Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Gravid Bf Oktober 2017

Linnnn skrev 2017-07-31 16:18:50 följande:

Syns att den växer! Jag hoppas att jag ska komma ihåg att man som gravid bara vill höra att magen är fin och inga kommentarer om storlek

Jag har en och en halv vecka kvar på semestern och trots sex veckors ledighet känns det alldeles för kort. Kan kanske ha att göra med att barnen och sambon är lediga från skolavslutning till skolstart...

Tack

Ja nu går det snabbt!
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
  • LitenBlomma
    Euphoria85 skrev 2017-08-01 08:47:57 följande:

28+6 idag.

Sitter och kämpar emot illamående efter att ha druckit sockerlösningen här hos bm.

Dagens sf 27.

Bebis huvud ligger ner mot vänster höft :)

Åh din stackare! Jag minns när jag gjorde min för 15 år sen och kräktes i barnmorskans papperskorg 5 min innan det var klart. Har sluppit sedan dess.

Hoppas att det går bra för dig!
  • LitenBlomma
    Euphoria85 skrev 2017-08-03 07:45:15 följande:

Haha ja panik kissnödigheten är ett rent hel.....

Instämmer helt. Springer på toa i panik och så lyckas man bara klämma ut 5 droppar
  • LitenBlomma

BF lista 

Litenblomma - Kalmar län - Bf 2 Oktober 

Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober 

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober 

Lillafindus - Bf 13 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober 

Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober 

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober 

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober 

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober 

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober

• LitenBlomma

BF lista 

Litenblomma - Kalmar län - Bf 2 Oktober 

Erijon - Bf 2 Oktober

Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober 

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober 

Lillafindus - Bf 13 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober 

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober 

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober 

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober 

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober 

Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober

Shima321 - Bf 31 Oktober

• LitenBlomma

Jag glömmer att jag är gravid, förtränger förlossningen och ser jag en spädis har jag svårt för att föreställa mig att en sån liten snart ska bo hos oss. Jag har tänkt att plocka fram hans saker lite tidigare än vad som behövs för att vänja barnen men främst mig. Bytte Buggans sittdel till liggvagn och bäddade häromdagen. Köpte skötbädd, blöjor och salvor och fixade i badrummet. Tänkte skruva ihop och bädda spjälsängen snart.

• LitenBlomma
    Lillafindus skrev 2017-08-04 18:17:41 följande:

Jaha imorgon går vi in i vecka 31, jag och lillasyster i magen. Och på måndag ska vi till bm för kontroll. Vet någon om bm kan känna kroppsdelarna i denna veckan? Tänkte fråga när vi är där.

Vi ska flytta nu i dagarna och min man börjar jobba igen på måndag, känns väl sådär i och med att jag nu fått smärtsamma sammandragningar som kommer så fort jag anstränger mig.

Någon annan som är svullen om händerna? Mina fingrar ser ut som 10 falukorvar ungefär haha! ????..

Vi var på Tosselilla i onsdags och mina händer svullnade upp så det gjorde riktigt ont. Jag fick gå till entrén och byta plastbanden om handleden, det satt helt plötsligt så hårt att det gjorde ont.
  • LitenBlomma

Marrebj: Din stackare! Men ja, man förtränger tack och lov både graviditetsbesvär och förlossning.

Om du inte redan använder stödstrumpor så är det ett tips från mig. Har själv på mig det morgon till kväll.

Vad gäller kläder har jag unnat mig några sköna gravidklänningar. De tvättas och används om varandra, jag struntar i om folk tycker att jag går i samma kläder jämt

• LitenBlomma

[quote=77903147][quote-nick]BFoktober2017 skrev 2017-08-07 08:27:33 följande:[/quote-nick][/quote]

Tack

Usch, jag som skulle börjat jobba idag efter semestern fick ringa min chef igår och sjukanmäla mig. Mår inte alls bra. Är alldeles yr, svimfärdig, illamående och ont i huvudet. Ringde även till förlossningen för säkerhets skull som tyckte att det lät som att jag behövde vila ett par dagar.

Vila efter sin semester...

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017