Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Gravid Bf Oktober 2017

erijon skrev 2017-08-21 19:55:06 följande:

När packar man "BB-väskan" och med VAD? Känner mig helt lost i det.

Googla, det finns nog mängder med listor!

Jag slänger i kläder, bindor, hygienprodukter, mobilladdare, lösa pengar, saker till bebisen som kläder och filt, godis.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
  • LitenBlomma

Erijon: Rektorn kan godkänna det om fritidspersonalen tycker att de har möjlighet att ha ett barn till. Då köper du tid.

• LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-08-21 21:59:57 följande:

Eftersom jag "bara" är i v 32 känner jag mig lite lugnad av att du inte fixat barnvakt 52 min på förlossningen eller 52 min från att du fattade att det var på gång?

52 min från start till mål. Var ung. 5 cm öppen efter 40 min och skulle gå på toa. Bm hade visst varit med förr och skulle prompt följa med mig in och vägrade att gå ut när jag skrek "men jag måste bajsa". Jag hann lägga mig i sängen igen tack vare henne
  • LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-08-22 06:12:05 följande:

Känns det inte stressigt med så lång resa då? Min andra förlossning hann jag inte få något förlossningsrum och bebisen kom på en krystvärk innan jag fattat att jag krystat. Det var bara mannen och jag i något sorts mottagningsrum. En av alla de bm jag träffat nämnde igångsättning för att jag ska slippa stressen med att hinna in, men det är jag inte heller så sugen på.

De skickar 2 ambulanser så det ska nog gå bra. En som kommer först och en med en bm i.
  • LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-08-22 07:26:40 följande:

Åh vad jag önskar att jag var lika cool! Och att mannen var det Det är iof tack vare honom som båda barnen åtminstone är födda på sjukhus och inte hemma... Jag ska försöka tänka att det i värsta fall finns ambulans och startar det nattetid fick jag ju också smart tips härifrån att man faktiskt kan ta med de äldre barnen till sjukhuset så länge.

I värsta fall får jag väl be någon springa över till grannen, min gamla pensionerade bm.
  • LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-08-25 07:32:35 följande:

Nu är det färdigjobbat! Vad härligt

Jag har sovit sämre i några dagar och då är det just att jag vaknar vid 4-5 och inte kan somna om. Skönt att kunna ta siesta på dagarna. Jag får lite panik vid tanken att bebisen skulle titta ut före bf och jag inte får vara hemma och vila ett tag innan ankomst

Vad skönt!! Jag jobbar 3 veckor till men som det känns nu vet jag inte om det kommer att gå. Känner mig helt urlakad och matt i kroppen på jobbet. Efteråt har jag så ont så jag bara ligger i soffan och är trött, tröttare, tröttast. Vart går gränsen liksom...

På måndag är det Bm besök för v36. Sista hoppas jag.
  • LitenBlomma
    Glad81 skrev 2017-08-26 13:32:59 följande:

Bild från igår

Vad fin! Byxorna ser sköna ut, vart är de ifrån?
  • LitenBlomma

V 36. Bm besök i em. Tack för tipset om harembyxor, rotade fram ett par ur garderoben.
  • LitenBlomma

Mina bilder hamnar nästan alltid snett...testar igen.

• LitenBlomma

Beställt en snutte till lilla gossen

Nu har jag köpt allt på min lista, det sista var ett Babysense 5. Någon mer som ska använda andningslarm?

Bm besöket gick bra, 35+0 Sf mått 34, +8 kg.

Jag har sjukskrivit mig själv denna vecka och sen tar jag mammadagar. Känner mig SÅ färdig just nu och behöver en paus innan han kommer.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017