• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • I  väntan

Har man pms som vanligt när man blir gravid? Är så orolig att det är den dumma mensen som är påväg. Har alltid kraftig pms innan mens, får utbrott på mannen och känner mig nedstämd. Likadant nu. Är det kört då? :(

• gammelpysen

När jag gjorde återföringen hade jag världens pms. Det nämnde jag och sa att "det går nog inte vägen", men läkaren sa att det snarare var ett positivt tecken eftersom det är ett tecken på att man haft äl. Progesteronet verkar helt enkelt. När har du testdag?

• I  väntan
    gammelpysen skrev 2017-03-01 11:15:48 följande:

När jag gjorde återföringen hade jag världens pms. Det nämnde jag och sa att "det går nog inte vägen", men läkaren sa att det snarare var ett positivt tecken eftersom det är ett tecken på att man haft äl. Progesteronet verkar helt enkelt. När har du testdag?

Tack för att du ger mig hopp! Jag har testdag 7 mars och bim på söndag. Usch, vad jobbiga dessa dagar är!! Livrädd för att få bruna flytningar snart som jag alltid får några dagar innan mens...
  • I  väntan
    gammelpysen skrev 2017-03-01 11:15:48 följande:

Du har ju testdag snart, spännande! Hur känner du? Kram
  • Sessi24
    I väntan skrev 2017-03-01 10:15:39 följande:

Har man pms som vanligt när man blir gravid? Är så orolig att det är den dumma mensen som är påväg. Har alltid kraftig pms innan mens, får utbrott på mannen och känner mig nedstämd. Likadant nu. Är det kört då? :(

Ååh jag är exakt lika dan, bara att det går ut över andra oxå :( sånt humör så det är inte sant. Sååå pinsamt. Men försöker att lugna ner mig innan haha! Känner inget annat än att det stramar lite i brösten i mellanåt, men inget märkvärdigt, har du några symtom?
  • gammelpysen
    I väntan skrev 2017-03-01 11:45:29 följande:

Du har ju testdag snart, spännande! Hur känner du? Kram

Inga riktiga symptom. Heller ingen mens. Den har gått över 6 dagar nu. Tar ingen lutinus.

Brösten känns en aning tunga, men inte anmärkningsvärt mycket. Sticker lite i magen. Känner mig tjock. Skulle inte prata om några typiska gravidsymptom.

Kram!
  • Missilence

Jag känner mig precis som förra gången vi fick plus. Är lite nedstämd, gasig mage och HUNGRIG!

Kan också bara vara inbillning bara för att jag vet hur det känns ;)

Min mens är väldigt oregelbunden pga PGD och missfall, men om jag räknar med 30 dagar (som min cykel va innan vi började med allt) så har jag BIM på lördag :)

• Ztella

Här är en till med humör från helvetet, fick nyss ett utbrott på karln här hemma..
    Känner inget mer än att det sticker och hugger i magen och humöret då. övertygad om att mensen kommer som ett brev på posten på söndag..

• Ztella

Förresten vilken dag räknas som rd 1? Dagen efter et eller samma dag?

Svar på tråden Ruvartråd