Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Gravid Bf Oktober 2017

erijon skrev 2017-08-10 09:48:21 följande:

Kanske bara var någon som lade in sina egna tankar och värderingar? Någon som såg samsovning som farligt.

Nej det är tydligen råd från Socialstyrelsen som Barnhälsovården, såklart, följer.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
  • LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-08-10 18:42:01 följande:

Om man väger lite från start behöver man gå upp mer i vikt än om man redan har några extrakilon. Efter min första graviditet rasade jag i vikt och låg på 7 kg under startvikt ett halvår efter förlossningen. Det var inte roligt , så jag tror inte att du ska oroa dig så mycket för några extrakilon om du normalt är väldigt smal.

Bra skrivet.

På min inskrivning fick jag en lapp med rekommenderad viktuppgång och så tog hon en överstrykningspenna för att markera vart jag skulle ligga. Usch, det kändes inte alls bekvämt. Vare sig man kämpar med under eller övervikt så tycker jag inte om att det är antal kilon som räknas.

En del kan inte gå upp hur hårt de än kämpar och en del svullnar upp av vatten.
  • LitenBlomma

V34, 33 fulla veckor idag. Magen har tagit ett skutt sedan förra veckan! Bm besök idag med sf 32 cm. Jag har gått från under medel till över.
  • LitenBlomma
    erijon skrev 2017-08-15 07:32:37 följande:

Var också i 33+0 igår, BF 2 oktober.

Hade sf 32 i vecka 32+2! :) ligger din bebis med huvudet ned?

Ja han vände sig i v28. Manspreading är inget emot en kvinna med en grapefrukt mellan benen
  • LitenBlomma

När det skakar till i magen, som en rysning från bebisen, kissar dem. Man kan se samma rysning när de är ute sen. Lite gulligt

• LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-08-19 14:34:04 följande:

Helt plötsligt har alla mina gravidbyxor blivit för små och då menar jag inte över rumpan och låren utan över magen. De med kort mudd är lönlöst att försöka använda och de med lång mudd når plötsligt bara upp till naveln ungefär vilket gör att mudden hela tiden hasar ner och knölar sig. Är det någon annan som har samma problem? Vad gör man? Någon med stor mage som hittat byxor som funkar? Fattar inte alls hur man gör när man väntar tvillingar... Jag är ganska lång så jag antar att det bidrar i kombination med stor mage, men det är ju två månader kvar då jag behöver ha byxor!

Jag upptäckte samma sak. Köpte tunna byxor med mudd som ligger under magen istället. HM säljer sköna i viscos och så går man upp en stl.
  • LitenBlomma
    Swinka skrev 2017-08-20 16:29:19 följande:

Tycker de med låg.mudd klämmer under magen, särskilt om ma sitter. De med hög mudd är för för varma såhär års. Försöker vika ner mudden men tycker det bästa är leggings. Mjukast så.

Trosor då! Hatar mina trosor just nu, de skär in i magen och lämnar en röd linje. Köpte 2 par gravidtrosor i en stl större som används så fort de är tvättade. Kan vara skönt att ha efter förlossningen också.
  • LitenBlomma
    Sarasvarar skrev 2017-08-20 17:51:44 följande:

Skönt att du kan använda dina vanliga!! Jag har gått upp så mycket under graviditeten så jag har gått från storlek 36 i trosor till 42/44 haha... så jag har köpt på mig 12-15 par riktiga mormorstrosor. Stora och mjuka och väldigt oattraktiva haha!

På tal om oattraktivt Jag toksvettas, hela tiden! Går helst i en stor t-shirt men som ändå inte täcker nedre delen av magen och trosor. Fönster och dörrar måste stå på tvärdrag.

V 35 imorgon. 4 veckor kvar att jobba!!
  • LitenBlomma
    erijon skrev 2017-08-21 11:44:31 följande:

Jag har en vän två hus bort som gärna tar barnen när det sätter igång. Sambons son kommer garanterat få åka till sin mamma, men kanske måste få över till min vän först så får hon sköta överlämningen. Beror ju helt på hur saker ter sig!

Det som oroar MIG är att sonen går i skolan 8.15-13.00 med undantag för torsdag från kl 9. Han har inte fritids eftersom jag är mammaledig nu.. och min vän (eller mamma, beror ju på hur länge vi måste vara på sjukhuset) har ju ett vanligt arbete där hon aldrig börjar så sent. Var ska hon lämna mitt barn? Är det bara en skoldag tex så kan hon säkert ta med mitt barn till sitt jobb, (förskola) men om det blir fler..? Dessutom behöver ju min son vara i skolan..

Hur löser man detta liksom? Ingen kommer kunna lämna 8.15 och hämta 13 utan att avbryta sitt arbete. Varken min vän eller mamma kommer ha möjlighet till det. Vet inte alla vad jah ska göra.. ringa skolan och fråga om han kan få nyttja fritids bara den/dem dagarna?

Kolla med fritids om du kan få köpa tid? Kan han bli lämnad, på morgonen, hos någon som också ska till skolan. Eller kompis eller så?
  • LitenBlomma

V35. Gravidtrosor och tröja från HM.

Tung och trött. 4v kvar på jobbet.

Inte fixat barnvakt men borde. Födde på 52 min sist och har 6 mil till BB. Funderar på att packa den berömda väskan.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017