Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Gravid Bf Oktober 2017

BFoktober2017 skrev 2017-08-29 16:45:41 följande:

Fina magar

Jag gjorde ett sånt kap förra veckan på en köp o sälj grupp på Facebook. En helt ny spjälsäng för 100kr det va två sprickor i och dom hade fått en ny säng. Jag är super nöjd

Fanns det någon Facebook grupp förresten??

Wow, vilket fynd!!
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
  • LitenBlomma
    lisohl skrev 2017-08-29 16:24:35 följande:

Var till bm idag v 31+3. Bebis ligger med huvudet ner men huvudet fortfarande rörligt. Hoppas hen fortsätter ligga så. Känns tydligt att hen ligger så för jag kan känna hur det ilar i bäckenet ibland när hen vrider huvudet samt var rumpan är.

Åh det där ilandet gör riktigt ont ibland.
  • LitenBlomma

Musetti: Vad mysigt!

Jag här hamnat i någon förnekelseperiod, låter säkert jättemärkligt med tanke på att det är sjätte barnet. Men minsta är 4 år och jag har liksom tappat allt runt om bebisar och bebistiden. Att jag är gravid har jag ju fattat men där tar det stopp. Förlossning.... bebis... Nä det känns så avlägset och läskigt. När vänner frågar mig om hur det känns nu när det är nära viftar jag bara bort det och svarar att ja men det är långt kvar. Jag har inte lyckats få ned något på förlossningsbrevet och inte packat väskan. På nåt sätt kommer ju bebisen ut tänker jag...

• LitenBlomma

Idag har jag haft mensvärk och Sd med 10-15 min emellan. Det märks att det är är slutet nu. Såhär har det lurats med de andra barnen också. När man tror att det är dax att åka in så slutar det...

• LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-08-31 19:09:36 följande:

Oj, oj så spännande! Jag har aldrig haft ens minsta mensvärkskänning med de andra barnen förrän det varit dags på riktigt.

Mina rackarungar har lurats så jag åkt in och sen...ingenting. Frustrerande! Jag har varit öppen 3cm de sista veckorna innan BF med tidigare barn. Får se om det blir likadant denna gången.
  • LitenBlomma

Tipsar om Preglife. En app med värktimer. Klockar mina förvärkar som duggar tätt nu.

• LitenBlomma
    FiaW skrev 2017-08-31 22:55:05 följande:

Jag sover också jättedåligt. Det är som du säger Josssa, det spelar ingen roll hur jag än bullar upp med kuddar överallt, sömnen är ändå nästan obefintlig. Det värker nåt fruktansvärt i mina höfter och skinkor och jag har svårt att få luft hur jag än vänder och vrider på mig. Jag fick tipset att sitt-sova men det blir jag yr av (vena cava).

Jag undrar också hur ni andra gör.

Skickar med en bild på magen från idag, v 33+3, känns som att den ska spricka snart..haha..

Jag ligger i framstupa sidoläge, det funkar för mig. Ibland med en kudde under benet som stöd om jag har ont i höfter och ljumskar.

Sen vänder jag mig vid behov. Kissar 4-5 ggr på natten.

10 Sd i timmen hade jag på kvällen och det fortsatte in på natten. Och bebis var vild där inne samtidigt. Hoppas att det är lugnt idag.
  • LitenBlomma

Vad fina ni är tjejer! Hoppas att ni får en trevlig fredag!

• LitenBlomma

Intressant! Det låter ju helt klart som att det förbereds för bebisar här i tråden snart. Jag blir risig i magen ung. 2 v. innan mina har kikat ut. Sover sämre än vanligt men precis innan blir det tvärtom lugnet före stormen, sover gott och mår bra. Slemproppen släpper. Ja det har nog varit mina tecken med de andra barnen.

• LitenBlomma
    erijon skrev 2017-09-04 07:30:15 följande:

Har du fått prematur innan alltså? Då förstår jag att du inte tänker känna efter.

Inte jag. Gick två veckor över tiden och hade inte en sammandragning eller känning med förra barnet. Därför tror jag ju tyvärr inte "att känns efter" skulle göra varken till eller från.

Jag är ju rädd att min kropp intr klarar av att starta en förlossning själv.. skrämmer mig eftersom jag intr får bli igångsatt hur som helst iochmed att jag är snittad innan. Är rädd att bli snittad för jag redan gjort det, en igångsättning som slutade i akutsnitt. Min bebis mådde inge bra. Fast han mådde bra såfort han kom ut, tur nog!

I vilken del av landet bor du om du inte får bli igångsatt efter ett snitt. Här i Småland är det ok.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017