Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Gravid Bf Oktober 2017

erijon skrev 2017-09-06 17:28:01 följande:

Har som tryck nedåt hela tiden.. molar liksom bak i svanken och nedre delen av magen, ner i låren.. påminner om mensvärk men är inte smärtsamt. Det är jobbigt och obehagligt, rör sig samtidigt MASSOR i magen. Som att bebis inte vet var han ska ta vägen typ..

Värken ner i låren gör att jag inte kan lägga mig bekvämt i soffan (maten i ugnen, har inget att göra!) utan att röra på benen typ hela tiden.

Ibland gör det ont u magen, som KRAFTIG mensvärk. Liksom nedre delen av magen ner i fiffi.. Vill ju tro att något är på G. Men det är säkert ingenting..

Hur mår du idag?

Nu väntar vi ju på den första bebisen i tråden!
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
  • LitenBlomma
    erijon skrev 2017-09-07 09:18:48 följande:

Jag mår bra MEN är dålig i magen.. vart på toa säkert 3-4 gånger sedan jag gick upp kl 8.

Gått med sonen till skolan, hade onda sammandragningar hela vägen dit (men vi var sena så var tvinga att skynda ändå!) och det är väl kanske 600-700m dit. Tog det lite lugnare på vägen hem men haft ändå jätteont. Ilar ner i ljumskar och lår idag också.. kändes verkligen som att en STOR boll skulle trilla ut ur fiffi.. haha!

Men har sovit bra inatt. Vaknade en gång för att kissa, då hade jag sammandragningar men dem gjorde inte ont.

Har du några känningar så? Tänker att vi har ju samma BF.

Samma som du. Massa förvärkar som gör ont. Mensvärk som ett bälte runt om och strålar nedåt bak i skinkorna. Det ilar när han rör sig nere vid tappen och galet ont i ljumskarna. Visst var det fler i tråden som upplevde smärta i ljumskarna? Någon skulle fråga sin bm vad det kunde vara? V37 nu så han är inom det normala och så välkommen så
  • LitenBlomma
    Glad81 skrev 2017-09-07 11:08:12 följande:

Vad spännande att det närmar sig så för er erijon och liten blomma. Jag har gått 35 veckor imorn så här får det gärna stanna iaf två veckor till.

Jag har också känt det där ilandet innanför snippan, och så ner i ljumskarna. Känns väldigt obehagligt. Visste inte att det kunde vara från tappen.

Jag har tänkt att bada inne på förlossningen som smärtlindring, om jag nu hinner. Vill helst klara mig utan eda, och lustgas är jag inget fan av. Är det någon som gjort de och hur funkade det isf. Hjälpte det något mot smärtan, eller var det lättare att slappna av?

Jag badade med andra barnet, jätteskönt och avslappnande. Hann tyvärr bara vara i en kort stund innan krystvärkarna kom. Men det kan jag rekommendera!
  • LitenBlomma

Tips! De 2 senaste dagarna har jag haft en vattenflaska och sett till så att jag fått i mig 2 L vätska om dagen. Plus det jag dricker vid måltiderna och te. Det har gjort skillnad på natten, nu kissar jag bara 2 ggr istället för minst 5.

• LitenBlomma
    AnnisBananis skrev 2017-09-07 13:24:37 följande:

Hej alla tjejer!

Jag har inte hängt med alls här då senast jag hängde med i en lista så fick jag missfall. Så på nåt sätt har jag inte velat kolla här.. kanske konstigt! Men men. Jag har iaf Bf 30/10 ???? Och jag har mått typ jättebra hela vägen!

Tänkte fråga hur ni gjort med föräldraledigheten? Hur länge? Hur gör pappan/partnern?

Välkommen hit! Jag är mammaledig den största biten. Runt 1 år.

Med 4:e barnet började jag jobba efter 8 månader och så gick vi omlott. Han dag och jag kväll. Det gör jag aldrig om.
  • LitenBlomma
    erijon skrev 2017-09-09 09:03:15 följande:

Nu har det kommit blod två gånger efter sex. Vet att man kan vara extra känslig, men det var endast hänt en enda gång förut precis i början av graviditeten. Men nu två dagar i rad.. har inte ringt in. Bör jag göra det tro? Rätt osugen på att ligga på förlossningen med ctg för att få höra "det är helt normalt med en blödning från slemhinnan under grav" för det känns som ALLT är normalt..

En liten blödning är ok men om det blöder som vid mens ska man alltid ringa.
  • LitenBlomma

39+6, 40+2, 40+3, 39+0, 38+0.

Nu har jag fixat iordning mitt 3:e rum här i huset denna sommaren. Så nu är matrummet grått och snyggt men ingen bebis än. 37+0 imorgon. På tisdag är det UL för att kolla hur myomet ligger.

Börjat dricka hallonbladste. Det ska tydligen underlätta efteråt med blödning och så.

• LitenBlomma
    BFoktober2017 skrev 2017-09-10 15:44:35 följande:

Jaha det hade jag ingen aning om!

Oj vad du ligger i :) vi har ioförsig målat om båda barnes rum. Det ena gjorde vi nu i helgen, kan vara orsaken till all värk idag.

Nu har vi bara vårt sovrum kvar, men vi kommer inte överens med färgval eller om vi ska ha tapet. Hade varit skönt o ha det klart nu innan bebis kommer.

Jag tycker att tapet är snyggast men med småbarn är färg smidigast. Jag skulle vilja hinna kontoret också men vill inte riskera att stå mitt i ett halvt renoverat rum med en nyfödd.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017