Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Gravid Bf Oktober 2017

FiaW: Oj, det låter mastigt att köra 17 mil när man har ont och är höggravid! Hur länge till har du tänkt att jobba?

Jag är så glad att jag tog beslutet att gå hem. Vissa dagar ligger jag bara i soffan och är helt slut trots att jag bara gjort lite sysslor hemma. Andra dagar är jag piggare, som i fredags när jag målade.

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
  • LitenBlomma

UL gick bra. Flöde och vattenmängd såg fint ut. Uppskattad vikt idag +21 procent, 3600 g i v 36+6.

Dagens notering: Jag har börjat vagga fram

• LitenBlomma
    LitenBlomma skrev 2017-09-12 09:24:35 följande:

UL gick bra. Flöde och vattenmängd såg fint ut. Uppskattad vikt idag +21 procent, 3600 g i v 36+6.

Dagens notering: Jag har börjat vagga fram

37+0 är det visst idag.

Erijon: Ser ut som en bra lista. Jag har alltid fått skicka efter mer kläder från släktingar när jag legat på bb. Mina har kräkts, fått mjölk över hela sig och så nån olycka med kiss. Kanske ta nåt mer babyplagg?
  • LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-09-12 16:34:36 följande:

Igår var jag hos bm, sf-mått 35 cm v 34+2, +11 kg, bebis rörlig, men huvudet nedåt.

Idag har jag också klarat av mitt föredrag på kongressen, så skönt! Trots att jag känt mig stressad senaste veckan var blodtrycket lägre än tidigare Nu ska jag ta det lugnare och börja överlämning av jobb till vikarie/kollegor.

Grattis!! Nu har du bebismys att se fram emot
  • LitenBlomma
    Euphoria85 skrev 2017-09-13 11:00:53 följande:

Så fina bebismagar ni Har!!

Tänk jag tycker det var inte länge sedan vi var i v 4-5 typ

Det har gått ruskigt fort, nu känner jag att tiden gärna får stoppas så att jag hinner det sista här hemma. Matrummet ska få lite nya möbler och en tavelvägg. Tavlorna kom med posten igår så ett besök till Ikea för lite ramar. Husvagnen togs hem i helgen. Storstädning, bakning och sånt ska hinnas med.

Ni som är runt min vecka, hur känner ni?
  • LitenBlomma

Har åkt på karpaltunnelsyndrom, konstigt namn, såhär på slutet. Har bara hört talas om det tidigare och det är precis lika obehagligt som andra har beskrivit.

• LitenBlomma

Bfoktober: Jag har köpt mycket kläder, säkert för mycket. Men det är ju så gulligt!!

Stackars er som är så hårda i magen. Jag blev det av järntabletterna så jag tar bara varannan var tredje dag nu.

Och mitt sötsug har också kommit tillbaka, kan äta varje dag.

• LitenBlomma

Felicityporter: Precis som Linnn skriver så är det nog bara ni själva som stressar upp er av hur det ser ut. Bebisen kommer att ha det bra och må gott ändå Jag håller tummarna att ni får ett tillskott i kassan och kan göra ert hem som ni vill ha det.

När vi köpte huset -08 och flyttade in ung. 2v innan BF började vi att renovera badrummet. Vi stod utan dusch när jag var nyförlöst och jag fick duscha hos svärfar. Det var flyttkartonger travat upp till taket i ett av rummen... NU kan man skratta åt kaoset.

• LitenBlomma
    Lillafindus skrev 2017-09-14 11:20:14 följande:

Inatt vaknade jag av extrema värkar, dock avtog de efter 20 - 30 minuter, det var på håret att jag väckte min man, men sen slutade det som sagt.

Senaste tiden har jag känt ett tryck neråt och det ilar ända ner i snippan på mig flera gånger om dagen.

Ringde till bm innan och hon sa att förvärkar kan tyda på att förlossningen är nära, men det kan också vara flera veckor kvar.

Jag hade inte någon sån känning med min dotter, vad jag minns iallafall.

Vad tror ni?

På bm-besöket i måndags så berättade jag om detta med trycket neråt, och hon sa då att, "ja om du går iallafall denna veckan ut så är det ju helt okej att bebisen kommer" ..

Spännande!! Känner du dig redo? Packar väska och så ifall ifall?
  • LitenBlomma

Jag har varit äcklad av sött och bara velat ha surt och salt. Men nu kan jag inte tänka på något annat än choklad. Gör varm choklad på morgonen men suget sitter i hela dagen ändå. Vill ju inte sockerchocka det stackars barnet. Köper jag så är det bara ett par bitar eller en liten chokladbit men det är verkligen ett begär efter mer.

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017