Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Gravid Bf Oktober 2017

Litenblomma - Kalmar län - son 18/9 - Bf 2 Oktober

Erijon - Bf 2 Oktober 

Jösses - Bf 8 Oktober 

Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober 

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober

Lillafindus - Bf 13 Oktober 

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober

Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober 

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober 

Shima321 - Bf 31 Oktober

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • LitenBlomma
    Trolltrio skrev 2017-09-26 01:28:26 följande:

Det var på riktigt! 25 kom vår fjärde son! Återkommer

Jättestort grattis!!
  • LitenBlomma

Grattis Trolltrio och Erijon!!

Det låter som att ni båda hade tuffa förlossningar, bra kämpat!

• LitenBlomma

En vecka efter. Magen är mjuk och randig men den har gett mig 6 barn. Heja mammakroppen!!

• LitenBlomma
    erijon skrev 2017-09-29 08:27:07 följande:

Åh mina vader och fötter har svullnat så mycket att jag oroar mig. Tog upp det på BB igår men dem hävdar att det är JÄTTEVANLIGT efter förlossningen. Ännu vanligare efter snitt då jag vätskades upp rejält.. hur blir man av med detta? Kan ju knappt ha skorna. Detta var inte ett problem som gravid ens. Högläge och gå mycket sa dem. Provar men tycker nästan det blir värre..

Usch det var samma för mig! Svullnade upp jättemycket under bbtiden. Sista natten fick hon klippa mitt armband eftersom min hand stasades av det.

Drick mycket och rör på dig så kommer det att bli bättre.
  • LitenBlomma
    Trolltrio skrev 2017-09-29 11:24:44 följande:

Jag har svullnat rejält efter varje förlossning. Vid snittet sa de åt mig att använda stödstrumpor dygnet runt i början. Denna gång gjorde jag det på eget bevåg, och nu börjar det släppa, kissar som en tok.

Svettas gör jag med än. Gjort efter varje barn. Framförallt på nätterna! Vaknar helt blöt. Tyvärr tar det ett bra tag innan hormoner stabiliserar sig så det lättar.

Det är helt galet vad mycket man kan svettas på natten! Aldrig varit med om det innan.

Erijon: Vilken tur att din man kan vara hemma. Min måste jobba och jag har varit själv med alla barnen sen bb. Dessutom spelar han golf och är iväg hela helgen på tävling.
  • LitenBlomma
    Swinka skrev 2017-10-03 08:33:41 följande:

Det där med energi är så flyktigt. Ena dan är.man superwoman och nästa ett vrak. Ibland från en timme till en annan haha

Jobbigt med värkar och sammandragningar, hoppas det sätter igång snart för dig!

Igenkänning på den! Ena dagen målade jag om matrummet och nästa låg jag i soffan och åt godis

Ni kämpar på bra tjejer!! Snart är ni i mål!
  • LitenBlomma
    erijon skrev 2017-10-09 12:28:15 följande:

Jag snittades akut, med båda barnen. Förra gången gick allt väldigt bra.

Denna gång med en del komplikationer.

Kunde inte ens komma upp i sängen utan att gråta första två dagarna. Jag hade INTE fixat något utan min sambo. Att gå upp på toa och byta blöja nattetid, ur sängen var bara att glömma!

Kunde inte ens sätta mig och amma utan att väcka sambon så han fick hjälpa mig sätta mig eller vända mig.

De större barnen klarar sig själva, men imorgon ska jag som inte får bära (har inget ont nu alls! Allt funkar bra nu.) skjutsa den ena till skolan, andra till dagis. I och ut med bebis.. hur? Sen till sjukhuset på kontroll av såret (blev infekterat. Vart mer på sjukhuset än hemma. Sådana här infektioner är ovanliga men det händer ibland vid akutsnitt). Med bebis..? Babybjörn är typ enda som kan gå. Men han är ju så liten och skör.

All tid detta kommer ta, när ska bebis få äta? Jag? Gud vad jag inte ser fram emot detta. Hade jag bara fått bära bilstolen eller vagnen ur bilen hade det underlättat massor.

Ja alltså det är ju inte alls en smidig lösning att välja snitt. Så mycket enklare med vaginalt om man inte spricker hiskeligt mycket. När sonen föddes med snitt -13 v var de andra barnen 2år, 3,5år, 5år och 11år. Jag var tvungen att bära bilstolen och lyfta vagnen, hade ju inte gått annars. Ibland bära 2 åringen oxå.

Och som du skriver, det där med att få till maten är heller inte så lätt i början. Pappan borde få fler än 10 dagar vid snitt.
  • LitenBlomma
    BFoktober2017 skrev 2017-10-09 18:08:02 följande:

Vad har ni köpt för bindor?

Jag använde Libresse nattbinda med vingar och nu efter 3 v gått över till normalstor. Det drittlar, inte mycket men länge.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017