 februari. +5 dagar efter ägglossning nu och idag har det ilat och stuckit i magen, lite som mensvärk men ändå inte. Jag undrar om det kan vara graviditet eller ej. Vågar inte hoppas för mycket.

Har ett barn på 2 år och när jag plussade med henne så hade jag inte känt några symptom alls på graviditet även att jag kände efter väldigt mycket då minns jag.

Jag har köpt graviditetstest att kissa på men det är hundar tidigt ännu. Haha. Först om en vecka bör jag prova. Hur kan denna väntan vara så jobbig!?

Dessutom livrädd för missfall som många av mina vänner har haft. Graninge förstått tidigare hur vanligt det faktiskt är...

• Callisia
    Puffmajs skrev 2017-01-31 08:35:07 följande:

Hej!

Jag har bim runt den 14:e februari. Beräknad ägglossning imorgon. Har testat med clearblue med dubbel hormonindikator samt tempar jag. Vi har sexat varje dag sedan mensen slutade ???????? hade varit kul att ha någon att följa. Någon som har bim ungefär samtidigt? ????

Jag har BIM 13 februari.
    Ska vänta med test till nästa helg.
    Hur mår du? Känner du något? Jag har molande stickande värk, började idag, 5 dagar efter ÄL. Vet inte mindre kan va något el bara inbillning. Haha
  • Callisia
    JennieNilsson skrev 2017-02-03 13:07:26 följande:
    Jag har bim den 14 februari och mår illa och har värk i tjejlaget samt yrsel :/
    Spännande JennieNilsson!
    Håller tummarna att det kan vara något på gång för dig också! Jag har lite värk och brukar aldrig ha det mellan ÄL och mens så jag vill gärna hoppas!..
  • Callisia
    Mijjan skrev 2017-02-04 09:02:28 följande:

Alltså... Jag vet att det är dumt att spekulera redan... Och att det är tidigt (troligen ägglossning för mindre än en vecka sen).. Och troligen innebär onödigt lidande men jag tycker det spänner lite i brösten. Har aldrig känt det förut i samband med graviditet men känns det som när det var länge sen man ammade och brösten saknar sin bebis? dessutom lite molande i magen och trosskydd på :P hoppas hoppas ?

Jag hade värk igår, stickande och ilande känsla i nedre magen. Idag känns det ingenting men jag hoppas att det börjar värka lite snart så jag får lite hopp! Jag har inte några ömma bröst, hur jag än försöker klämma i hopp om att de ska vara lite ömma hahaha

Har du varit gravid förut? När som tidigast har du gjort ett kisstest? Jag borde vänta tills nästa söndag tänkte jag. Men hur ska man kunna vänta!!? Jag har en dotter på två och ett halvt år och kommer inte ihåg att jag kände någonting alls innan jag plussade, några dagar efter att mensen skulle ha kommit.
  • Callisia
    Booties skrev 2017-02-04 06:47:01 följande:

Hoppar gärna in här :) Är 26 och detta blir första barnet, hoppas vi. Denna månaden var vårt första försök, har BIM runt den 16e. Ahhhhh 12 dagar! Kommer ju bli tokig.

Hej Booties! Ja men visst är det en sjukt jobbig väntan!!!! Det går så sakta! Känner du några tidiga tecken så måste du uppdatera här! Ska bli spännande att se ifall vi kommer plussa om ca1 vecka ellerhur!
  • Callisia
    Puffmajs skrev 2017-02-04 13:11:19 följande:
    Jag ska också vänta tills typ söndag, men jag känner inte ett smack. Jag är trött men det har nog med sjuka barn att göra :p har du köpt test?
    Jag är också sjukt trött. Dottern är sjuk så visst blir man extra trött av det också. Har fått tillbaka lite mensvärk.

Absolut har jag köpt test, har du? Det gjorde jag illa kvickt. Ska kanske testa en om en vecka, redan på lördagen. Det står på testen att de kan användas några dygn före BIM så kanske jag chansar eftersom jag har svårt att vänta! Haha
  • Callisia
    Puffmajs skrev 2017-02-04 22:08:25 följande:
    Jag har haft som molande mensvärk ikväll? Vad fan är det om liksom haha. Vad har du köpt för test? Jag har inte köpt ön men tänkte beställa snart :)
    Det låter spännande att du har molande värk i magen. Det kanske är ägget som håller på att växa fast i livmodern :) Har just läst på vad som händer veckan efter ägglossning vid graviditet. :D

Jag köpte Clearblue på apotea. Vanliga test med + eller -. Såg att där även fanns digitala nymodigheter med angivet hur långt gången man är i graviditeten.
  • Callisia
    BaraStina skrev 2017-02-04 22:20:05 följande:

Hej!

Jag har BIM runt 14e jag också är på ÄL+5 idag och har börjat prova med progesteronkräm efter ett mf i november. Så får hålla tummarna och se om det ger någon effekt men är ju som sagt så segt att vänta!! Tänkte man skulle försöka hålla sig ifrån att testa iaf men vore ju kul att plussa på alla hjärtans dag, som present till killen!

Ja men precis! Fatta vilken överraskning till alla hjärtans dag. Håller tummarna!!! Tråkigt att du hade missfall i november! Hur många veckor hade gått? Hoppas det funkar denna gång för er! Jag är så orolig för missfall.

Har du några tidiga symptom?
Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?